Gå til innhold

Disksujoner om og rundt et emne i SO6


Anbefalte innlegg

Så det er ok at de slipper unna? Drit i redigering og straff dem! I jula hadde en bruker brutt quote-regelen minst 50 ganger i hverdag i hele romjula (jeg overdriver ikke) Men likevel skjedde det ingen ting med brukeren.

 

Men en annen sak, hva foretrekker du egentlig? At folk spammer eller klager om et smått ting som blir sett som EN STOR DEBATT av de øvre(LES: mod og admin)

 

"Hei! Men må stikke, snakkes"

eller

"Seriøst, WoW er farlig. Skulle stikke ned til by sammen sammen med kompis og ferie hans bursdag, da vi skulle stikke ned til by. Ville han plutselig heller spille WoW og dreite i meg!

 

Hater WoW argh! *Kjede seg resten av kveld*"

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver gang jeg ser at quoteregelen blir brutt bruker jeg masse tid på å redigere hele innlegget til brukeren. Det er ikke så lett å ha oversikt over hvem man har sagt ifra til og ikke, og derfor synes jeg ikke warn er riktig vei å gå ved regelbrudd der.

 

Personangrep VIL bli hardre straffet enn å bryte quoteregelen eller komme med en uinteressant kommentar om hva man har på brødskiva. Slik er det bare.

7738391[/snapback]

Folk som spammer og bryter quote-reglene flere ganger fortjener warn. Disse er de værste regelbruddene i SO så det må bli gjort noe mot det. Er flere brukere som bryter disse reglene uttamlige ganger og da ber de om å få warn, hvis ikke en liten ferie. Alle er klar over at det er regler i SO og hvis de ikke greier å følge dem så fortjener de warn/ferie.

 

At personangrep blir straffet hardere er jo en selvfølge.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Det er lenge siden jeg redigerte noen innlegg som hadde brudd på quote regelen, men jeg må si helt enig med deg, det reageres for svakt på det. Vi kommet til å ta oss selv i nakkeskinnet for å bedre dette. Vi redigerer utallige innlegg hver dag, men jeg har nok ikke fått ærean av å delta her. Om det er personer som bryter diss reglene ofte vil de bli straffet, dette er en ting vi må passe på.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke at det er i orden at folk spammer, men det finnes andre brukere enn dere to der. Uansett hvordan vi modererer så er den samlede massen ikke fornøyd.

 

"Nazimod, vi får jo ikke skrive noe her".

"Neivel, jeg skal alltid huske på å spørre en av de sure modsene før jeg skrive noe". osv.

 

Jeg synes det er dårlig gjort å slette innlegg som sier "Folkens, jeg må stikke. Skal på skolen". Fordi personen ønsker å gi beskjed om at han ikke lenger er online.

 

Men ellers så HAR jeg lyst til å slette hvert eneste innlegg som kun inneholder "NP: Drittmusikk som ingen bryr seg om." og "Hei, hva skjer?"/"Hva diskuterer vi i dag da?". Om dette er noe folk ønsker, så skal jeg gladelig gjør det, men da får folk kutte ut de sure minene.

Lenke til kommentar

Seriøst, jeg skjønner ikke hva det store problemet er, det er slik at vi vil diskutere i SO, selvfølgelig skal personangrep og brudd på diverse regler (blant annet quoteregelen) håndheves, men darkness|, vi ber ikke om at meningen med SO skal bli en tråd der du skal KUN diskutere. Men vi vil ha muligheten til det, slik at vi kan "diskutere livets små og store ting".

 

Om et emne skulle vokse seg skikkelig stort ville nok en eller annen i SO laget en egen tråd om det, men SO er et greit sted å starte, og kan det ikke få fortsette å være det?

Lenke til kommentar

En del av det å være moderator er å takle både ris og ros, og jeg syns dette bør gjøres uten å gå totalt i forsvar. Ting kunne sikkert gjøres bedre både av brukere og moderatorer (nei, har ingen forslag til hvordan). Men man ser jo mye av det samme gå igjen i SO, så.. det er tydelig at reglene enten ikke er strenge nok, de blir ikke opprettholdt, eller kanskje det er andre grunner.

 

Forresten syns jeg SO har blitt en skikkelig survetråd. Ofte når man bare ser innom så er det eneste folk gjør der å klage over hvor kjedelig de har det, eller lignende ting.

Lenke til kommentar
Det er lenge siden jeg redigerte noen innlegg som hadde brudd på quote regelen, men jeg må si helt enig med deg, det reageres for svakt på det. Vi kommet til å ta oss selv i nakkeskinnet for å bedre dette. Vi redigerer utallige innlegg hver dag, men jeg har nok ikke fått ærean av å delta her. Om det er personer som bryter diss reglene ofte vil de bli straffet, dette er en ting vi må passe på.

7740124[/snapback]

Jeg ønsker ikke egentlig at dere skal "jobbe ekstra" og redigere alt. Bare la innlegg i fred, da mener jeg ikke ALLE INNLEGG. Men innlegg som bryter quote regelen eller innholder spam, det er nok med gi warn hvis samme bruker gjentar det flere ganger. Lettere for Admin og mod, og brukere blir fornøyd for bråkmakere får straff som de fortjener.

Lenke til kommentar

Har du noen eksempler på hvor moderatorne ikke har tatt i mot ris og ros på en god måte?

 

Problemet med SO har ofte vært at vi til stadighet presiserer at modereringer ikke skal tas i tråden. Likevel svarer folk på innleggene. Det skal tas på PM, med forumstyret, eller her under tilbakmeldingsdelen (avhenger hva det gjelder).

Lenke til kommentar

Det bør også være mer rettferdighet blandt brukere. Noen brukere har tydligvis rett til å strekke ting mye lengre enn andre, det blir iallefall helt feil i mitt hodet.

 

Men jeg har gitt opp denne tråden for lenge siden, så jeg gidder ikke klage mer.

 

En god start er å fjerne det kjente "Jeg kjeder meg" "Jeg har norsk" "Jeg vil ikke på skolen" "Jeg spiser banan og har bananskall i kjeden" "Jeg har prøve :( *emocut*"

 

Å Darkness| Denne har vi vært gjennom før. Det er så uberteit at man ikke kan diskutere reglene i selve SO, det er der de burde diskuteres. Om man ikke kan ytre sin mening så alle ser det er det helle ingen vits til å gjøre det. Skulle man ikke klare å lage en diskusjon om relgene (Noe som er umulig over PM) så vil det heller aldri blit tatt på alvår. Enhver SO bruker skjønner det.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Det bør også være mer rettferdighet blandt brukere. Noen brukere har tydligvis rett til å strekke ting mye lengre enn andre, det blir iallefall helt feil i mitt hodet.

 

Hvordan vet nå du det, advarselslogg har du ikke tilgang til ;)

 

Det er vel knapt en bruker som "henger" i SO som ikke har advarsel eller utestengelse i historikken sin. Forskjellsbehandling eksisterer desverre, vi som moderatorteam kan bli mer samkjørte. Men det jobber vi nå med og forhåpentligvis oppnår vi en forbedring der.

 

Bare fortsett med å komme med tilbakemeldinger så skal vi ta og tilpasse oss best mulig etter brukernes ønske.

 

Men jeg har gitt opp denne tråden for lenge siden, så jeg gidder ikke klage mer.

 

Hehe, dagens selvmotsigelse :wee:

 

 

Å Darkness| Denne har vi vært gjennom før. Det er så uberteit at man ikke kan diskutere reglene i selve SO, det er der de burde diskuteres.

 

Dette er da vanlig praksis. Det øyeblikket man begynner å diskutere moderering i tråden som modereres så kaprer man tråden. Det er respektløst overfor trådstarter og det er respektløst overfor de som ønsker å diskutere trådens tema. Det er ikke noe å diskutere en gang, diskusjon om moderering har å finne sted andre steder enn den aktuelle tråden. Som for eksempel her.

 

For nå har du mulighet til å diskutere modereringen uten at det kaprer den aktuelle tråden.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå. Det er den optimale løsningen. Man får diskutere modereringen og man slipper å kapre den aktuelle tråden med off topic diskusjon. :)

 

Om man ikke kan ytre sin mening så alle ser det er det helle ingen vits til å gjøre det. Skulle man ikke klare å lage en diskusjon om relgene (Noe som er umulig over PM) så vil det heller aldri blit tatt på alvår. Enhver SO bruker skjønner det.

7741413[/snapback]

 

Dette er jo som sagt en ikke-sak. Du får ytre din mening og du får diskutere moderering. Hva er det ikke vi gjør her for eksempel? Du klager her over noe som ikke har rot i virkeligheten ;)

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil er

 

1. De som spammer og bryter quote-regelen blir slått hardere ned på siden disse er de 2 reglene som blir brutt mest i SO.

 

2. At vi kan diskutere/snakke om alt, bare det ikke bryter rettningslinjene. Greit nok at dere stopper det hvis folk f.eks bare hetser det temaet eller er usaklige, men de som holder en bra diskusjon/samtale om temaet kan fortsette.

 

3. At det er greit at vi har en liten diskusjon om et tema uten at vi må ta diskusjonen videre der den "hører hjemme". Skulle det utvikle seg til en stor diskusjon så kan vi gpdt opprette en tråd om det.

Lenke til kommentar

1. Dette skal vi få gjort vårt beste med.

 

2. Jeg er helt enig med deg. Derfor ble også WOW diskusjonen stoppet av meg og darkness| det var regelrett hetsing av personer som spiller spillet diskusjoene utviklet seg til.

 

3. Dette er jo nesten akkurat det samme nr. 2, men uansett så er jeg enda enig med deg!

 

Tråden er til for å snakke om alt og ingenting. Om et emne i tråden skulle bli såpass stort at det overtar tråden vil det bare splittes ut. Å stoppe diskusjonene i tråden fører bare til spam av annen art.

Lenke til kommentar

Spam bryter jo rettningslinjene uannsett.

 

Hvis noen har en saklig diskusjon/samtale så er jo ikke det spam, men hvis en person skulle komme med en unødvendig kommentar eller et usaklig innlegg så er det noe som bør bli slettet.

 

Retningslinjer:

 

1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig.

2. Bruk emnefeltet godt. (I SO's tilfelle, blir jo emnefeltet den diskusjonen som foregår)

3. Forsøk å beholde temaet i tråden.

9. Bumping og spamming er forbudt.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

"Jess. Da har jeg satt meg ned foran PC'en med en iskald Cola!"

 

"Halla folkens!!! Hva diskuteres her i dag 'a?"

 

"Au, jeg har vondt i foten"

 

"NP: En eller annen drittmusikk."

 

"Dumdidum. Fint vær ute"

 

"Hoho. Jeg tar meg selv på tissen!"

 

"Nå er jeg på skolen og har fransk"

 

Det er ikke noe i retningslinjene som sier at dette er spam i SO6. Hva mener du, Luchy?

Lenke til kommentar

Slike poster ser jeg på som poster med dårlig kvalitet, så klassifiserer dem som spam.

 

Jeg vil bare at vi skal kunne diskutere om alt bare det ikke bryter rettningslinjene. At vi holder en saklig diskusjon.

 

Det du nettopp skrev er jo en samtale, men tingen er at eksemplet ditt kun inneholder unødvendige poster. Slikt bør bli slettet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...