Gå til innhold

TEST: Logitech diNovo Edge


Anbefalte innlegg

Har hatt dette tastaturet i et par måneder og jeg må si jeg er 100% fornøyd! (fikk byttet mitt gamle DiNovo som var defekt inn og fikk faktisk 700 kr. tilgode pga. prisen var stiv på det første DiNovo-tastaturet. Fikk da også med en Logitech G7 :D)

Dette er lite og lekkert og når jeg kopler laptop'en opp mot projektoren så tar jeg med meg det ned og styrer alt med det.

5 års garanti er heller ikke å forakte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg ikke liker med logitech sine tastaturer er deres fascinasjon for å leke med oppsettet av funksjonstastene Home/Del/Insert/End/PgUp/PgDn.

Samme gjelder forøvrig det at de fjernet Scroll lock, dog, den har kommet tilbake igjen i mer gjemt form..

 

Dette er taster jeg faktisk bruker en god del, og det å måtte tilpasse seg logitech hver gang gjør det slitsomt å bruke de..

 

har bare en ting å si til det..

 

SLUTT Å KØDD MED TASTEOPPSETTENE!

 

Ellers.. det at numpad ikke er der gjør den perfekt til mediapc/HTPC oppsett, og egentlig en ganske bra konkurrent til M$ sitt Media Center Edition tastatur...

Lenke til kommentar

Har hatt dette tastaturet siden julaften nå, og det er noe av det mest sexy jeg har, om jeg får lov til å bruke et slikt uttrykk. Og ikke bare ser det deilig ut - det er helt fantastisk å skrive på også. Jeg skriver ganske mye hver dag, så jeg vet hva jeg snakker om. Tror jeg. Jeg får uansett vondt i hendene bare av å legge dem på vanlige tastaturer nå, det er ingen vei tilbake fra flatt.

 

Det går gjennom luft og armert betong alike, og det er herlig å lene seg godt tilbake i sengen, styre PCen ved hjelp av touchpadden og såklart bruke zoom-knappene til å zomme inn slik at du faktisk ser hva du driver med. Jeg har stilt inn media-knappen (øverst til høyre) til å starte foobar, og jeg har tweaket driverne til å støtte foobar slik at medieknappene styrer det. Alt er egentlig bare fryd og gammen med dette tastaturet. Og støv og dritt er ikke noe problem - det følger med en eminent mikrofiberklut du kan fikse dette med.

 

Noe av det beste er jo laderen, som også fungerer som en skikkelig "vise-frem-hva-man-har"-dings. Jeg har fått mer enn én positiv tilbakemelding på tastaturet når det har stått "til utstilling" på laderen, og det ser nydelig ut. Når jeg trykker på Fn-knappen slik at lysene dimmes opp over hele tastaturet står de fleste med kjeften i golvet, og det er nesten ikke tull engang.

 

Hva touchpadden angår - den er en tanke liten, jeg rekker i hvert fall ikke over stort mer enn halve skjermen på én gli. Men scrollefunksjonaliteten veier stort opp for dette - det er ingenting som er så deilig som å bevege fingeren rundt og rundt og rundt på padden for å scrolle lange websider.

 

Batterilevetiden her er ca. én måned ved fullt batteri, men så skriver jeg en hel del også.

 

Edit: Oppsettet på home/end-tastegruppen slik de har gjort det her er egentlig noe av det mest geniale jeg har vært borti. Trodde det skulle bli drit å venne seg til, men det gikk raskt, og nå kan jeg ikke se for meg noe annet.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Hvorfor kan jeg ikke få Ultra-X som et bluetooth tastatur?

Ultra-X er det nærmeste jeg har kommet det perfekte tastaturet. Lave taster, cleant, klassisk utforming med en ORDENTLIG numpad og piltaster på riktig sted - og som er tilnærmet fritt for jalla multimediataster.

Har hatt dette Ultra-X tastaturet jeg taster på nå i over 3 år og ikke trykket på de teite sølvfargede knappene en eneste gang enda.

Har to av disse, og på det mest brukte av dem er tastene nesten blankpolert på. Fått dette i aluminium og det hadde vart evig. Og før dere sier "jammen!! du får jo slike lave tastaturer i alu!1 LOL!11" Nei det gjør du ikke. Tastene er plast og det er de som slites :)

Endret av Camping Fag
Lenke til kommentar

Logitech er veldig flinke på design og selv har jeg et Logitech Dinovo med deres BT MX1000 Laser mus (mitt forrige gikk i stykker og jeg fikk en oppgradert utgave av Logitech support).

 

Men er det noe Logitech ikke kan så er det drivere! SetPoint softwaren er noe ræl. Når SetPoint er aktiv så forårsaker den at CPU tiden på en csrss.exe fil spretter opp i 40% bare ved å bevege musen rundt omkring. Jeg merket dette spesielt når jeg spilte, da begyne alt å hakke når jeg flyttet på musa. Etter mye om og men så fant jeg ut at ved å ta en "exit" på setpoint sw så funker det fint igjen.

 

På toppen av det forårsaker SetPoint også at maskinen ikke vil gå i full standby modus. Ved å knærte setpoint sw igjen så funker standby som den skal (vel å merke må jeg jo selvsagt da trykke powerknappen for å vekke den i live igjen siden tastatur/mus benytter BT).

 

De har også svært mye problemer med at mus og tastatur mister conneciton og man må pare de opp i hytt og pine. Selv opplever jeg det titt og ofte. Og SetPoint sw vil ikke alltid liste opp alle enhetene som faktisk er i bruk og aktive (av og til ramler mus-tab'en ut av programmet).

 

Hadde de bare fikset softwaren sin så hadde alt vært topp.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke få Ultra-X som et bluetooth tastatur?

Ultra-X er det nærmeste jeg har kommet det perfekte tastaturet. Lave taster, cleant, klassisk utforming med en ORDENTLIG numpad og piltaster på riktig sted -  og som er tilnærmet fritt for jalla multimediataster.

Har hatt dette Ultra-X tastaturet jeg taster på nå i over 3 år og ikke trykket på de teite sølvfargede knappene en eneste gang enda.

Har to av disse, og på det mest brukte av dem er tastene nesten blankpolert på. Fått dette i aluminium og det hadde vart evig. Og før dere sier "jammen!! du får jo slike lave tastaturer i alu!1 LOL!11"  Nei det gjør du ikke. Tastene er plast og det er de som slites :)

7879916[/snapback]

 

Ultra-X er jo greit nok, sånn rent bortsett fra at kvaliteten suger, de går i stykker (mer eller mindre) alt for fort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er sikkert varierende kvalitet på dem, men dette har holdt siden de først kom i webshoppene. Har brukt seriøst flaut antall timer tastende på dette tastaturet og det holder enda! Dere må ikke taste så hardt vettu :)

Ultra-X er jo greit nok, sånn rent bortsett fra at kvaliteten suger, de går i stykker (mer eller mindre) alt for fort.

 

AtW

7879937[/snapback]

Endret av Camping Fag
Lenke til kommentar
Allikevel framstår det som unødvendig å lage et produkt man tar på tusenvis av ganger om dagen i et materiale der men lett får fettmerker.

7878528[/snapback]

Helt enig. Stor ingeniørbragd det der.

 

Er det forresten bare jeg som bruker numpad-tastene daglig? Skriver rimelig kjapt på disse tastene sammenliknet med tall-tastene øverst, hvor det går mest i Let-Finn-Trykk-metoden. Bruker numpad-tastene omtrent som en kalkulator og skriver med én hånd. Tviler på at dette er mulig med tallrekken øverst.

 

En ting som ikke er listet opp under oppsummeringen er bruken av Fn-taster. Finnes det noe positivt å si om dette djevelens verk?

Lenke til kommentar

På et tastatur for stasjonær, nix.

Der har den tasten ingenting å gjøre.

På en bærbar derimot hvor den oppfyller en funksjon - absolutt.

 

En ting som ikke er listet opp under oppsummeringen er bruken av Fn-taster. Finnes det noe positivt å si om dette djevelens verk?

7880435[/snapback]

 

Men numpad er noe jeg nærmest er avhengig av. Puncher tall, akkurat som du sier, med en hand. slår opp sikkert 50-60 telefonnummer i løpet av dagen og puncher inn bankkontonummer og slikt. Blir jeg jobbende på laptop hele dagen føler jeg meg helt lammet uten numpad.

Og nettopp derfor er det ytterst viktig for meg å ha et NORMALT tastatur med NORMAL avstand mellom piltaster, page up/down på riktig sted samt en ekte inverted-T piltast gruppering.

Endret av Camping Fag
Lenke til kommentar

Koster rundt 400-600kr i Danmark

Men er utsolgt overalt:(

 

Det som er klart bedre med dette er at du slipper IR som Microsoft sitt har og det har god rekkevidde.

 

Fant det til 45£ i England men de skulle ha 80£ for å sende det:/

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Vel, hvileflaten er laget av børstet aluminum, så der er det ikke noe problem. Og skjønner ikke helt problemstillingen, hvem er det som gnir ringer og armbånd på sidene på tastaturet? Har brukt tastaturet i vel ca 6 uker nå, og har ennå aldri lagt håndbakene mine noe annen plass enn på hvilebrettet.

 

Dette er et "luksus"-tastatur, og man behandler det selvfølgelig med litt respekt... Lar ikke ting ligge å slenge oppå dette - i motsetning til mitt gamle ;)

 

Negler? Tja... Gidder ikke prøve. Foreløpig er i allefall mitt helt ripefritt.

Lenke til kommentar
- altfor dyrt (maks 795,- hadde vært akseptabelt)

- klønete ved bios settings

- ikke standard layout

7881451[/snapback]

Husk hva du får da...

 

- Bluetooth

- Mediacenter-mulighet

- Touchpad (altså mus på tastaturet)

- Lekkert design

- Lite

- Touch-knapper

- Mulighet for å slå det av og på

- Lader (lad det i 2 timer og det varer i 2 måneder... jeg har kun ladet det en gang på litt under 2 måneder nå!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...