Gå til innhold

Blogg: PlayStation 3: Kø eller overflod? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått litt nok av den arrogante holdningen til Sony når det gjelder PS3. De har det for seg at folk automatisk kommer til å kjøpe PS3 fordi Sony mener at den er best.. uansett pris. Men folk har ikke nødvendigvis 6000kr å bruke på en ren spillmaskin. Ihvertfall ikke når du kan få en Xbox360 som er like god til 3000kr. Eneste salgsargumentet for PS3 måtte vel vært eksklusive spill. Men har ikke de tapt seg ganske bra på det også? GTA serien lanseres vel samtidig på alle konsoller nå? Og Xbox360 har en del eksklusive spill som ikke kommer til PS3. Så hvor var grunnen til å bruke 3000kr ekstra på en PS3? Den har blu-ray, marginalt bedre ytelse og er designet som en smørbrødgrill. Det bare må jeg ha..

 

Og hvis jeg skulle kjøpt meg en konsoll nå så hadde det blitt Wii.. men de er nesten umulig å oppdrive om dagen. Lurer på hvorfor :whistle:

Lenke til kommentar

Wii er vanskelig å få tak i pga prisen, og fordi den har en del kult med de nye kontrollerne som du kan vifte rundt på. Jeg mener at Wii ikke kan sammenlignes med 360 og ps3, den har generelt en annen målgruppe med tanke på typer spill.

 

Når det kommer til ps3, er jeg enig i at den prises litt vel høyt her til lands. Jeg fikk nettopp epost om at min kjære svigerfamilie har fått kloa i en ps3 til meg i hong kong, som jeg får om en uke. 3 300 kroner inkludert resistance: fall of man. Da kan man ikke krangle så mye på prisen heller... nå trenger jeg bare en ekstra sixaxis og hdmi-kabel :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte PS3 i mai i fjord. Står på første plass hos Gamezone :D. Gleder meg som en unge.

 

Regner med det første forsendelsen raskt blir utsolgt. Det finnes ganske mange entusiaster her ute som enda ikke har gitt opp håpet. Etter det vil nok salget gå jevnt og trutt. Etterhvert som folk innser at PS'n er skikkelig bra og prisen går nedover. (Jeg har trua på at Sony ikke har kastet bort de siste åra, til tross for at mange mener det, regner med at de gjør alt de kan for å lage noe som er helt konge, det sier seg jo selv, de er jo interessert i å selge som hakka møkk.)

 

Det eneste jeg tror Sony har gjort med prisen er og gå opp noen alderstrinn. Når boksen koster en 1/3dels gjennosnittlig månedslønn så er det ikke lenger så lett for skole-ungdom/barn å bare kjøpe den kanskje.

 

Og for meg som er HD-frelst er PS3 grisebillig i forhold til å kjøpe en bluray spiller. X360 ble for meg like dyr, til tross for at jeg har fått X-core edition.

 

Og som så mange sier og sammenlikner spill på X360 med PS3 her føler jeg det blir litt feil. Siden X360 har vært ute i over ett år er det jo ikke så rart spillene ser bedre ut på den konsollen. Om 1 - 2 år kan de virkelige sammenliknes. Mener jeg.

 

Og bare for å ha sagt det, er Wii uaktuell før guttungen blir noen år eldre (han er 0,5år, og det første han skal lære seg er å kjøre bil, GTHD og G25 :D ). Den er jo ikke i nærheten av den grafikken som X360 og PS3 kan levere. Og det er det jeg er ute etter med "nextgen". Spesielt nå som HD kommer for fullt. Parabolen er i gang, og bakkenettet skal komme til høsten

Endret av Totte-
Lenke til kommentar
(Jeg har trua på at Sony ikke har kastet bort de siste åra, til tross for at mange mener det, regner med at de gjør alt de kan for å lage noe som er helt konge, det sier seg jo selv, de er jo interessert i å selge som hakka møkk.)

8036713[/snapback]

Men tror du ikke Nintendo og Microsoft er interessert i å oppnå nøyaktig det samme med sine konsoller da?

 

Det tror jeg i alle fall. ;)

Lenke til kommentar
(Jeg har trua på at Sony ikke har kastet bort de siste åra, til tross for at mange mener det, regner med at de gjør alt de kan for å lage noe som er helt konge, det sier seg jo selv, de er jo interessert i å selge som hakka møkk.)

8036713[/snapback]

Men tror du ikke Nintendo og Microsoft er interessert i å oppnå nøyaktig det samme med sine konsoller da?

 

Det tror jeg i alle fall. ;)

8037629[/snapback]

 

Joda, jeg tror de gjør det også, definitivt. Jeg bare begrunnet mitt valg jeg. Og Nintendo må jo ha satt seg et litt annet mål/marked en Ms og Sony har gjort.

Lenke til kommentar

Ja, det skal bli spennende å se hvem som klarer seg best i lengden med tanke på hvor forskjellige satsningområder de forskjellige aktørene har valgt.

 

Men jeg håper jo at alle de tre hovedaktørene klarer seg nogenlunde likt da, slik at de kan fortsette å konkurrere mot hverandre i fremtiden. :)

Lenke til kommentar
Wii er vanskelig å få tak i pga prisen, og fordi den har en del kult med de nye kontrollerne som du kan vifte rundt på. Jeg mener at Wii ikke kan sammenlignes med 360 og ps3, den har generelt en annen målgruppe med tanke på typer spill.

 

Når det kommer til ps3, er jeg enig i at den prises litt vel høyt her til lands. Jeg fikk nettopp epost om at min kjære svigerfamilie har fått kloa i en ps3 til meg i hong kong, som jeg får om en uke. 3 300 kroner inkludert resistance: fall of man. Da kan man ikke krangle så mye på prisen heller... nå trenger jeg bare en ekstra sixaxis og hdmi-kabel :)

8036294[/snapback]

 

Wii er ikke vanskelig å få tak i pga prisen, prisen er høy pga den er vanskelig å få tak i. :)

 

Jeg mener ikke PS3 er så dyr i forhold til andre land, jeg mener derimot at Xbox 360 er billig i forhold til andre land.

Wii:. 250$ = 2500NOK

Xbx: 400$ = 3000NOK (+-)

PS3: 600$ = 6000NOK

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...