Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

PC, du sier bare at sånn er det, men du begrunner ikke med et eneste ord hvorfor det ikke er relevant for offentligheten (eller i det minste LO sine medlemmer) at en leder i en demokratisk organisasjon tilraner seg mer makt og kontroll ved å støte fra seg folk som er uenig med henne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AP folk, med Gerhardsen i spissen, ønsker å avslutte sammensuriumet mellom LO og AP. Få LO lederen ut av valgkomiteen og sentralstyret. Dette høres veldig bra ut og jeg håper de lykkes.

 

Klarer de det, samt slutter med kjønnsdiskriminering og tviholding av statskirken så er det jo nesten som om jeg kunne stemme på dem igjen :wee:

 

Valla bør trekke seg. Også med tanke på det personlige. Helsemessig kan det umulig være bra å bli så hardt kjørt som hun blir. Hun bør trekke seg litt tilbake og ta vare på seg og sine. Det er et umenneskelig mediekjør.

 

Om påstandene stemmer så er det uansett ikke heldig at hun sitter som LO leder.

 

Forskere trakk seg i protest

Intern brevbombe

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
PC, du sier bare at sånn er det, men du begrunner ikke med et eneste ord hvorfor det ikke er relevant for offentligheten (eller i det minste LO sine medlemmer) at en leder i en demokratisk organisasjon tilraner seg mer makt og kontroll ved å støte fra seg folk som er uenig med henne.

7747663[/snapback]

 

Det var ikke relevant før Valla gikk ut i full offentlighet. Nå er den i aller høyeste grad det. Dessuten er ikke påstandene bevis, men indisier. Det som feller henne er egen adferd og håndtering av påstandene.

:)

Lenke til kommentar

Jeg ser fortsatt ikke din begrunnelse for at det ikke er relevant (for LO-medlemmer og offentligheter) hvordan ledelsen i LO (norges kanskje mektigste organisasjon) fungerer, og at det ikke er relevant at enkeltpersoner tilraner seg makt (i noe som skulle være en demokratisk organisasjon) ved å støte ut de som ikke er enige og lojale.

 

Du, PC, kan gjenta om og om igjen at det ikke er relevant. Men det blir ikke noe mer sannhet eller mer begrunnet av det alene.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Da er det like greit at vi avslutter den biten og går videre :thumbup:

 

Er enig med Dotten i at man får håpe Valla har vett til og beskytte seg mot mediekjøret. Liker ikke tanken på at hylekoret og egen stivnakkethet kanskje tar livet av mennesket. :nei:

Lenke til kommentar
Da er det like greit at vi avslutter den biten og går videre :thumbup:

7748068[/snapback]

:thumbdown:

 

 

Mobbet egen rådgiver

 

Og det er sikkert ikke det siste vi hører. Mitt inntrykk er at det ville ha fortsatt å være slik om Yssen-saken hadde forblitt "en personalsak".

7748084[/snapback]

Det er bl.a derfor det var viktig og riktig at Yssen tok dette fram i offentligheten. Som jeg har begrunnet :ohmy: bør man i et demokrati kjenne til hvordan makten forvaltes i praksis.

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som synes det er noe rart at Valla har kommet seg så langt og høyt som hun har om påstandene om hennes lederstil er riktige?

7747465[/snapback]

 

Er det en ting historiebøkene lærer oss så er det nå at det å ha en slik lederstil ofte er forbundet med flere tidligere ledere på alle plan i samfunnet. Eller skal man begynne å ramse opp historiske ledere som skal ha hatt lignende lederstiler som det Valla påstås å ha, hvis man fortsatt syntes det er rart?

 

Så nei, jeg finner det overhodet ikke rart. History repeats itself.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Noe jeg har erfart etter hvert er at det er få "gode" ledere forunt og bare bli "elsket" av alle medarbeidere, eller sideordnede og overordnede. Såkalt sterke ledere må tørre å også ta sjansen på og være mislikt av noen. Det er oså et trekk at når en leder gjør en blunder og får åpen kritikk, så er det lettere for de som har sittet og vært musestille, de som gjerne ikke har bidratt med "alt" de kunne og slenge seg på i hylekoret. Da kan gjerne volumet av dritten bli så svært at svineriet tyter ut av møkkakjelleren.

 

Det er en av de siste sangfuglene som sa at hun gikk så gjerne til personangrep, fordi Valla hadde ikke mulighet til å "skade" henne. Lurer på hvor lenge hun har sittet i trygghet før hun nå fant det opportunt og dele erfaringene sine med oss, og i så fall hvorfor??

 

:hrm:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Det var vel ikke LO som valgte den rødgrønne regjeringen

Men LO har stor makt over den rødgrønne regjeringen.

 

Det er ikke Statsministerens jobb å gå inn i konkrete saker lik denne og mene noe om den.

Nei, men når en av statsministerens største støttespillere oppfører seg slik i all offentlighet så er det kanskje på tide å f.eks. gå ut og ta avstand fra slik oppførsel.

 

Liten sidenotis;

Merket jeg meg Carl I Hagen var sterkt kritisk til Valla. Akkurat der virker det som å hive stein i glasshus, eller?

7745825[/snapback]

Hagen har vel ikke ledet en arbeidstakerorganisasjon som har som oppgave å jobbe for arbeidstakernes sak? Hva er det som er stein i glasshus her?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det var vel ikke LO som valgte den rødgrønne regjeringen

Men LO har stor makt over den rødgrønne regjeringen.

 

 

7751075[/snapback]

 

LO har stor makt overfor regjeringer uannsett kulør.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Liten sidenotis;

Merket jeg meg Carl I Hagen var sterkt kritisk til Valla. Akkurat der virker det som å hive stein i glasshus, eller?

7745825[/snapback]

Hagen har vel ikke ledet en arbeidstakerorganisasjon som har som oppgave å jobbe for arbeidstakernes sak? Hva er det som er stein i glasshus her?

7751075[/snapback]

 

Kan det ha noe med lederstilen til Hagen og gjøre ...? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det var vel ikke LO som valgte den rødgrønne regjeringen

Men LO har stor makt over den rødgrønne regjeringen.

7751075[/snapback]

LO har stor makt overfor regjeringer uannsett kulør.

7751213[/snapback]

Nei, på ingen måte. Ikke slik de har over AP/dagens regjering.

7751444[/snapback]

 

"Nei på ingen måte" :dontgetit: Veldig konsekvent avvisende der ja. Jo de har vist gjennom 30 år med skiftende regjeringer at de har nådd sine mål, derfor har de stor makt uannsett "kulør" :) Jeg brukt dessuten ikke ordet "over", men "overfor".

Lenke til kommentar

LO har større makt over AP/dagens regjering enn andre. Slik er det bare. Om de får gjennomslag med andre partier i regjering, så er det fortsatt bare AP som LO har direkte innflytelse over, blant annet gjennom at samme personer deltar høyt oppe i begge organisasjoner.

 

Stoltenberg er jo Vallas lille logrende valp i tillegg.

Lenke til kommentar
Noe jeg har erfart etter hvert er at det er få "gode" ledere forunt og bare bli "elsket" av alle medarbeidere, eller sideordnede og overordnede. Såkalt sterke ledere må tørre å også ta sjansen på og være mislikt av noen. Det er oså et trekk at når en leder gjør en blunder og får åpen kritikk, så er det lettere for de som har sittet og vært musestille, de som gjerne ikke har bidratt med "alt" de kunne og slenge seg på i hylekoret. Da kan gjerne volumet av dritten bli så svært at svineriet tyter ut av møkkakjelleren.

 

Det er en av de siste sangfuglene som sa at hun gikk så gjerne til personangrep, fordi Valla hadde ikke mulighet til å "skade" henne. Lurer på hvor lenge hun har sittet i trygghet før hun nå fant det opportunt og dele erfaringene sine med oss, og i så fall hvorfor??

 

:hrm:

7748746[/snapback]

Dette blir et argument som blir langt ut på sidelinjen for meg. Dersom du finleser artiklene det er lenket til i denne tråden, og særlig Yssens oppsigelsesbrev + intervjuet med Berit Reiss Andersen så er det gjennomgående at Valla ikke takler kritikk overhodet. Jeg har opplevd å jobbe tett med ledere av samme slag. Når man konsekvent reagerer med å kappe hodet av de som kommer med konstruktiv kritikk, og legger lokk over enhver misnøye, så ender man opp med en trykkoker, der trykket bygger seg opp over tid. Når så til sist det renner over for noen (det begynner alltid med én, som enten er modig eller for frustrert til å klare å holde kjeft lengre) så får vedkommende som har knuget ned enhver opposisjon så neseblodet spruter! (Verbalt sett, altså. )

 

Det at det kommer et skred mot Valla nå er bare en helt naturlig konsekvens av at alle konfliktene, betydelige som ubetydelige, hele veien har blitt lagt lokk på av LO-lederen herself. En dag koker det over, det er uungåelig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
LO har større makt over AP/dagens regjering enn andre. Slik er det bare. Om de får gjennomslag med andre partier i regjering, så er det fortsatt bare AP som LO har direkte innflytelse over, blant annet gjennom at samme personer deltar høyt oppe i begge organisasjoner.

 

Stoltenberg er jo Vallas lille logrende valp i tillegg.

7751564[/snapback]

 

Jeg snakker ikke om "bare" dagens regjering. LO har vært et "hår i suppa" til våre kjære velmenende kapitalister/liberalister så lenge jeg kan huske, men LO har likevel utgjort en respektert (les: hatet) motpart, og har i stor grad fått gjennomført sine krav uannsett kulør.

 

Om Stoltenberg og Valla ruller seg rundt på gulvet i et hav av halvdrukne Sherryglass fra far Stoltenberg, og Søstra til Jensemann bruker akterspeilene til fjompene som mål for HIVifiserte sprøyter er for meg knasende likegyldig.

 

Hvem har "makten" over FRP? hvis jeg spekulerer på den så kan jeg komme opp med mere malende bullshit enn du er i stand til :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Noe jeg har erfart etter hvert er at det er få "gode" ledere forunt og bare bli "elsket" av alle medarbeidere, eller sideordnede og overordnede. Såkalt sterke ledere må tørre å også ta sjansen på og være mislikt av noen. Det er oså et trekk at når en leder gjør en blunder og får åpen kritikk, så er det lettere for de som har sittet og vært musestille, de som gjerne ikke har bidratt med "alt" de kunne og slenge seg på i hylekoret. Da kan gjerne volumet av dritten bli så svært at svineriet tyter ut av møkkakjelleren.

 

Det er en av de siste sangfuglene som sa at hun gikk så gjerne til personangrep, fordi Valla hadde ikke mulighet til å "skade" henne. Lurer på hvor lenge hun har sittet i trygghet før hun nå fant det opportunt og dele erfaringene sine med oss, og i så fall hvorfor??

 

:hrm:

7748746[/snapback]

Dette blir et argument som blir langt ut på sidelinjen for meg. Dersom du finleser artiklene det er lenket til i denne tråden, og særlig Yssens oppsigelsesbrev + intervjuet med Berit Reiss Andersen så er det gjennomgående at Valla ikke takler kritikk overhodet. Jeg har opplevd å jobbe tett med ledere av samme slag. Når man konsekvent reagerer med å kappe hodet av de som kommer med konstruktiv kritikk, og legger lokk over enhver misnøye, så ender man opp med en trykkoker, der trykket bygger seg opp over tid. Når så til sist det renner over for noen (det begynner alltid med én, som enten er modig eller for frustrert til å klare å holde kjeft lengre) så får vedkommende som har knuget ned enhver opposisjon så neseblodet spruter! (Verbalt sett, altså. )

 

Det at det kommer et skred mot Valla nå er bare en helt naturlig konsekvens av at alle konfliktene, betydelige som ubetydelige, hele veien har blitt lagt lokk på av LO-lederen herself. En dag koker det over, det er uungåelig.

7751627[/snapback]

 

Helt i orden at det for deg er ute på sidelinjen. Det forteller ikke meg at du er en idiot, bare at vi har forskjellig erfaring og fokus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...