Gå til innhold

Omtale av Supreme Commander (PC)


Anbefalte innlegg

Spillet virker lekkert - kanskje det må skaffes en dag, men jeg tviler på at det funker noe spesielt bra på min aldrende PC. Noen synspunkter?

7949954[/snapback]

Tror neppe du kommer noe langt med så lite minne. Har ikke sjekket minnebruken på spillet, men jeg tror det sluker en hel del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min PC har jeg en E6600 og 2048 MB minne, men med 8 spillere begynner det å gå sent etter ca 30-40 minutter :-/ Men for all del et konge spill! Digger Aeon's experimental units!! :D

Eneste som er synd med dette spillet er at det bare er noen få av kameratene mine som har maskin nok til å kjøre det :(

Lenke til kommentar

Får starte å spille dette skikkelig når jeg får meg ny pc. Ting jeg ikke likte:

 

føler man må ha store mengder av noe for å ta dem, mulig jeg er idiot.

 

Økonomisystemet er drit synes jeg. Får ikke den følelsen av å måtte spare og vente på å kjøpe ting, men heller sånn "oi, der var alt borte, faen får vente litt og bygge litt andre ting". Kulere i andre spill der du ikke får lov til å fortsette før du har cash nok.

Lenke til kommentar
Økonomisystemet er drit synes jeg. Får ikke den følelsen av å måtte spare og vente på å kjøpe ting, men heller sånn "oi, der var alt borte, faen får vente litt og bygge litt andre ting". Kulere i andre spill der du ikke får lov til å fortsette før du har cash nok.

7952082[/snapback]

 

Tja... Liker selv begge systemer, men foretrekker kanskje Supreme Commanders. Liker det at man må være taktisk når man bygger opp et økonomisystem, med oppgraderinger og slikt. Og er veldig gla for at man ikke går tom for noen ressurser!! Husker særlig age of empires 2... "Oi... stein? borte?"

Lenke til kommentar

Okay... jeg har en gammel pc, men har lyst til å prøve dette spillet.

Er det i det heletatt mulig, eller kan jeg bare gi opp med en gang?

 

Specs:

Athlon 2500+ @ 2800+.

2GB Ram

Ati radeon 9600pro rimelig blodig overklokket.

Raptor som spilldisk

 

Jeg har stygge mistanker...

Lenke til kommentar
Ser ut som et nyere Total Annihilations!

 

Får vel prøve det etterhvert tenker jeg.

7952859[/snapback]

 

 

samme mann bak begge spill, og han har selv sagt han satser på en spirituell oppfølger til total annihilation da han lagde supreme commander

 

må si meg enig der, alle de tingene som gjorde TA så unikt og spennende er med i SupCom, + mange nye forbedrede aspekter som passer inn i stilen (slik makroøkonomi, tonnevis med styrker etc) F.eks ferry funksjonen hvor transport skip går i skytteltrafikk mellom 2 designerte plasser og flytter units, utrolig genial funksjon

Lenke til kommentar
JKJK - jeg har omtrent samme oppsett som deg, men et X800 (pro?) grafikkort. Har foreløpig kun prøvd med demoen, men maskinen min så ut til å slite seriøst med den. Største problemet ser ut til å være prosessoren.

7954605[/snapback]

 

Flaskehalsen vil nok være prosessoren når det gjelder dette spillet. Fra Demo Release Notes:

Dual Core and Performance

Supreme Commander Demo will utilize your dual and quad core processor natively

and automatically.  Running a dual or quad core processor is one of the best

ways to improve performance in Supreme Commander Demo.

Endret av godspeed84
Lenke til kommentar

Til dere som lurer på om maskinen deres klarer dette:

 

De anbefalte systemkravene er:

 

3.0 Ghz Intel or equivalent AMD Processor or better

1 GB Ram

10 GB Hard disk space

256 MB Video Card with DirectX 9 Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 support (Nvidia 6800 or better)

 

Som tidligere nevnt i tråden står og faller nok mesteparten på CPU-hastigheten, og de som ikke har en rimelig hvass prosessor skal få slite seriøst når det begynner å bli mange enheter i scenarioet.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er merkelig at et spill som skryter av å støtte flere skjermer ikke takler Dual Core cpu'er.

Må skru av den ene cpu core for å kunne kjøre spillet uten at det hakker.

Ganske dårlig etter min mening og må innrømme at akkurat det er skuffende.

 

Men for all det, det er et veldig bra spill, det er bare det at dette irriterer.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hvor lang tid har det tatt å utvikle dette spillet? Hvor mange ansatte har jobbet med det, og hva kreves for å lage ett sånt spill? På filmer har en jo rulleteksten som kan gi litt pekepinn. Har spillet noen rulletekst og eventuellt sånt ekstramateriale som en finner på filmer.

 

Ble ganske imponert av hva de har fått til ved å kikke på alle bildene.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er merkelig at et spill som skryter av å støtte flere skjermer ikke takler Dual Core cpu'er.

Må skru av den ene cpu core for å kunne kjøre spillet uten at det hakker.

Ganske dårlig etter min mening og må innrømme at akkurat det er skuffende.

7954935[/snapback]

 

Hmm.. Dette er nok litt spesielt for din pc, da spillet er optimalisert for Dual Core, og mer eller mindre håpløst å spille uten. Hjelp finner du antagelig her

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...