Gå til innhold

Ingun Yssen føler seg mobbet av Gerd Liv Valla


Anbefalte innlegg

Dette er noe av det mest absurde jeg har hørt på denne siden av et nyttår. Den oppståtte situasjonen er en arbeidskonflikt. En han selv sier ikke er statsministerens jobb å blande seg inn i. En arbeidskonflikt som ikke har noe å gjøre med hennes politiske verv. Han rådfører om en arbeidskonflikt og blander seg derfor inn i en organiasasjons (LO) interne sak, stikk i strid med det han sier på Stortingets talerstol (om da påstandene til VG stemmer).

 

Hvordan det er mulig å hevde at det ikke er noen motsetninger i så måte er et mysterium.

7762028[/snapback]

Jeg kan ikke hjelpe deg å løse konstruerte mysteriumer. At det er vanskelig å forstå at Jens Stoltenberg innehar flere roller, hvorav en er statsminister, en annen er leder i AP, er et av mine mysterium som jeg neppe får svar på. Og igjen, det er ingen motsetning mellom det å gi et felles sentralstyremedlem råd om hvordan en sak kan løses, og det å skulle komme med konkrete vurderinger av personers opptreden i en personalkonflikt i rollen som statsminister. Faktisk gjelder dette helt generelt, det er ingen motsetning mellom å komme med råd om hvordan en sak kan håndteres og det å komme med konkrete vurderinger av personers opptreden i en personalsak.

7762621[/snapback]

 

Hva mener egentlig Stoltenberg med denne uttalelsen? At han som statsminister ikke kan uttale seg om enkeltsaker, eller at grensen for hva han kan uttale seg om går ved akkurat personalsaker? Hvis det er førstnevnte han mener, har han nettopp bundet seg til å ikke kunne kommentere enkeltsaker i resten av karrieren sin som statsminister.

 

Det er vel ingen som har problemer med å forstå at det er vanskelig for ham å kritisere sin gode venninne og partifelle Gerd-Liv Valla, men det er litt verre å godta at han velger å forklare seg som en slange, og ikke en mann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Stoltenberg og Valla er særlig venner er nok heller tvilsomt, skal man tro ryktene i media. Spesielt etter sykelønnsfadesen. Han er jo mangeårig venn med Yssen (siden barndommn/ungdomstiden) og eksmannen til Yssen er vistnok en av hans beste venner. At han ikke kommenterte saken, er ifølge VG sine kilder, fordi han absolutt ikke skulle virke som om han støttet Valla.

 

Valla som ble ansett som en av nøkkelpersonene til rød-grønnes valgseier bli nå sett på som en belasting foran kommende valg. Ironien er slående. Men AP er avhengig av LO sin støtte, det kommer man ikke bort ifra.

 

 

Samtidig verserer det ulike konspirasjonsteorier i arbeiderbevegelsens fløyer om hvem som står bak og regisserer bråket:

 

Ifølge Dagens Næringsliv er det partiledelsen som intrigerer for å bli kvitt Valla, mens lokale LO-ledere anklager høyresiden for sverte og svekke LO.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1610100.ece

 

Konspirasjonfanatikerne er vel lei av å spekulere i om det var Bush som stod bak 9/11 og nå står norsk politikk for tur :roll:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Situasjonen i LO er nå så spent at utfallet av dagens møte i LO-sekretariatet er høyst usikkert. Der vil Gerd-Liv Valla møte forbundsledere som har fått svært klare tilbakemeldinger fra medlemmene sine.

-  Personlig synes jeg det var en lite troverdig unnskyldning hun kom med på fredag, og jeg mener at hun nå bør ta seg en pustepause. LO må nå bygge opp igjen troverdigheten, og det er ikke hun i stand til å gjøre, sier Jan Erik Arnøy, leder av Fellesforbundet i Vallas hjemdistrikt Helgeland.

 

 

Link

 

Håper hun tar hatten og går.

Lenke til kommentar
Situasjonen i LO er nå så spent at utfallet av dagens møte i LO-sekretariatet er høyst usikkert. Der vil Gerd-Liv Valla møte forbundsledere som har fått svært klare tilbakemeldinger fra medlemmene sine.

-  Personlig synes jeg det var en lite troverdig unnskyldning hun kom med på fredag, og jeg mener at hun nå bør ta seg en pustepause. LO må nå bygge opp igjen troverdigheten, og det er ikke hun i stand til å gjøre, sier Jan Erik Arnøy, leder av Fellesforbundet i Vallas hjemdistrikt Helgeland.

 

 

Link

 

Håper hun tar hatten og går.

7774031[/snapback]

 

Da er vi to. :)

Lenke til kommentar

Full støtte har hun vistnok, så intil videre blir hun sittende. Om hun går eller ikke bryr meg fint lite, LO er så gjennomsyret av ukultur at hun kun er toppen av kransekaken. Heldigvis finnes det flere andre arbeidstagerorganisasjoner som tar ting alvorlig.

 

Det jeg er opptatt av er at det formelle samarbeidet mellom AP og LO, ved at LO lederen har så mye innpass i AP, opphører. Det ville gjort AP langt mer spiselig.

 

Få LO folkene ut av sentralstyret og kast Valla som leder av valgkomiteen. Rent politisk tror jeg det er et klokt valg av AP, da de vil tjene stemmer på det. Stoltenberg vil nok tjene på det og befeste seg som en mektigere person, men det er en bi-effekt jeg heller kjøper.

Lenke til kommentar

Jeg snakka med et par stortingsrepresentater her fra telemark her om dagen. Jeg fikk beskjed om at det var klart at nå skulle Valla knuses. (pluss jeg fikk beskjed om å ikke nevne dem ved navn)

Opposisjonspartiene vil ha henne vekk og selv i AP er det visst enighet om at hun er ferdig. (Det var et eller annet om en sykelønnsordning :p)

Hun har nok mektige venner, men er jo helt tydelig at hun har mektige fiender også.

 

Personlig så mener jeg at slik som saken har utvikla seg så er det nå irrelevant om hun har behandlet Yssen feil eller ikke. Hun har taklet denne saken på en så dårlig måte at hun har mistet all tillitt.

 

Hun er nok ferdig i storpolitikken i lang tid fremover. Blir nok noen siste krampetak, men det er fordi hun prøver å tviholde på hun har...

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Sjefen min den fulle tillit til meg. Men likevel gransker han hver måned resultatet av hva jeg har gjort. Neida.

(Tror jeg :ohmy: )

 

Valla får full støtte. Likevel ble det bestemt på sekreteriatmøtet i går at Yssen-saken skal granskes. For det de synes de må eller kommer ikke tvilen Valla til gode? At Valla er et nedbrutt menneske nå bør en ikke ha særlig høy Iq for å forstå. Jeg synes faktisk SYND på henne. Men; Det var Valla SELV som førte saken videre da hun stilte til intervju. Når en etter dette intervjuvet sitter igjen med enda større spørsmål enn tidligere kan det ikke forventes at intressen skal avta. Flere usannheter ble servert. På tross av at Valla VET hvilke makt media sitter inne med misbrukte hun totalt muligheten hun hadde til og gjøre "det godt" igjen. Nå har som kjent forbundslederne fått beskjeden -hold kjeft-som et forsøk på å stilne mediakjøret. Innebærer dette at resultatet av granskningen ikke vil blir offentliggjort? At bare brøkdeler av hva de finner ut vil komme frem? :hmm: Jaja, det får vi jo se.

 

Til personen som sendte en drapstrussl til Valla har jeg bare en ting å si; For en stor IDIOT du er! Feig er du også. Du må jo kjenne Valla godt siden trusslen inneholdt mye viten om hennes daglige bevegelser siden lang tid tilbake. Føler du så stor trang for oppmerksomhet kan du søke den på andre måter? Ta et strikkhopp fra Postgirobygget. Spis bananer med Julius.

Endret av Beatric
Lenke til kommentar

 

Til personen som sendte en drapstrussl til Valla har jeg bare en ting å si; For en stor IDIOT du er! Feig er du også.

 

Forhåpentligvis finner man ikke vedkommende her inne :)

 

Nå får man beskjed om å holde kjeft i LO, munnkurvpraksisen på høyt plan. Var det noen som nevnte at man fryktet å kritisere Valla? Ikke rart det når sekretariatet hudfletter en og ber en holde kjeft.

 

Hold kjeft!

 

Det jeg lurer på er om LO fikk utdelt spader, eller om de hentet dem selv. Grave er de i hvert fall flinke til, de er kommet ganske dypt nå.

Lenke til kommentar

 

Til personen som sendte en drapstrussl til Valla har jeg bare en ting å si; For en stor IDIOT du er! Feig er du også.

 

Forhåpentligvis finner man ikke vedkommende her inne :)

 

Nå får man beskjed om å holde kjeft i LO, munnkurvpraksisen på høyt plan. Var det noen som nevnte at man fryktet å kritisere Valla? Ikke rart det når sekretariatet hudfletter en og ber en holde kjeft.

 

Hold kjeft!

 

Det jeg lurer på er om LO fikk utdelt spader, eller om de hentet dem selv. Grave er de i hvert fall flinke til, de er kommet ganske dypt nå.

7780182[/snapback]

Problemet er at LO (og folkene) er seg selv. Makt er språket og metoden de bruker, og da klarer de ikke uten videre å slutte med det.

Lenke til kommentar

Dotten, si ikke det, si ikke det. Om brevskriveren ikke befinner seg her så følger han/hun nok uansett med. Det er jo reaksjoner han/hun er ute etter.

 

Måten LO har håndtert saken på er like bekymringsfull som Vallas håndtering av media-ja. De har gravd seg dypt ned som du sier. Så neste pressekonferanse sendes antagelig fra Kina. :!:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
(Dagbladet.no): Per Ståle Lønning går på antidepressiva etter at han i september ble utslitt både psykisk og fysisk. Lønning begynte som programleder i P4s «Sytten tretti» i august, men han var for syk til at det lot seg gjennomføre, og måtte gi seg i september. Skylden legger han på TV 2:

- Plutselig sa det pang, kroppen min ville ikke mer. Jeg hadde ikke en sjanse, sier han til Her og nå.

 

 

Det begynner og bli ganske populært denne trenden ... :hmm: Også Per Ståle da...? Han var ikke akkurat mild mot sine "offer".

Link

 

Forøvrig gidder ikke Valla og co å grave seg til Kina, men orderen har gått til Kinesisk LO som her på bildet er i full gang med oppdraget.

Lenke til kommentar

Ikke bare forbundslederne LO sekretariatet vil skal holde kjeft, nå er det AP politikere som skal kritiseres;

 

http://www.na24.no/politikk/article872721.ece

 

Skal vi konkludere med at man ikke liker tilbakemeldinger i LO toppen? Makan. Fremfor på å svare på kritikken og ta ting inn over seg så kritiserer de at den kommer.

 

LO fortsetter med å vise hvordan ting ikke skal gjøres. Dette er gått fra å være amatørmessig behandling fra Valla til å bli amatørmessig behandling fra LO.

Lenke til kommentar

Ser LO-administrasjonen i løpet av uken skal avgjøre hvem som skal sitte i denne såkalte granskningsgruppen. Deretter vurderes gruppen av sekretariatet, og til slutt godkjennes.

 

 

"Det er en prosess å finne personer med troverdighet og tyngde, som kan stå på egne ben". Javel? :hmm:

Lenke til kommentar
Lo godt av den. :D

 

Bra ordspill :roll:

 

Rart VG ikke har kommet med den ennå :!:

 

Valla LO av Yssen...

 

 

Men uansett, så kan media la Yssen hvile nå...

Hun er totalt uinteressant nå, Valla klarer å senke skute uten hjelp fra Yssen tror jeg...

 

Ledelsen i LO og AP bør egentlig ofre Valla og bruke henne til å lappe skuta sammen... begge skutene.

 

Hadde jeg fortsatt vært tillitsvalgt, ville jeg nok spurt medlemmene av klubben om vi kunne sendt krav om Vallas avgang evt. kollektiv utmelding... tror faktisk ikke motstandsviljen til den ideen hadde vært så stor...

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...