Gå til innhold

Omtale av Supreme Commander (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg syns det er merkelig at et spill som skryter av å støtte flere skjermer ikke takler Dual Core cpu'er.

Må skru av den ene cpu core for å kunne kjøre spillet uten at det hakker.

Ganske dårlig etter min mening og må innrømme at akkurat det er skuffende.

7954935[/snapback]

 

Hmm.. Dette er nok litt spesielt for din pc, da spillet er optimalisert for Dual Core, og mer eller mindre håpløst å spille uten. Hjelp finner du antagelig her

7955798[/snapback]

 

Skal bare støtte opp på hva godspeed84 sier her, dette må være spesielt for din PC. Jeg spiller selv på dobbelkjerne prosessor, og må si meg strålende fornøyd med ytelsen. Spillet er som sagt tidligere utviklet med dobbelkjerne i tanke, så det er nok noe muffens i ditt tilfelle, Cappo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha spillt spillet i et par dager nå har jeg et par bemerkninger osm jeg håper de fikser i neste patch. For det første, vehicle cap på 1000 når det er 4 stykker innpå er litt i minste laget hvis gamet varer mer enn en time/to.

Og second, utrolig dumt at de har satt 99999 som høyeste sum energy man kan tjene per sekund. Har man mye på gang vil man trenger mer enn det. Kjipern.

 

Ellers er jeg utrolig imponert over spillet.

Lenke til kommentar
Etter å ha spillt spillet i et par dager nå har jeg et par bemerkninger osm jeg håper de fikser i neste patch. For det første, vehicle cap på 1000 når det er 4 stykker innpå er litt i minste laget hvis gamet varer mer enn en time/to.

Og second, utrolig dumt at de har satt 99999 som høyeste sum energy man kan tjene per sekund. Har man mye på gang vil man trenger mer enn det. Kjipern.

 

Ellers er jeg utrolig imponert over spillet.

7957969[/snapback]

Altså.. hvis du trenger mer enn 1000 units pr. spiller. Ja, for det pr. spiller, ikke totalt, så kanskje du burde oppgradere produksjonsfabrikkene dine en tech eller to. :p

Lenke til kommentar

Kjøpte spille i dag og hadde store forventninger til dette. Er kjempe fan av total annihilation :thumbup:

 

Men etter noen timer med spille må eg sei meg UTROLIGT skuffet, Fekk Master of Orion 3 flashback. Det var også eit spill eg hadde store forventninger til, men som skuffet totalt.

 

Ser at di fleste digger spille så dette er jo bare min personlige mening :)

Negative ting :

Dårlig grafikk. Har en veldi kunstig form.

Får ingen følelse av og kose meg med base bygging da eg må zoome så langt ut for og få oversikt at alt blir bare små dotter. Det samme kan sies om angrep.

Mange andre ting men dette er hoved tingene eg ikke liker.

 

Karakter 2 :thumbdown:

Lenke til kommentar
Til dere som lurer på om maskinen deres klarer dette:

 

De anbefalte systemkravene er:

 

3.0 Ghz Intel or equivalent AMD Processor or better

1 GB Ram

10 GB Hard disk space

256 MB Video Card with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)

 

Som tidligere nevnt i tråden står og faller nok mesteparten på CPU-hastigheten, og de som ikke har en rimelig hvass prosessor skal få slite seriøst når det begynner å bli mange enheter i scenarioet.

7954887[/snapback]

 

Er i grenseland for PCen min gitt, får satse på at deg går, liker at det har kommet et par gode RTS i det siste, sitter faktisk å spiller company of heroes om dagen. Som mange andre har poengtert, ser litt ut som nye total annihilation.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er det Andy Dufresne sier sant?

7960109[/snapback]

 

Han er vell omtrent eneste jeg har hørt som ikke liker spillet/demoen.

 

 

Noen av dere som kjører dette på 8800GTS 320 mb versjonen?, jeg har en 22" widescreen + 19" som jeg spiller med, dette krever litt av skjermkortet.

 

Har nå 7800GT, om jeg går for skjermkortet over, skulle vell dette gi en ganske god boost? Skal oppgradere hele pc en i slutten av året, og vill derfor ikke legge ut så mye på et topp skjermkort nå.

 

320mb versjonen er jo nokså rimelig, tips forslag anyone?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Får følelsen av at spillet krever mest av prosessoren, jeg har et 7800gt, og en 3500+ Venice, 2gbram., nesten uansett hva jeg gjør med grafikken så lagger det like mye, og laggingen blir bare verre å verre etterhvert som spillet fortsetter. Noe som er naturlig siden det er mer units.

 

En kamerat av meg har samme oppsett som meg, bare en 3800+ X2, vi prøvde å kjøre en game hvor vi var på en 4 spillerbane, og oss to mot en AI(challenging), gikk rett å slett så hakkete at det ikke var spillbart.

 

Går sånn passe i Skirmish, på 2 spillerbaner mot AIen.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Innstallerte demoen i går natt, sa til en kamerat at jeg bare skulle gjør det. Tre-fire timer senere lurte han på hvor det hadde blitt av meg.. :p

 

Herlig intro, flott grafikk, god stemning.. å ja.. og så med meg som suger i RTS.. jeg puslet rundt i min lille base, bygde og oppgraderte litt her og der.. fant ut at de små pusle-engi robotene kunne bygge ting de og! Satte opp de første turretene og skvatt realt da et par blå scout bots dukket opp rundt hjørnet.. noe turretene tok seg av med glans.

 

Det var kjempegøy inntil et plutselig granatnedslag fra andre siden av fjellkammen! Der røyk samtlige generatorer.. he, he. Det er lenge siden jeg har spilt noe slikt.. må lære det grunnleggende på nytt igjen.

 

Men uansett.. med ganske få bygninger og kjøretøy, middels innstillinger, 1280 oppløsning, 7800GT kort og 3.0Ghz, hakket det ikke noe i det hele tatt mens jeg holdt på ihvertfall. Tør ikke å tenke på hvordan det blir med noen hundre enheter i sving, på den annen side ...

Lenke til kommentar

Etter er foreløpig test av demoen må jeg også si at det var utrolig skuffende saker. Alt ble liksom så knotete og knøttete og man fikk ikke noe skikkelig "feeling" med spillet. Det ble liksom bare å lage en haug med enheter(prikker!) og så sende dem sammen inn i strid. Om man mistet mange eller alle gjorde det liksom ikke så mye da man bare kunne pumpe ut en drøss med nye enheter igjen. Spilte faktisk gjennom hele TA+ Exp. igjen for noen måneder siden og følte nå at SP ble veldig flatt og upersonlig i forhold.

Når man zoomer inn slik at man ser enhetene ble det altfor uvoversiktelig til at det var særlig nyttig, men dersom man zommer ut til en mer praktisk view ble det bare noen prikker som overhodet ikke var morsomt å spille med. Kanskje jeg gir det en ny sjanse, men akkurat nå virket det i mine øyne som en blek skygge av "forgjengeren" TA, men med store maskinkrav.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...