Gå til innhold

Blogg: PlayStation 3: Kø eller overflod? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avean paapeker eit godt poeng her. Denne gangen har Sony spyttet ut skryte reklamer for PS3 som bare ender opp som sorgens kammer gang paa gang. Altsaa, her sitter ein brunstig kar og maser om tall og blomstrer,bestmor sitter i stua og ser at alt eksldoderer rundt henne,noen driver og trikser med sykler,ein sdukke som ser ut til aa vere tatt fre enhvers guttunga mareritt sitter [ gr[ter og ler....Skal folk se ka PS3 gir, saa maa de for faen meg vise frem spillene og ikkje tvangsfore folk med mas og fjas.

 

Det var da min meining om den saken.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte PS3 på MPX.no, den 12/5-2006, så satser på at jeg får i første omgang. :)

 

Har fått med meg at de fleste folkene på internettforumene liker å slakte PS3, men det hindrer ikke meg å kjøpe. :)

Opplevde akkuratt det samme med PSP'en da alle fortalte om at DS'en er så fantastisk i forhold til PSP, holdt faktisk på å la være å kjøpe PSP, men etter at jeg gjorde innkjøpene selv, har jeg oppdaget at det er lite tradisjonelle spill på DS'en som er værd å betale for, i forhold til PSP etter min smak. Er plenty med bra spill til PSP'en for meg. :)

 

Uansett, spillene til PS3 jeg kommer til å bestille på launch er:

 

- Motorstorm

- Virtua Tennis 3 (Virtua Tennis: World Tour - Fantastisk PSP spill, btw.. Har sikkert spillt 150 timer)

- Resistance - Fall of Man

- Formula 1 - Championship Edition CE

- Untold Legends: Dark Kingdom

- Marvel Ultimate Edition

 

De kommer sannsynligvis til å bli spillt i den rekkefølgen også.. :p

 

Venter litt til med å bestille spillene i tilfelle noen av spillene blir utsatt, siden jeg vil ha alt tilsendt på engang, uten å forsinke hele pakken. :)

 

Nedlastbart som kommer til å laste ned ganske tidlig:

- Gratis Gran Turissimo

- PS3 Lemmings

- PS3 fl0w

- Tekken: Dark Resurection (Har det på PSP, men blir artig med det på TV)

 

Håper også at å kunne laste ned PS1 Resident Evil til PSP, men PS1 downloadene til PSP er ikke listet på Spillmagasinet sine sider over hva som er tilgjengelig i Norge. :-(

 

Angående kø eller ikke, bryr jeg meg lite om.

Bare MPX sender meg min, så er jeg storfornøyd.

 

Broderen har også bestilt, men han bestilte endel etterpå meg, jeg tror bare han skal ha Motorstorm, men det er vell sikkert det eneste spillet han vet om. :-)

Lenke til kommentar

tror nok personlig det vil bli som det blei da xbox360 kom ut. . utsolgt dem fleste steder og slik... men jeg tror ikke etterspørselen bli like stor som på wii.. pga att wii var dobbelt så billig og mange ville ha den pga zelda ble den revet bort fort fra hyllene med en gang.. mulig dette også skjer med playstation.( MGS4 f.eks )men tror også sony produserer flere om gangen så det ikke blir ett så stort problem.... vi får se :)

Endret av kraftern
Lenke til kommentar

Det som gjør at jeg setter et stort spørsmålstegn, er at prisen er så høy i forhold til i Asia. Altså, det er jo ikke noe nytt, mye teknologi er billigere i asia, for eksempel på grunn av våre glitrende forbrukerrettigheter, og høyere moms.

 

Men når en ny 60 GB versjon koster 3 100 kroner i Hong Kong, så spør jeg meg selv om Sony rett og slett skal melke det europeiske markedet for penger. La oss si at de ikke har noe som helst moms på elektronikk i Hong Kong, så kan vi bare gange den prisen med 1,25. Fremdeles koster den under 4 000 kroner. At den da skal koste mer enn 5 000 i Norge synes jeg blir for drøyt...

 

Vuderer å få tak i meg en fra HK dog :p

Lenke til kommentar

 

Husker ikke hvor den kommentaren sto men noen utalte seg nettopp mot det bildet med følgende ord:

 

"Vedder på at butikken bare hadde 1 eller 2 konsoller inne, og rett etter at bildet ble tatt ble de revet vekk fra hyllene."

7938403[/snapback]

 

Hehe, småmorsomt.

 

Men dersom det var så masse PS3er i butikkhyllene, så ville vi vel hørt om tusenvis av amerikanere som håvet inn $1200?

 

Men nei, det er visst bare en tegneserie som har funnet noen. Den seriøse tegneserien Penny Arcade som alltid er korrekte og etterrettelige.

 

Xboyene går i fella, og den som ler sist ler best.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&st=0&p=7916364

 

QUOTE(Thomas_H @ 10/02-2007 : 23:37)

ehh, ps33sp, du tror vel ikke ærlig talt at det er løgn ?

 

Nei, jeg tror gjerne at Tretton har sagt dette. Derfor er det jo fint å se at det ikke ser ut til at det er en eneste som har tatt ham på ordet og fått casha inn de $1200. Altså selger PS3 såpass bra at man ikke får tak iden uten å bestille.

 

QUOTE(Bertelsen @ 10/02-2007 : 23:43)

Vi leser jo ofte om at det er mange butikker som har ps3 på lager da.

*

 

 

Det er jo akkurat disse røverhistoriene han går i møte med å si dette. Tror du han ville sagt slikt om han ikke hadde rett? Vi vet jo at Sony selger PS3 med tap for tiden, men å plusse på $1200 i tap pr usolgte PS3 ville jo vært økonomisk selvmord.

 

Derfor tar jeg det som bevis på at dine linker er typiske jallalinker som er så vanlig når Xboys skal bevise påstander med linker til en webside som en eller annen lumie har satt opp.

 

QUOTE(Thomas_H @ 10/02-2007 : 23:53)

tror du på dette da:

 

http://flickr.com/photos/58923805@N00/3573...in/photostream/

 

http://flickr.com/photos/58923805@N00/357365349/

*

 

 

Latterlig. Sannslynligvis en xboy som jobber i ei elektronikksjappe som har tatt bilde av stabelen han har bygd opp før åpningstid. Han burde tatt bilde av den tomme stabelen 10 minutter etter at de åpnet også.

 

Dette var bare et lite utvalg av gullkornene fra Trettons Find-A-PS3 Challenge tråden :)

Lenke til kommentar
Et bilde sier mer enn tusen ord (klikk meg)

 

Ellers kan du lese hva Maddox mener om Sony her

 

http://www.thebestpageintheuniverse.net/c....u=sony_bullshit

7938691[/snapback]

 

Hehe, det var et litt bra bilde, og en god tekst egentlig. Likte spesielt slutten.

 

Tough shit Sony. We've moved on. We're dating your younger, hotter sister, Wii. Even your fuglier step-sister, Xbox 360, looks hotter than you do. At least she's been around the block a few times and knows how to turn tricks. You've got nothing, and it's going to stay that way until you stop being a crabby old cunt.

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt.

 

Men det jeg syntes folk kjøper litt for mye er markedsføringen av Cell prossessoren. Dette er noe forbrukerene egentlig ikke har noe med, men sony har bare lagt mer og mer vekt på hardware med hver lansering av ny konsoll.

 

Det er ikke sånn at en kunde vil si "åja men PS3 har CELL så da er det vel åpenbart at jeg må ha den". Bluray er liksom det eneste lettforståelige å forsvare når det gjelder den høyere prisen. Samt gratis nettverks spilling.

Lenke til kommentar

Saken er jo enkel :

Ingen maskin er mer verdt for oss forbrukerer...en kvaliteten på spillene den har å vise til.

I så måte stiller PS3 litt tynt som ettertraktet spillemaskin nå.

Også PGA prisen.

En ting er at en får Blue-Ray spiller med på kjøpet men det er ikke derfor vi kjøper PS3 pr i dag.

 

De fleste kommer til å sitte på gjerdet å vente til stortittlene dukker opp.Og DET er ikke ennda.

Så at PS3 koster 6000kr er egentlig å prise seg litt ut av markedet.

Hadde enda stortittlene blandt spillene vert tilgjengelige NÅ..så hadde det vert fristende å kjøpe maskinen.

 

360 har allerede fler bra spill OG prisen på maskinen er ca.halvparten.

 

Jeg foretrekker ikke den ene fremfor den andre maskinen men ser bare på fakta.

 

Griskheten styrer nokk Sony for tiden og DET er ikke foredelaktig for oss forbrukere.

Lenke til kommentar
Griskheten styrer nokk Sony for tiden og DET er ikke foredelaktig for oss forbrukere.

 

Det taper jo 300$ pr. konsoll. Kanksje de burde gi den gratis til butikkene? Da hadde de nok vært et stort og fint firma.

 

Jeg vil også kalle Resistance, Virtua Fighter 5 og Motorstorm for storspill, så da er de tilgjengelig ved EU launch.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...