Gå til innhold

Blogg: PlayStation 3: Kø eller overflod? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flere enn meg som synes det er helt usaklig at prisen på konsollen alene er 6000kr i norge, mens den koster 525£ (ca 6250,-) i england inkludert 3 spill og hdmi kabel.

Markedet i Norge er mindre, og så kommer moms i tillegg, pluss at flere mellomledd skal ha penger for pakking, frakt, distribusjon, osv.

 

Nei, det er ikke så rart at det er dyrt i Norge.

Lenke til kommentar
Kø på en maskin som er bevist dårligere enn xbox360 til under halv pris,hvordan kan det være mulig.Er et flust av testblader og privatpersoner slike som meg som nå kan bekrefte at xbox360 faktisk er bedre,både grafikk,online samt kontroller er bedre.

7899187[/snapback]

 

:thumbdown:

 

Det må være noe av det verste våset jeg har lest. Flust av testblader og privatpersoner? Privatpersoner er jo dessuten like objektive som engelske hooligans, og kommentarene dine om den tekniske biten beviser bare at du går ut med uttalelser du strengt tatt ikke har greie på.

 

Du nevner tre ting; grafikk, online muligheter samt kontroller.

 

Minst to av disse er total skivebom. Rent teknisk er det så stor forskjell på maskinene, at selv om et spill vil yte bedre på 360, så vil andre spill yte bedre på PS3. Cell teknologien, og arkitekturen generelt i PS3 er flere hestehoder foran det MS kan skilte med. Legg til HDMI utgang og større harddisk (ja, den er dyrere...) så kan en trygt si at en er vel så godt (om ikke bedre) rustet til bruk mot HDTV og høyoppløselig grafikk enn Xbox 360.

 

Online mulighetene på Xbox 360 er en eneste stor melkeku fra Microsoft. Når hele multiplayer funksjonaliteten faller bort hvis du ikke abonnerer på Xbox Live Gold, så er en pris på drøye 500 bols for å holde det hele gående rimelig stivt. Legg til at innholdet på Xbox Live har stagnert og knapt nok blir oppdatert lenger, så skal det ikke mye til før PS3 vil appellere til vel så mange gamere. Ikke bare skal man abonnere på Xbox Live Gold til flere hundre kroner, men en må i tillegg kjøpe så kalte MS Points for å kunne laste ned innholdet!?!

 

Kontrolleren på Xbox 360 er milevis bedre enn på vanlig Xbox. Men det skulle jo også bare mangle; den gamle Xbox kontrolleren var brekkvond å bruke, selv om du hadde brukt ekstra penger på både den japanske utgaven, eller den trådløse fra Logitech. Den nye 360 kontrolleren er flere steg i riktig retning, men har fremdeles helt åpenbare mangler. I spill som Pro Evolution Soccer feks., har en mye større problemer med å bruke triggeren og shoulderbutton samtidig, enn det er å bruke L1 og L2 på PS2/PS3.

PlayStation2 kontrolleren er den beste kontrolleren som har vært på markedet noensinne. Både pga ergonomisk superitet, men også pga levetid. Og når PS3 nå i tillegg inkluderer Gyro og USB interface, har ikke Xbox 360 noen nyvinninger på den fronten heller.

 

Nå skal det sies at Microsoft mest sannsynlig kommer med en oppgradert versjon av Xbox 360 med større disk og HDMI utgang der også. Denne er prissatt til samme latterlige sum som PS3, og vil nok bli avventet like lenge som PS3 gjør når den kommer til butikkene. Har selv Xbox, Xbox 360 og PS2.., og kommer mest sannsynligvis til å kjøpe PS3'en også. Hifi komponenter med samme spilleren ligger jo pr dags dato på ca 10000 kroner. :hrm:

 

Men alvorlig talt... makan til sludder og pølsevev. :nei:

Lenke til kommentar

PlayStation2 kontrolleren er den beste kontrolleren som har vært på markedet noensinne. Både pga ergonomisk superitet, men også pga levetid.

8002955[/snapback]

 

Du er klar over at kontrollen er som alt annet her i verden subjektiv?

 

Xbox 360 kontrollen har i det minste rumble i hold,og har ein fin vekt som gjør at den ikkje virker så plastic-fantastic som PS2 kontrollen. PS3 sin er i tillegg litt lettere som mest sansynligvis forsterker dette interykket for mange, bortsett fra da som syns det er ok :) Skulderknappene på PS3 sin er ikkje heilt bra heller har eg fått intrykk av. dette er da ting eg har lest fleire ganger på nettet. eg har ikkje testet den sjøl, så eg skal ikkje slakte den før eg har prøvd den. Men eg baserer også noe av deteg sier på PS2 sin kontroll :)

 

Alt er opp til enhver som du ser. Forøvrig kan det vel trygt sies at Online delen til MS er ganske mye bedre enn Sony sin men dette er vel noe de som har PS3 gher inne kan få lov til å understreke. Men Sony har jo vist til no at de jobber effektivt med å videreutvikle online delen sin, og det er jo tilgode forr os forbrukere. At den er gratis er selvfølgelig eit pluss. Men om eg må betale ein knapp 50,- i månen for å få skikkelig kvalitet og ein gjennomført tjeneste ser eg ingen problemer med det altså.

Lenke til kommentar

Staar mange PS3'er i butikkene her i New Jersey som venter paa nye eiere. Dem blir ikke akkurat revet ut av butikken. Wii derimot er det vanskeligere aa komme over. Handla meg en PS3 fordi den sto der men maa si at jeg ikke ble imponert av Resistance etter aa ha spilt Gears (har 360 og). Kontrollern er alt for lett og plastikk, og til $600 synes jeg dem kunne ha lagt med noe mer enn kompositt kabel men det gjorde dem altsaa ikke. Her er alt spart inn for aa ha en tilsynelatende "lav" pris. Blueray filmer er fine da, men det er jammen HD DVD filmer og.

 

[edit: ny controller, traadloes funker]

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
snip

8002955[/snapback]

Vær så vennlig å hold kjeft om du ikke har peiling.

 

Alt du kommer med er enten subjektivt eller synsing.

8019560[/snapback]

 

Beklager hvis jeg var under det inntrykket at forumet var til for å utveksle meninger og idèer... :roll:

 

Tror du må sende samme kommentar til nesten samtlige som poster her, ettersom de sikkert ikke er ansatt i MS eller Sony med fagbrev i konsoll-utvikling.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Hvis man importerer en ps3 fra f.eks. USA, hvordan vil det være å spille norske spill på denne? .. Repetere det som har blitt spurt av flere her og; hvordan vil det være å spille online med en us-versjon når man befinner seg i Europa?

Frister utrolig å importere når man kan spare så mye som 2000,- :) .. så lenge det ikke går utover mye av gleden, mtp. det jeg nevnte ovenfor.

Lenke til kommentar

Det skal gå knirkefritt :D

Men, noe poeng er det ikke da norge sine priser ligger (vil jeg anta) fra 500-600 NOK, mens man kan få dem fra www.videogamesplus.ca til 75CAN inkl frakt ~ 400 NOK

 

Online skal gå greit det også. Det er ikke noe trøbbel å lage forksjellige accounter; japansk, us eller eu går fett. Er f.eks mange som har laget en japansk account slik at de kunne kjøpe tekken før USA (tekken dr kommer imorgen til us ps store)

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg var under det inntrykket at forumet var til for å utveksle meninger og idèer...  :roll:

 

Tror du må sende samme kommentar til nesten samtlige som poster her, ettersom de sikkert ikke er ansatt i MS eller Sony med fagbrev i konsoll-utvikling.

 

:tease:

8021744[/snapback]

Jeg beklager at jeg skrev det på den måten, men det var få som var så bastante i sine innlegg som du var der. Blir uansett spennende å se hvem som har rett i tiden som kommer.

Endret av CheX
Lenke til kommentar
Jeg  beklager at jeg skrev det på den måten, men det var få som var så bastante i sine innlegg som du var der. Blir uansett spennende å se hvem som har rett i tiden som kommer.

8029053[/snapback]

 

:thumbup:

 

Jeg tror heller ikke at det blir kø på PS3 forøvrig; Sony har priset seg selv ut.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...