Gå til innhold

TEST: Logitech diNovo Edge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bluetooth keyboard fra Logitech funker helt som vanlige keyboards og er ikke avhengig av noe BT stack for å funke - dermed funker det fint i Bios. Det har i hvertfall begge mine DiNovo keyboard gjort. Men man må "pare" de opp ved å trykke på keyboard og logitech mottageren. De bruker vel noe proprietær protokoll utenom vanlig BT stack kanskje?

 

Og for de som savner numpad'en så kan dere jo kjøpe et vanlig DiNovo sett som har denne som en separat enhet. Det fine med denne er at man kan bruke den som en kalkulator også. :)

Lenke til kommentar

Jeg leser hva han skriver, men da jeg har samme tastatur og null problem med dette lurer jeg på om artikkelforfatter har brukt en annen bluetooth-enhet enn den medfølgende. Dette går an, men da vil man trenge drivere ja.

 

Om man bruker den medfølgende som man stapper i USB-porten fungerer tastaturet nøyaktig likt et vanlig USB-tastatur.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

For å avklare: eg har brukt den medfølgande Bluetooth-enheten for å teste, samt ein annen enhet på min bærbare. Tastaturet fungerte ikkje på nokon av maskinene i BIOS eller bootloader med standardinnstillingar (eg har ikkje testa noko anna).

 

Det gjer at det sannsynligvis er avhengig av kva hovedkort du har.

Lenke til kommentar
Men det finnes også adapter/overganger som gjør at du kan koble et hvilket som helst usb-tastatur inn i sp2-utgangen på maskinen. Og de utgangene fungerer iallefall i bios.

7883019[/snapback]

 

Prøv å installere bluetooth-driverene med den koblet i ps2. Burde funke som smør ja... eller...?!?

Endret av zirum
Lenke til kommentar
For å avklare: eg har brukt den medfølgande Bluetooth-enheten for å teste, samt ein annen enhet på min bærbare. Tastaturet fungerte ikkje på nokon av maskinene i BIOS eller bootloader med standardinnstillingar (eg har ikkje testa noko anna).

 

Det gjer at det sannsynligvis er avhengig av kva hovedkort du har.

7882893[/snapback]

Antakeligvis har du ikke skrudd på støtte for USB-tastatur i BIOS. Klart, dersom dette diNivo-tastaturet er det eneste tastaturet en har kan jo akkurat dét bli et problem (prøv å gjett hvorfor). Men som brukeren qualbeen korrekt påpeker her så er det bare å benytte en overgang til PS2 første gang en skal inn i BIOS.

Lenke til kommentar
De kunne godt ha spandert på seg å lage det av slik svart børstet aluminum de gjerne har i Lian Li kabinettene. Da hadde det fortsatt sett helt rått ut, og man hadde ikke fått fettmerker.

 

Selv så bruker jeg "vanlig" DiNovo BT, og har aldri hatt problemer med å komme inn i BIOS.

7878563[/snapback]

 

 

Det er jo bare vås. Har selv et kabinett i svart børstet alu, og fettmerkene viser meget tydelig her også. Har du ikke sett kjøleskap på Elkjøp eller noe? Ikke uten grunn av de selger egne spesialmidler for rengjøring av dette...

 

Men for all del, et tastatur i svart børstet alu hadde ikke vært meg imot... eheh.

Lenke til kommentar

HTPC = JA

Stasjonær spill/ arbeids pc = TULL

 

Blir som å gå med solbriller i Bergen. Ser tøft ut, men er ikke nødvendig :)

 

Har også hatt tastaturet et par mnd og er veldig fornøyd. Jeg bruker det dog i stua sammen med en HTPC. Skal man bruke det på en stasjonær pc så er det ikke noe poeng med et slik tastatur mener nå jeg. Som HTPC tastatur finnes det ikke noe bedre på markedet idag.

 

Mitt råd er: Har du stueoppsett, kjøp det! Hvorfor? Den innebygde padden er genial, det har god rekkevidde og er lekkert som fy. :D

 

Hvis ikke, så er det langt bedre med et vanlig tastatur til arbeid og spill. Hva skal du her med padden? Bluetooth'n? Du mangler også som nevnt NUM-pad og tastaturet har litt etterslep på respons når det står litt ubrukt... Om du har vært på et toalettbesøk etc. så tar det et sekund før det synker seg opp igjen når du klikker på en tast.

 

Arbeidstastaturet mitt er like ubehaglig å bruke på stua som dinovoen er å bruke på arbeidsrommet!

 

Er det verdt pengene? Ja, men ikke til et stasjonært oppsett! Det er det nok heller ikke ment som i og med at de har satt på en høyre musetast på motsatt side for å kunne holde det på fanget, ligge med det i sofaen osv...

Endret av Dentro
Lenke til kommentar
Kjekt tastatur til HTPC/Stue pc ja, enig. Så har man ladestasjone diskret plassert. Men for dyrt.

7900045[/snapback]

Tja... du får for ca. 800 kr. et fra Microsoft, men for det første er utseende ikke så lekkert på det og det har ikke bluetooth - ergo mye dårligere rekkevidde som er viktig når det gjelder HTPC.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...