Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Netfonds, og det går knallfint å handle oddlot.

 

Sjekka nettopp Seadrill. Børsposten der er på 100 aksjer.

Jeg har 50 Seadrill-aksjer. Kan du forklare den? ;)

 

Så, nei, at jeg har lite penger å rutte med har ingenting med saken å gjøre.

 

Men la oss si at jeg har 30.000 kr da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at de har endret reglene ang. odd lot. Nå er det bare upraktisk, siden man er nødt til å kjøpe til markedspris. For å redusere risikoen for at ikke du får solgt, eller at de skal bli solgt til en mye lavere pris enn du egentlig ønsket, bør du derfor bare handle i selskaper med mye omsetning.

Lenke til kommentar
DRYS ned 6,23%, DSX ned over 7%, Excel over 8%. Bulkrally indeed.

Ja snakket vell helst over her. Tynget av skitens dollar, ekle tall fra GM og dårlig fut så ble det nå ikke slik.

Forøvrig er det bare LE av at Jinhui er opp mer enn GOGL. Jeg ler virkelig av alle som kjøper Jin og ikke GOGL uansett, makan.

 

Dessuten er DryShips ned 4.4 - DSX er ned 6.8% :)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Kan nok bli en trist dag i morgen. Tipper at vi starter dagen 1 - 2% ned, men etterpå er selvfølgelig alt avhengig av futtene som vanlig. Skulle ønske jeg kunne være hjemme fra jobben i morgen. Kunne sikkert ha fått mange gode kjøpsmuligheter.

 

For de som skulle være interresert, fant jeg litt teknisk analyse av børsene i USA på Youtube. Jeg vet ikke hvor flink denne fyren er, og jeg kan vel heller ikke påstå at jeg skjønner alt han prater om, men antar at flere enn meg vil synes dette er interresant. Ser ut som han gir ut en oppdatering hver dag like etter at børsene i USA slutter. :)

 

Edit: Glemte linken. :blush:

 

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Jepp total sell-off. Det virker som faktisk få her skjønner at tørrbulk kun lider p.g.a makro forhold.

 

Sjekk nonn'ne kommer til å lempe ut GOGL imorra. BUY BUY BUY!

 

Anyway om et fond selger så whats the deal? Flere fond tok gevinst på 10,- dessuten er ikke Stensrud noen shipping analytiker. Det er bare en gedigen sell-off nå for folk er redde og bears over hele linja, dette er bank og finans sektoren sin skyld.

 

Du kunne lagt ved kilde til at Skagen vekter seg ner i GOGL.

 

Jeg kommer ikke offre et øyeblikk å titte på GOGL kursen imorra, bryr meg rett og slett mitt der solen ikke skinner.

 

Om folk skulle tvile på at tørrbulk er buy buy buy så sjekk selv.

 

http://www.nordic-drybulk.info/

 

Om noen skulle ha noen formening og argument om hvorfor tørrbulk går ned som idag så kjør på skulle elsket å høre noen forklaring, fordi det finnes ingen fundamental årsak i tørrbulk.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Tal USD mill

----------------------------

Driftsinntekter 150,3

Salg av skip 23,0

Totale driftsinntekter 173,3

 

Voyage og charter -82,0

Skipskostnadar -7,8

Adminkostnadar -3,8

Totale driftskostnadar -93,6

 

EBITDA 79,7

----------------------------

 

Avskriving -4,4

 

EBIT 75,3

 

Finansinntekter 0,5

Finanskostnadar -5,0

Netto finans -4,5

 

EBT 70,8

Skatt 0

Resultat 70,8

----------------------------

EPS 0,26

CF 0,28

----------------------------

 

 

Finnes flere estimater ute, dette her ser i alle fall realistisk ut.

Lenke til kommentar
Anyway om et fond selger så whats the deal? Flere fond tok gevinst på 10,- dessuten er ikke Stensrud noen shipping analytiker. Det er bare en gedigen sell-off nå for folk er redde og bears over hele linja, dette er bank og finans sektoren sin skyld.

 

Du kunne lagt ved kilde til at Skagen vekter seg ner i GOGL.

 

Rapport Skagen Kon-Tiki oktober (s.29)

 

Stensrud er en av Norges beste analytikere. Mannen er et geni. På side 45 vil du finne en analyse av et annet bulk selskap. SVÆRT interessant. Ingen analysedekning. Det har eierandeler i andre selskaper verdt sin egen børsverdi. etc.

 

Om noen skulle ha noen formening og argument om hvorfor tørrbulk går ned som idag så kjør på skulle elsket å høre noen forklaring, fordi det finnes ingen fundamental årsak i tørrbulk.

 

De høye ratene er priset inn i aksjene, kontrahering av nye skip, lavere økonomisk vekst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...