Gå til innhold

TEST: Logitech diNovo Edge


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker tastaturer som har standard knast layout og innehar alle tastene  som skal være på et tastatur.

8209658[/snapback]

Er du også en av dem som sier at du vil ha en mobil du kan ringe og sende SMS med? :innocent:

 

(For å oppklare: For all del, jeg kan ikke stort mer med mobilen min jeg heller.)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker tastaturet sammen med en lasermus fra et vanlig DiNovo, og SetPoint'en vil ikke godta begge enhetene samtidig. M.a.o., touchdisken blir "mus" og du mister funksjonalitet på den vanlige musen. Parer du lasermusa mister du spesialfunksjonene på Edge'en. Skjønt touchdisken og volumkontrollen fungerer uansett.

 

Dette er dumt da jeg er avhengig av å konfigurere rullehjul-knappen som midtre musknapp. Men dette er et SetPoint-problem.

 

Ellers er ikke problemet med fettete tastatur så stort som man kanskje skulle tro, men det er klart at det synes, ihvertfall hvis man flyr rundt med det i hånda som et stuetastatur. Tastaturet er også likt i respons og trykkmotstand som et vanlig DiNovo. Er nok ikke det jeg ville kjøpt hvis jeg var hardbarka spiller, men det fungerer fint til "vanlig" bruk.

 

Det er et dyrt tastatur, men verdt pengene om du setter pris på design. Jeg blir ihvertfall litt gladere bare jeg ser på det!

Lenke til kommentar

skal en ha et BT tastatur for når en kobler laptopen til lcd tven er valget lite.

 

Enten dinovo edge eller ms media 7000 hvis en vil ha touchpad innebygd.

 

Ms sin "touchpad" er underlegen dinovo edge, så valget var enkelt.

 

Hadde noen mx900 BT muser fra før, hvis en ikke har det kan ms være et alternativ.

 

Men logitech supporten er bra, fått nye varer fra nederland innen 1 uke hvis noe går galt.

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått touchdisken til å virke med linux?

8222984[/snapback]

 

Testa tastaturet med PClinuxOS en kveld, men fikk ikke tastaturet til å virke i det hele tatt... Må kanskje installere bluetooth støtte? For å si det enkelt, jeg har veldig lite greie på linux, men jeg er nysgjerrig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Dette tastaturet er dritsexy, men satan så irriterende det er at man ikke "Normalt" kan disable touchpaden på tastaturet uten å disable volumkontrollen i samme slengen. Det er _altfor_ enkelt å komme borti touchpad når du bruker piltastene, og pekeren flyr over skjermen.

 

(jeg kontaktet logitech om dette, og de sa at det ikke var mulig å slå av den ene men ikke den andre, men i min erfaring, hvis du slår av touchdelen, så er touchpad'en av etter omstart, men volumjusteringen er på o.O?)

 

det er et veldig behagelig tastatur, men den touchpaden er superplagsom, så jeg tror ikke jeg ville kjøpt det igjen

Lenke til kommentar

Bruker nesten ikke mitt mer...

 

Tastene er gode å trykke på, men jeg skriver stadig feil på tastene pga veldig uvandt ergonomi. Først irriterte jeg meg over hvor klossete jeg var på tastene, men etter noen uker skjønte jeg at det må være noe med utformingen som gjør at jeg både skrev saktere og med mer skrivefeil en vanlig.

 

Prøvde derfor et gammel Cinet tastatur. Som fryktet kunne jeg i løpet av kort tid skrive mye raskere med langt mindre feil...

 

Noen andre som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er det slik at lysene bare lyser når du holder inne FN-tasten eller bruker touchpaden?

 

det er ganske viktig for meg, da jeg ofte har det mørkt i rommet og om jeg ser film så vil jeg ikke blendes av et oransj lyshelvet på tastaturet foran meg ;)

9556032[/snapback]

Stemmer. :)

 

Dersom du trykker ned Fn-tasten vil alle lysene over F-tasteraden (inkludert Insert og Print Screen) lyse. Dette gjelder også Onn/Off-lysene over venstre/høyre musetast.

 

Bruker du volumkontrollen vil det lyse opp på siden der fingeren din er, og bruker du touchpad-en vil ringen rundt den lyse.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

jeg fant ikke denne tråden når jeg først lå inn mitt innlegg, så jeg lagde en ny tråd...

fikk raskt info om denne tråden her så her er mitt innlegg.

 

 

har lest igjennom alt som er skrevet før dette innlegget og masse er nevnt allerede, men føler alikevel å legge inn mitt syn på det ;)

 

leste igjennom testen her på HW .no og er ikke enig med dette her som en del av dere allerede er:

 

*Ulempen med Bluetooth-tastaturer som diNovo Edge er at tastaturet ikke fungerer i det hele tatt før Windows har startet. Om du må inn i BIOS, eller kanskje trenger å velge noe i "boot-loaderen", er du nødt til å koble til et annet tastatur. Om du ikke gjør dette særlig ofte, vil det nok ikke være noe stort problem.*

 

jeg er en del inne i bios men dette tastaturet uten problemer... og jeg har bare plugga inn bluetooth mottakeren rett i usb'en...

ikke noe problem i det hele tatt...

 

jeg har i tillegg musa MX Revolution fra logitech, og de to hører sammen som høyre og venstre hanske.

med andre ord, tastaturet var ikke komplett uten den musa...

det er i hvertfall min erfaring.

 

har ikke hatt noen problemer enda med tastaturet annet enn at jeg hadde litt problemer når jeg starta opp PC-en rett etter at jeg kobla til tastaturet, skrev det inn som feedback hos komplett.

link: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327778 (2007-03-28 Anmelder: stephan mongstad)

 

mvh

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette tastaturet noen måneder, og må dessverre si at jeg opplever en del ustabilitet. Mottakeren er ca 2 meter unna med nesten fri sikt. Tastaturet faller ut innimellom, noen ganger faller kun tastaturet ut, mens mousepad`en kan brukes.

Andre ganger slutter det å fungere, for så å starte igjen etter 15-20 sekunder.

Og noen ganger faller det ut og må skrus av og på for å funke igjen. Touchpad`en er kun til nødbruk.

 

Ellers veldig fornøyd med designet, men prisen forsvares i mine øyne absolutt ikke. Dog bedre enn Windows MCE tastaturet jeg hadde før.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...