Gå til innhold

Disksujoner om og rundt et emne i SO6


Anbefalte innlegg

I siste har jeg blitt irritert av noen mod og admin, de gjør kanskje bra jobb av og til. Men det gjør de ikke i SO6, vi får ikke diskutere om noe. Ikke eneste, når vi vil, da må vi opprette egen tråd om det. SO skal man kun spamme, ser det slikt ut.

 

Jeg mener ikke en STOR diskusjon, men en meget liten som IKKE fortjener å få egen tråd. Sånt har det alltid vært i SO, om et tema vokser bra. Da oppretter vi egen tråd og fortsetter der. Åffer kan vi ikke fortsette med sånt? Det funket jo fint i SO4 og SO5.

Lar oss å fortsette med det vi pleier å gjøre i SO6.

 

Lenge leve SO!

 

 

André aka Fox

 

 

 

EDIT;Aalton, tusen takk for hjelpen

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo dere admin/mod. Hva kan vi gjøre her? Mange spammer, og dere synes at det er greit. Men så fort noen starter i gang et eller annet tema og diskuterer i vei, kommer dere og sier fyfy.. Vi pleide jo å diskutere og sånt ting i SO4 og SO5. DEt er poenget med SO!

 

Vi diskuterer altså om tema som suger balle, eller et liten som ikke fortjener å få en egen tråd for det

7737331[/snapback]

Ønsker du å diskutere ting rundt et tema står du fritt til å benytte resten av forumet.

 

Se første post og reglene der om du skulle være i tvil om hva vi tillater i denne tråden. :)

Lenke til kommentar

Aalton, jeg har noe jeg vil si.

 

Jeg skulle gjerne ha startet en diskusjon med dere. Har mye jeg skulle ha sagt, men det kan jeg ikke gjøre her og dere sier jeg/vi kan ta det over PM, men PM er ikke en bra måte etter min mening.

 

Dere setter stopper for temaer vi snakker om. Dette er en trpd hvor vi kan snakke om "livets store og småe ting" som dere kaller det. Det er det vi gjør, men dere setter ofte en stopper for det.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Aalton jeg mener ikke en STOR diskusjon, men en meget liten som IKKE fortjener å få egen tråd. Sånt har det alltid vært i SO, om et tema vokser bra. Da oppretter vi egen tråd og fortsetter der. Åffer kan vi ikke fortsette med sånt? Det funket jo fint i SO4 og SO5.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Dessverre har jeg ingen kort i hånda mi, skal finne dem.

 

 

EDIT; WoW, skal vi anti-folk gå til WoWdel? Det er jo rein selvmord, dessuten pratet vi litt om det. Temaet var i gang å dø ut. Før du satt stopp for det

Endret av Fox
Lenke til kommentar

La meg starte;

 

WOW - Dette satt vi en stopper for. Grunn: dere viste ingen interesse for å diskutere selve spillet, men heller hetse og kommentere folk istedet for spill, dette var ikke noe emne vi følte hadde noe i tråden å gjøre.

 

Hasj - Dette satt jeg en stopper for. Grunn: Det ble en stor diskusjon og ble derfor endret slik at det ble laget en egen tråd.

 

Er det noe annet?

Lenke til kommentar

Jeg synes stort sett moderatorene gjør en god jobb med SO.

Problemet har ofte vært at noen temaer ødelegger alt annet der inne eller at det har blitt et stort "MSN-chatterom". Tenker da på:

- Hufff, kjeder meg..

- Jeg også, hva skal vi gjøre?

- Vet ikke, får ikke mat av mamma på en time

 

osv...

Lenke til kommentar

Den optimale løsningen for brukere er om vi moderatorer splitter ut eller flytter diskusjoner over der hvor de hører hjemme, men der skorter det litt på kapasiteten grunnet den enorme aktiviteten i tråden.

 

Ingen diskusjon skal nektes, såfremt den ikke strider med retningslinjene. Den blir i praksis flyttet, enten ved at vi flytter innleggene eller ved å be dere ta det der det hører hjemme.

 

Nå kan det godt være vi gir alt for lite albuerom i SO, er der knapt så det har jeg ingen anelse om. Det får vi i så fall vurdere ut ifra de tilbakemeldinger dere gir oss og justere deretter. SO er en fin måte å unngå en haug med latterlige tråder i OT-Baren, så vi må passe på å ikke bli for streng.

 

Det er viktig å få frem at vi ikke ønsker å nekte diskusjonen, i værste fall ønsker vi å samle den et annet sted. :)

Lenke til kommentar

Jeg er missfornøyd med måten noen moderatorer opptrer i SO.

 

Jeg har alltid trodd at SO var en plass hvor vi kunne snakke/diskuter "livets små og store ting" som det blir kalt i førsteposten, men jeg tok tydligvis feil.

 

Jeg begynte med et tema om avhengighet til spill og jeg bruket World of warcraft som et argument siden The Burning Crusade er kommet ut i butikken. Men så ble jeg stoppet og dette var tilbakemeldingen som kom.

Advarsel!

 

 

Neste person som nevner WOW i denne tråden får en gratis ferie av meg

 

Tydligvis må jeg til en annen del av forumet for å diskutere dette, noe jeg synes er utrolig dumt. Hvis det allerede finnes et emne på forumet om mat/spill/musikk så må vi dit for å diskutere det? Snakk om å gjøre det tungvindt. Det var nettopp snakk om noen TV-serier i SO, men de som snakket om det fikk ikke bedskjed om å gå til TV-serier og programmer delen av forumet hvor slikt "tilhører".

 

Hvis vi ikke skal få lov til å diskutere/snakke om dvs emner i SO bare fordi det finnes andre plasser på forumet hvor vi kan snakke om dem så blir dette som å lage en liste over ting vi ikke kan snakke/diskutere om.

 

Jeg ser ofte noen brukere som bryter quote-regelen og kommer med unødvendige poster, altså spam. Jeg rapporterer det jeg ser, men det er til liten nytte. Har aldri sett at det skjer noe etter at jeg rapporterer noe. Slike poster fører til at SO blir stengt for opprydding, noe som er utrolig irriterende. De som bryter reglene i SO flere ganger bør få warn med engang. Flere ganger så bryter en/flere brukere reglene i SO, men det blri ikke gjort mye mot det.

 

Idag kom en moderator med et innlegg i SO.

 

Du minner meg om en som fikk warn og ferie en gang.

Kanskje noe som ikke burde ha blitt nevnt?

 

Fox sa i en post

DEt blir ofte slikt at folk som spammer dritt, med sitatene Datating skrev over. Blir godtatt, mens interessante innlegg om ting&tang blir slått ned pga "diskusjon her er ikke lov"

Her har han et utrolig godt poeng. Dette er hva som skjer alt for ofte i SO.

Lenke til kommentar
La meg starte;

 

WOW - Dette satt vi en stopper for. Grunn: dere viste ingen interesse for å diskutere selve spillet, men heller hetse og kommentere folk istedet for spill, dette var ikke noe emne vi følte hadde noe i tråden å gjøre.

7737598[/snapback]

Greit nok at du stoppet det med wow, men det jeg skrev var ikke om wow og jeg hetset ikke spillet. Jeg brukte wow som er argument for det jeg skrev.

 

Forskjellen er at vi har håndhevet reglene strengere enn tidligere. Dette har blitt fremmet som et ønske av de fleste brukerne.

7737608[/snapback]

Kan ikke si at dere håndhever reglene så mye strengere enn før. Særlig når det kommer til spam og regelbrudd. Det jeg ser at dere slår ned på er support.

Endret av Luchy
Lenke til kommentar

Mulig du ikke ser det, men vi sletter UTALLIGE poster hver dag. Hver eneste gang jeg har sett en rapport fra deg har jeg gått inn og moderert. Jeg tror du både over- og undervurderer oss til de grader, Luchy, fordi du ikke vet hvor mye jobb vi faktisk legger i denne tråden. Kapasiteten er sprengt. Både Aalton og jeg bruker mye tid på dette, og likevel er dere ikke fornøyd.

 

WoW-diskusjonen du tok opp, finnes allerede på et annet sted på forumet i riktig kategori. Diskusjoner som kun appelerer til en liten del av forumet, har sin egen kategori, derfor ønsker vi at du benytter den. Jeg så også at den diskusjonen KOM til å utarte seg til en enorm diskusjon med masse hetsing og tull. Jeg har brukt masse av tid på å moderere den andre av tråden, og visste hva som kom til å skje. For at ikke dette skulle ta helt overhånd i SO, ønsket jeg derfor at du skulle ta diskusjonen der den hørte hjemme.

 

Du sier at Aalton reagerte på en måte du ikke synes passet seg. Hvorfor måtte han det? Fordi jeg kom med oppfordringer som ingen gadd å høre på. Folk bryr seg ikke når man sier det på en fin måte, da må vi gå inn med litt mer autoritet for at dere skal forstå. Tåpelig, men det er dere som legger opp til det.

 

Hvorfor lar vi noen ting stå? Fordi der svært vanskelig å bare slette innlegg i hytt og pine. Vi prøver, men det er faktisk dere som brukere som legger listen for hva som skrives der. Det er dere som skriver, ikke vi.

Lenke til kommentar

Darkness|, for det første har mange roset dere for deres arbeid. Jeg har kanskje aldri roset deg, men det er fordi jeg har aldri pm'et deg. Når jeg sender pm til andre mod/admin, samtid roser jeg for deres arbeid selv om jeg er ikke alltid enig. Lett å glemme det positive enn negative tilbakemeldninger dere har fått. Vi veit at dere har jobbet mye, og vi er glade for det. Ikke alltid, men hovedsaklig tror jeg at vi veit innest at det er mye arbeid. Og dere takket ja å være mod/admin, selv om det er litt slemt av meg å si det men det er deres eget problem hvis ud skjønner

 

for det andre kanskje har dere fokusert i feil sted? I feks SO6, spammer jeg gjerne f5 og får meg med alt. Jeg merker fort hvilket innlegg blir slettet og hvilket fikk bli. Jeg og mange andre her har merket at folk som spammer dritt (LES: Almadora i jula, mange andre var også ille.) Likevel gjorde dere ingen ting, mens vårt innlegg ble slettet og vi fikk straff. Er det riktig? Spamming, quote-regelen ble brutt og sånt ting er greit i deres øyne ser det slikt ut. Mens folk som lurer eller kritiserer om noe smått ting blir slått ned, derfor reagerer jeg på det

Endret av Fox
Lenke til kommentar
Mulig du ikke ser det, men vi sletter UTALLIGE poster hver dag. Hver eneste gang jeg har sett en rapport fra deg har jeg gått inn og moderert. Jeg tror du både over- og undervurderer oss til de grader, Luchy, fordi du ikke vet hvor mye jobb vi faktisk legger i denne tråden. Kapasiteten er sprengt. Både Aalton og jeg bruker mye tid på dette, og likevel er dere ikke fornøyd.

 

WoW-diskusjonen du tok opp, finnes allerede på et annet sted på forumet i riktig kategori. Diskusjoner som kun appelerer til en liten del av forumet, har sin egen kategori, derfor ønsker vi at du benytter den. Jeg så også at den diskusjonen KOM til å utarte seg til en enorm diskusjon med masse hetsing og tull. Jeg har brukt masse av tid på å moderere den andre av tråden, og visste hva som kom til å skje. For at ikke dette skulle ta helt overhånd i SO, ønsket jeg derfor at du skulle ta diskusjonen der den hørte hjemme.

 

Du sier at Aalton reagerte på en måte du ikke synes passet seg. Hvorfor måtte han det? Fordi jeg kom med oppfordringer som ingen gadd å høre på. Folk bryr seg ikke når man sier det på en fin måte, da må vi gå inn med litt mer autoritet for at dere skal forstå. Tåpelig, men det er dere som legger opp til det.

 

men det er faktisk dere som brukere som legger listen for hva som skrives der. Det er dere som skriver, ikke vi.

7738284[/snapback]

Jeg får nok ikke med meg alt dere gjør, men jeg mener dere burde slå hardere ned på unødvendige poster.

 

Jeg startet ikke en WoW-diskusjon. Jeg startet et tema om avhengighet og jeg brukte WoW som et argument.

 

Han kunne godt ha gitt det til de som hetset og kom med unødvendig poster om det temaet, men den advarselen han kom med var også henrettet mot meg. Sånn jeg forstå det så fikk ikke dere med dere at WoW var et argument, noe som jeg har sagt uttalige ganger.

 

Kan ikke si jeg får følelsen av at vi lager en liste over hva vi kan snakke om når dere stopper noen av dem. Du sa at jeg/vi kunne ta diskusjonen videre i den delen av forumet hvor den hørte hjemme, men det blir bare feil. Vi snakker vær dag om dvs temaer og flere av dem har et hjem en annen plass på forumet.

 

Hvis det skal være sånn så må vi ta vær diskusjon om et tema som det er lagd tråder om, så blir det en stor avgrensning om hva vi kan snakke om.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg ser at quoteregelen blir brutt bruker jeg masse tid på å redigere hele innlegget til brukeren. Det er ikke så lett å ha oversikt over hvem man har sagt ifra til og ikke, og derfor synes jeg ikke warn er riktig vei å gå ved regelbrudd der.

 

Personangrep VIL bli hardre straffet enn å bryte quoteregelen eller komme med en uinteressant kommentar om hva man har på brødskiva. Slik er det bare.

 

Nå må jeg legge meg, men jeg kommer tilbake i morgen, så det er bare å fortsette å skrive hvis det er noe dere vil ha svar på.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...