Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte meg inn i Statoil i dag. Imorgen skal den opp igjen, garantert ;)

Du har visst ikke fått med deg lagertallene :no:

 

Joda, men jeg frykter ikke noe krakk i oljeprisen med der første. Oljeprisen kan nok falle til 60-70USD fatet uten at Statoil vil få problemer. Dessuten er vinteren i anmarsj. Er optimist og tipper vi ser 180 NOK iløpet av 2 uker. Da selges aksjene og 50 000kr er tjent (før skatt). Venter så på en ny nedgang og kjøper meg inn igjen :cool:

Lenke til kommentar
Kjøpte meg inn i Statoil i dag. Imorgen skal den opp igjen, garantert ;)

Du har visst ikke fått med deg lagertallene :no:

 

Joda, men jeg frykter ikke noe krakk i oljeprisen med der første. Oljeprisen kan nok falle til 60-70USD fatet uten at Statoil vil få problemer. Dessuten er vinteren i anmarsj. Er optimist og tipper vi ser 180 NOK iløpet av 2 uker. Da selges aksjene og 50 000kr er tjent (før skatt). Venter så på en ny nedgang og kjøper meg inn igjen :cool:

Vi får se, men lagertallene var absolutt ikke bra. Du får håpe det blir kaldt.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg inn i Statoil i dag. Imorgen skal den opp igjen, garantert ;)

Du har visst ikke fått med deg lagertallene :no:

 

Joda, men jeg frykter ikke noe krakk i oljeprisen med der første. Oljeprisen kan nok falle til 60-70USD fatet uten at Statoil vil få problemer. Dessuten er vinteren i anmarsj. Er optimist og tipper vi ser 180 NOK iløpet av 2 uker. Da selges aksjene og 50 000kr er tjent (før skatt). Venter så på en ny nedgang og kjøper meg inn igjen :cool:

Forutsatt at du får rett og Statoil stiger høres det ut som en fornuftig strategi :yes:

Nå kan olja falle langt lavere enn det uten at Statoil får problemer. Under 40 dollar kan en vel kanskje begynne snakke.

Statoil er forresten litt merkelig når det gjelder oljeprisen. I perioder virker det som om den følger olja slavisk mens andre ganger følger den mer det generelle børsklimaet. Bare vær klar over at fyringssesongen ikke gir seg utslag i oljeprisen for fullt før ut på nyåret. I fjor nådde oljerpisen det laveste nivået i januar tror jeg det var med like under 50 dollar etter å ha vært over 80 i juli.

Sitter selv med en fillepost i STL kjøpt til drøyt hundrelappen pr aksje for mange år siden. Har tenkt å bli sittende videre med disse siden utbyttet likevel er langt bedre enn bankrenta. Er selv skeptisk til STL dels fordi jeg tror olja nå skal videre ned, dels fordi staten er den dominerende eieren. dels pga. kostnadsveksten de sliter med og til sist dollaren som jeg tror skal enda lenger ned. Til sist tror jeg toppen er nådd i akjsemarkedet for denne gang (som jeg har skrevet mange ganger før) :p

Lenke til kommentar

Har noen av dere tanker om å satse på SAS? Jeg har svært lyst å kjøpe (20000-30000kr). De hadde et hopp på 10% på torsdag på OSE men har begynt å falle igjen. Dette er jo et solid selskap og jeg tenker som så at kursen må opp igjen så snart de får etablert/bekreftet kjøp av nye fly (erstatning for Q400), og satt disse i trafikk. Jeg er ganske ny og setter pris på for/imot tanker og andre gode råd.

Lenke til kommentar

Det er massevis av billige aksjer å få kjøpt nå, og jeg hadde også store planer om å begynne og kjøpe litt igjen denne uken, men når søndagstipset på Hegnar.no begynte å mase om 40 - 60% nedgang, ble jeg redd.

 

Skal vel ikke klage siden jeg tross alt har tjent på aksjene mine, men synes uansett det er urettferdig hvis markedet faller sammen når jeg endelig har funnet en spennende måte å tjene litt ekstra penger på. :(

Lenke til kommentar
GOGL kan gi en mulighet til å se om teknisk analyse har noe for seg. Den har nå utviklet en Hode-Skulder formasjon med halslinje på ca. 38,-

Fallpotensialet er i følge teorien lik avstanden fra toppen i "hodet" på 44,- til halslinjen, altså ca 6 kr. Aksjen skal da falle med 6,- fra halslinjen dvs. ned til 32,-Formasjonen bekreftes imidlertid ikke før halslinjen brytes så vi får først se om den ender under 38,- i dagchartet eller om den snur opp igjen og formasjonen annuleres.

Bruddet på halslinjen kom idag etter en nesten perfekt HS formasjon. I teorien skal den nå ned til 32,- kr. men også teste halslinjen i området 37-38 kr. noe som gir en mulighet til å komme seg ut. Vi får se etterhvert om terrenget stemmer med kartet.

 

post-7847-1195506658_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ellers kan man bare sitte long, fokusere på det fundamentale og pakke ned TA. Jeg synes TA er greit, men ikke når det ikke blir nevt et kvekk om det fundamentale. Greit nok om GOGL faller mer så får man jo tilbake hele investeringsbeløpet i cash i 2008.

 

Det var nå en liten smell det der når jeg sitter med gearing, men heldigvis ble dette ikke gjort på 40-tallet ;)

LOD igår var 33.85, morsommer er at denne sitauasjonen er meget lik den vi hadde i august og jeg behøver vell ikke fortelle hva som skjedde da?

 

I teorien har den nå også vært innom 32,- Et vannvittig fall på gode resultater helt ellevilt.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Meldte meg på aksjespillet og kjøpte aksjer i GOGL og STL, men siden jeg kjøpte de aksjene, har de sunket -2,93% på STL og -6,68% på GOGL. Det jeg da lurer på er om hva som er best å gjøre i en sånn situasjon, vente til de går oppover igjen er vel bedre enn å 'panikkselge'? (Det er jo et spill, men alikevel)

Lenke til kommentar
Meldte meg på aksjespillet og kjøpte aksjer i GOGL og STL, men siden jeg kjøpte de aksjene, har de sunket -2,93% på STL og -6,68% på GOGL. Det jeg da lurer på er om hva som er best å gjøre i en sånn situasjon, vente til de går oppover igjen er vel bedre enn å 'panikkselge'? (Det er jo et spill, men alikevel)

 

I RL så selger jeg ikke ihvertfall.. Med mindre jeg får brukt pengene som er igjen til noe jeg mener er bedre så har jeg aldri solgt med tap.. Jeg har vært langt nede med flere aksjer, men min gode naive side mener ar alle kommer til å komme seg opp igjen :) -Noen må man kanskje vente lenger med, andre kan gå i 0 etter noen måneder igjen..

Dette kommer selvsagt ann på selskapet, men man kan ha tro på at de største selskapene som regel kommer seg tilbake igjen en gang.. Som Statoil..

 

Men som sagt, finner du noe du kan tjene pengene tilbake på fortere, og mer sikkert enn å vente på gode tider, så må du heller selge..

 

EDIT: Dette er ting du kanskje helst burde være fast bestemt for før du begynner å kjøpe aksjer.. Være forberedt på at det kan gå nedover, så du slipper å tape på panikksalg..

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Bruddet på halslinjen kom idag etter en nesten perfekt HS formasjon. I teorien skal den nå ned til 32,- kr. men også teste halslinjen i området 37-38 kr. noe som gir en mulighet til å komme seg ut. Vi får se etterhvert om terrenget stemmer med kartet.

 

Brøt et lite støttenivå på 34 i går og testet 32 intradag. I dag 32,05 som hittil LOD. Den bør slutte i området 32-34 i dag medmindre vi får en skikkelig skrell i markedet i ettermiddag. Det er nå tegn som tyder på dét. Første virkelig sterke tekniske støttenivå i GOGL er på 12,- kr. men det virker ikke helt sannsynlig at den skal dit. Vi får se videre hva som skjer.

 

Edit: 31,50 mens jeg skrev dette.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...