Gå til innhold

TEST: Logitech diNovo Edge


Anbefalte innlegg

HTPC = JA

Stasjonær spill/ arbeids pc = TULL

 

Blir som å gå med solbriller i Bergen. Ser tøft ut, men er ikke nødvendig :)

 

Har også hatt tastaturet et par mnd og er veldig fornøyd. Jeg bruker det dog i stua sammen med en HTPC. Skal man bruke det på en stasjonær pc så er det ikke noe poeng med et slik tastatur mener nå jeg. Som HTPC tastatur finnes det ikke noe bedre på markedet idag.

 

Mitt råd er: Har du stueoppsett, kjøp det! Hvorfor? Den innebygde padden er genial, det har god rekkevidde og er lekkert som fy. :D

 

Hvis ikke, så er det langt bedre med et vanlig tastatur til arbeid og spill. Hva skal du her med padden? Bluetooth'n? Du mangler også som nevnt NUM-pad og tastaturet har litt etterslep på respons når det står litt ubrukt... Om du har vært på et toalettbesøk etc. så tar det et sekund før det synker seg opp igjen når du klikker på en tast.

 

Arbeidstastaturet mitt er like ubehaglig å bruke på stua som dinovoen er å bruke på arbeidsrommet!

 

Er det verdt pengene? Ja, men ikke til et stasjonært oppsett! Det er det nok heller ikke ment som i og med at de har satt på en høyre musetast på motsatt side for å kunne holde det på fanget, ligge med det i sofaen osv...

7896073[/snapback]

 

Så totalt uenig som jeg kan få blitt :)

 

Bruker dette til min stasjonære, og det er totalt digg :)

 

For det første er det utrolig behagelig å skrive på, det bråker nesten ingenting, det har masse fine funksjonstaster plassert på fornuftige plasser - og touchpaden? Super! Endelig kan jeg lene meg tilbake i stresslessen mens jeg surfer eller skriver...

 

Det koster ja, og du betaler masse for utseendet. Men jeg ville ha trådløst tastatur, og med ladestasjon slipper jeg å måtte bytte batterier - dessuten varer det ukesvis på en lading.

 

Den funksjonen jeg faktisk bruker mest i forhold til mitt gamle keyboard er volumkontrollen, som jeg stort sett ALDRI brukte før, da den satt oppe på midten - knotete plassering. Her er det en herlig touch-basert slider som jeg bruker hele tiden :)

 

Og har aldri merket noe treg respons eller etterslep hvis jeg går på dass og kommer tilbake... Og jeg bruker lang tid (les: don rosa + illvit + pondus). Sier ikke at det ikke er, men har aldri lagt merke til noe som helst. Og HVIS det var, ser jeg fortsatt ikke problemet med at du i såfall måtte vente et helt sekund for at det skulle synces.

 

Som nevnt tidligere: Numpad = kjøpt ekstern til de få formål jeg trenger den til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må si meg 100 % enig med KriFos. Bort sett fra dobesøket - jeg leser kun Pondus og illvit, ikke donald (eller noe annet av Don Rosa).

7900489[/snapback]

 

Jeg mener ikke å "Disse" dere som har kjøpt tastaturet til stasjonært formål. Dinovoen er et meget bra tastatur, jeg har jo kjøpt et selv og har ingen planer om å kvitte meg med det. Faktisk var det dinovoen fødsel som fikk meg til å kjøpe en stuepc!

 

Likevel er min subjektive mening at nettopp de fordelene som gjør dinovo til et fenomenalt tastatur er totalt fraværende i et stasjonært oppsett. Ja, den har gode taster, men ikke bedre en flere andre kandidater til halve prisen. Padden er i mine øyne ganske håpløs når man sitter ved en pult da en god mus er klart å foretrekke her. Trådløse tastaturer har jeg aldri helt skjønt vitsen med ved pulten. Trådløs mus er jo en ting, den er jo i stadig bevegelse... Det eneste må da være om du sitter med andre oppgaver eller arbeid ved pulten som skriving osv, da kan man sette tastaturet i holderen for å få bedre plass.

 

Min påstand er at man får et bedre tastatur til halve prisen om det skal benyttes i et stasjonært oppsett. Da har man penger til et par bra solbriller også... :)

 

Er du veldig opptatt av god design så kan det dog forsvares.

 

Vedrørende dobesøk så har jeg lest Biltemakatalogen det siste halve året :cry:

Lenke til kommentar
Kjekt tastatur til HTPC/Stue pc ja, enig. Så har man ladestasjone diskret plassert. Men for dyrt.

7900045[/snapback]

Tja... du får for ca. 800 kr. et fra Microsoft, men for det første er utseende ikke så lekkert på det og det har ikke bluetooth - ergo mye dårligere rekkevidde som er viktig når det gjelder HTPC.

7900262[/snapback]

Det finnes flere blåtann tastaturer. Jeg liker diNovo Edge, men prisen er vanvittig teit.

Lenke til kommentar
Vedrørende dobesøk så har jeg lest Biltemakatalogen det siste halve året :cry:

7907164[/snapback]

Tør jeg anbefale Clas Ohlson? :)

 

Back on topic: Jeg føler meg ikke disset, jeg bare var ikke enig i det du sa. Jeg er helt med på at prisen er ganske drøy (jeg fikk det dog til jul), men skriveegenskapene overgår alt annet jeg har prøvd.

Lenke til kommentar

Følte meg ikke disset heller, bare uenig ;)

 

Og - etter alle årene med vanlig kablet tastatur ved pulten, har jeg sett meg lei på alle ledningene som må ligge rundt skjermen og pulten, som hvis jeg skal flytte på tastaturet litt, bestandig henger fast enten her eller der, eller ender opp i full strekk.

 

Touchpaden bruker jeg selvsagt ikke når jeg sitter i vanlig skrivemodus, men det er når jeg skal slappe av og tar tastaturet på fanget i stresslessen som jeg sitter i ved PC'n, at den virkelig glimter til... Slipper nemlig å flytte hånden opp på pulten for å styre musa :) Kan være enig i at den er litt liten, men det er ikke noe som har plaget meg.

Lenke til kommentar

Er enig med KriFos her. Det er en fryd å slippe unna noen kabler i dagens kabel-virrvar. Dessuten er DiNovo sin flate struktur så behagelig å knotte på at det egner seg svært godt som skrive-verktøy i vanlig desktop sammenheng. Klart lekkert å ha DiNovo som tastatur til HTPC da, men personlig syntes jeg HTPC = 99% styrt av fjernkontroll så da blir DiNovo kanskje en litt rå investering der. Skal jeg absolutt knotte noe mengder så sitter jeg meg på kontoret.

 

Til min HTPC har jeg et helt greit Zippy keyboard/mus som har grei nok rekkevidde og tastaturet er såpass lite at man kan gjemme det lett i en skuff.

Lenke til kommentar
Kjekt tastatur til HTPC/Stue pc ja, enig. Så har man ladestasjone diskret plassert. Men for dyrt.

7900045[/snapback]

Tja... du får for ca. 800 kr. et fra Microsoft, men for det første er utseende ikke så lekkert på det og det har ikke bluetooth - ergo mye dårligere rekkevidde som er viktig når det gjelder HTPC.

7900262[/snapback]

Det finnes flere blåtann tastaturer. Jeg liker diNovo Edge, men prisen er vanvittig teit.

7907207[/snapback]

Kvalitet koster...

 

Mitt snart 3 år gamle DiNovo (1. generasjon) ble bare byttet når det gikk i stykker. Fikk da DiNovo Edge + G7 og 700 kr. tilbake pga. prisforskjellen. ;)

5 års garanti er supert.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Hub? Tenker du da på usb-donglen som mottar bluetooth-signal? Så vidt jeg forstod av det jeg leste da jeg fikk tastaturet, så skal det gå an å bruke en hvilken som helst bluetooth-mottaker til dette tastaturet.

 

For å få full utnyttelse av alle ekstratastene og funksjonene må du nok installere logitech-software, men de aller fleste funker helt flott "out-of-the-box". :)

Lenke til kommentar

har noen mx900 muser fra før, bruker huben kun til lading slik at en mus alltid er fulladet. men en tast fungerer ikke grunnet en ikke bruker huben

 

har lagt inn en bestilling på tastaturet, så får se.

 

mye grunnet logitechs gode service ved at de sender deg et nytt produkt hvis en ikke er fornøyd.

 

klaget på mx900 batteritid, og fikk tilsendt ny mus mot at jeg sendte dem batterilokket og avklippet strømkontakt. så nå er en mus alltid til lading.

 

skulle kjøpe inn noen nye BT muser , men ser ut som de ikke selges enkeltvis lenger. så heldigvis har en 2 av dem

Lenke til kommentar

Hm dette var et lekkert tastatur. Regner med en må være mer forsiktig med dette en ms sitt infrarøde dektop v1.0a.

 

Det infrarøde ble byttet mellom laptopen tilkoblet lcd tv, og xbmc. Men var noe feil med mottageren så den måtte henges riktig for at alle trykk ble registrert.

 

touchpaden er litt uvant, men ser ut som en kan klare seg uten en av de mx900 musene i tillegg.

 

 

MEN.. ser ikke ut som zoom knappene på venstre side virker med bruk av innebygget bluetooth.

 

prøvde softwaren som medfølger, men der er det ingen innstillinger...

 

noen løsning på dette, eller virker de kun med usb bluetooth pennen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bra tastatur, bruker det både på jobben og hjemme.

 

Innebygd Bluetooth på bærbare funker like bra (for de som lurer på det).

 

Får bare si: Endelig et tastatur som har kvittet seg med numeriske taster som ingen bruker uansett.

 

Nå må jeg bare få meg en passende bluetooth-mus som har like lang rekkevidde som tastaturet.. :p (vanlig trådløs mus takler max 2 meter)

Lenke til kommentar
Bra tastatur, bruker det både på jobben og hjemme.

 

Innebygd Bluetooth på bærbare funker like bra (for de som lurer på det).

 

Får bare si: Endelig et tastatur som har kvittet seg med numeriske taster som ingen bruker uansett.

 

Nå må jeg bare få meg en passende bluetooth-mus som har like lang rekkevidde som tastaturet..  :p  (vanlig trådløs mus takler max 2 meter)

8147863[/snapback]

 

Møt mr.ingen.... :tease: I tillegg kan jeg nevne de 50 andre jeg jobber sammen med som er helt avhengige av det...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...