Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe spesielt som skjedde i dag? siden det gikk som det gikk?

 

Har jo ofte vært slik at dager etter skikkelig GOGL opptur fortsetter med en dag med gevinstsikring.. Det førte kanskje til skrekk hos noen også..

 

Ihvertfall fornøyd med at ikke FAST raste i gulvet etter dårlige tall.. men det var vel alle forberedt på så.. Skulle gjerne kommet i status quo der, og solgt ut..

Lenke til kommentar
Ikke noe spesielt som skjedde i dag? siden det gikk som det gikk?

 

Har jo ofte vært slik at dager etter skikkelig GOGL opptur fortsetter med en dag med gevinstsikring.. Det førte kanskje til skrekk hos noen også..

 

Ihvertfall fornøyd med at ikke FAST raste i gulvet etter dårlige tall.. men det var vel alle forberedt på så.. Skulle gjerne kommet i status quo der, og solgt ut..

Hvilken kurs kjøpte du FAST på? Jeg med NHY og STL i porteføljen fikk en heller blodrød dag..

Lenke til kommentar

 

Ihvertfall fornøyd med at ikke FAST raste i gulvet etter dårlige tall.. men det var vel alle forberedt på så.. Skulle gjerne kommet i status quo der, og solgt ut..

Hvilken kurs kjøpte du FAST på? Jeg med NHY og STL i porteføljen fikk en heller blodrød dag..

 

Jeg kjøpte den på 15,20 :ermm: Like før forrige kvartalsrapport, som folk hadde store forventninger til, men den braste vel ned 24% ganske fort om jeg ikke husker feil, fordi tallene i rapporten var meget røde, og ikke meget grønne, som det sto om mange steder..

Lenke til kommentar
Ikke noe spesielt som skjedde i dag? siden det gikk som det gikk?

 

Har jo ofte vært slik at dager etter skikkelig GOGL opptur fortsetter med en dag med gevinstsikring.. Det førte kanskje til skrekk hos noen også..

 

Ihvertfall fornøyd med at ikke FAST raste i gulvet etter dårlige tall.. men det var vel alle forberedt på så.. Skulle gjerne kommet i status quo der, og solgt ut..

Joda, noe har skjedd, har vært et betydelig fall i rater, visstnok som følge av trading/dumping av kontrakter, altså gevinstsikring som vi ser med aksjer. Har ikke satt meg så godt inn i det. Men det var iallfall en av faktorene som førte til dagens ras.

 

Dette har imidlertid svært liten påvirkning for GOGLs inntjeninspotensiale...

Lenke til kommentar
Sitt i 3 måneder og de har vokst... Enkelt og greit.

Ingenting er 100%

Nei tar ting med forbehold, men å sjangsen for å se GOGL i 50+ om 3 mnd er vesentlig større enn at vi ser 40.

 

 

...Dette lover mildtsagt godt!

Hvorfor? Hva bygger du dette på?

At bulk er brennhet, samt at det fortsetter. Det er skrikende etterspørsel etter tonnasje og smertegrensen for BDI er langt unna dagens nivåer.

 

GOGL er billing priset, meget kompetent ledelse i Billing / Fredriksen / Trøim. Det finnes ingen grunn for at GOGL skal ned.

 

Da må spørre.. Hvor har du funnet ut at bulk er brennhet? Hvor har du funnet ut at det er skrikende etterspørsel etter tonnasje(hva det?)? Hva er smertegrensen for BDI og hvordan har du funnet ut at den er langt unna dagens nivå?

 

Og siste påstanden er vel mest suspekt. Hvis GOGL er så underpriset hvorfor investerer ikke flere i aksjen? Hadde den vært underpriset hadde jo folk løpt til og pøst penger inn i selskapet og verdien på aksjen hadde økt tilsvarende.

Eller vet du noe som ingen andre vet?

Lenke til kommentar

Det brutti vet er det mange andre som vet. Men i GOGL er det enda flere som ikke vet det. Lykkejegere som forventet at GOGL skulle gå opp 20% i uka, som blir nervøse så fort aksjen faller med noen 10-øringer.

 

Jeg er selv svært ny i aksjemarkedet, men har blitt bitt av basillen og lært meg mye på kort tid (mest ved å lese på Hegnar - det står mye bra der bare man lærer seg å skille ut møkka). Jeg vet nå det brutti vet, og jeg er ikke nervøs.

Lenke til kommentar

Meste parten av GOGL's nedgang er allerede priset inn i aksjen. Det kan fort snu i tørrbulk, da bærer det opp igjen.

 

FFA traderne som har tatt gevinst, dette kommer jo påfallende nære rentemøtet til FED. Dette er vell knyttet opp mot usikkerheten til hva FED gjør. Noen tror det ikke blir endring mens andre setter sine penny på 0.5% vannvittig usikkerhet skyldes at FFA traderne tar gevinst.

Bare Capesize som gikk ganske bra ned idag, Panamax gikk ATH så ratene har ikke akuratt krakket.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...