Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg driver å sjekker ut Google Finance Beta, der man virtuelt kan kjøpe aksjer så lurte jeg på hva "Shares" var? Jeg har disse valgene navnet på selskapet, shares og price. Lurt epå om hvordan jeg skulle sette det opp for å få mest reelt resultat. For de som ikke vet hvordan denne tjenesten virker/ser ut, legger jeg ut ett bilde slik at dere kan få en idé.

 

bildesx0.jpg

 

Jeg er egenlig ganske grønn på dette området. :p

 

Andeler.. Eller, Antall aksjer..

 

En "share" koster 707.. Da har du en aksje..

2 "shares" koster 1414.. Da har du 2 aksjer..

Lenke til kommentar
hvor langt vil gogl falle imorgen?

Umulig og si. Husker den fallt 7,46% på det meste en mandag for noen uker siden, men hentet seg fint inn i løpet av dagen.

Kanskje den til og med ender i pluss til slutt? Tradingaksjer som GOGL svinger fort begge veier.

Det eneste som er nogenlunde sikkert er at det blir en stygg åpning i morgen, også for GOGL og at det kan ende enda værre hvis arbeidsmarkedstallene fra USA er dårlige. Og hvis tallene er bra kan det fort hente seg inn igjenn.

Mye kommer som vanlig også an på futtene, oljeprisen, resten av Europa og Asia samt om det kommer noen selskapsspesifikke nyheter av betydning. I dag var det Citicorp og Exxon som trigget fallet, har ikke sjekket om det er noen bluechips som legger fram tall i morgen.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Frister veldig å legge inn et bud på 37- 38 kr på GOGL i morgen. Har stor tro på at futtene vil stige kraftig i løpet av dagen, noe som sikkert vil utløse et skikkelig rally i GOGL. Men slik rissikosport er bare for viderekomne, og inntil markedet har roet seg litt, føler jeg meg langt bedre med alle pengene trygt plassert i banken. :)

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Drit i hva som hendte i Kina i natt, se heller på hva som skjer med bulk i Usa. Ikke kjekt å være GOGL aksjonær nå. Jeg koser meg, håper den synker, da kan jeg kjøpe meg inn. Møkklei av å sitte å se på denne aksjen sitt ville tempo oppover

 

Kjøper hvis den når 33 NOK

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar
Drit i hva som hendte i Kina i natt

 

Jeg spurte nå bare et spørsmål, bryr du deg ikke kan du nå vertfall la vær å svare. Det er din egen feil at du ikke har fått uttelling for gogl :)

 

Det var ikke sånn ment. For å rette på skaden så fant jeg dette:

 

Charles Prince går av som styreleder og administrerende direktør i den amerikanske bankgiganten Citigroup. Årsaken til det er at banken kan ha tapt opp mot 60 milliarder kroner på boliglån med dårlig sikkerhet.

 

Nyheten bidrar til kursfall i de asiatiske markedene. I Japan har Nikkei 225-indeksen falt 1,66 prosent mens den bredere Topix-indeksen er ned 1,53 prosent.

 

I Hong Kong har Hang Seng-indeksen falt 3,00 prosent, den koreanske Kospi-indeksen er ned 0,67 prosent mens Singapores Straits Times-indeks har falt 0,81 prosent.

Lenke til kommentar

Overførte så mye som 3000 kr til Netfondskontoen min nettopp. Så nå har jeg to dager å tenke på hva jeg skal kjøpe.

 

Fra før av har jeg:

 

Funcom: -14%

Opera: -1%

Orkla: +17%

Trolltech: +6%

Seadrill: +1%

 

Jeg lukter på følgende selskaper:

 

AFK, FRO, GOGL og TEL.

 

Burde jeg kjøpe Funcom mens den er billig og snitte "tapet"?

Burde jeg kjøpe Opera? (Så lenge den er under 14,4)

Burde jeg øke mer i Orkla? Eneste selskaper jeg har fått utbytte fra.

Troll tror jeg hopper over i denne omgang uansett.

Satser heller på Gogl/Frontline framfor Seadrill.

Kan Frontline være noe å satse på?

Andre forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...