Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble en meget stygg dag i går. Fikk et tap på 6000kr på papiret, noe som er en del for meg. Heldigvis så ser vi "grønne tall" fra Asia nå (Kina). Vi får håpe de klarer å holde seg "oppe" til stengetid. Skjer det, så vil dagen i dag gå forsåvidt greit. De første timene blir spennende å følge med på. Faren for tvangssalg er stor nå ifølge dagens DN og FIA.

Lenke til kommentar

Ganske noviseaktigt spørsmål dette:

 

Tenkt å slå til på noen funcom aksjer nå, eller snart. De er ganske billige og prisen burde sinke enda mer når man nærmere seg release (Age of Conan), hvis spillet gjør det bra burde jo aksene gå oppover.

 

Så, hva slags gebyrer er det på dette? Er det noe ala: "100aksjer, betal 1000kroner i gebyr", elns? Hva er utgiftene.

 

Ehee, ikke helt sikker på om det er rett tråd heller, men folk virket kompetente..

Lenke til kommentar

Turte ikke logge meg inn for å sjekke fondsstatusen før nå, men jeg er positivt overrasket. Bare ned litt over 3%, enda jeg har mye i høyrisikofonds. Fidelity China Focus Fund har riktignok ikke vært noen drømmeinvestering, men man kan ikke vinne hver gang.

 

I USA ser de ut til å ha blitt beroliget, bl.a. pga. sentralbanksjefens tale, så jeg tror (/håper) vi er over det verste. Det blir nok litt berg og dalbane framover, men jeg tror ikke det blir noe krakk. Pilene har gått så mye oppover i det siste at jeg tror en slik korreksjon bare er sunt.

Lenke til kommentar
Tenkt å slå til på noen funcom aksjer nå, eller snart. De er ganske billige og prisen burde sinke enda mer når man nærmere seg release (Age of Conan), hvis spillet gjør det bra burde jo aksene gå oppover.

 

Så, hva slags gebyrer er det på dette? Er det noe ala: "100aksjer, betal 1000kroner i gebyr", elns? Hva er utgiftene.

Anbefaler at du leser ihvertfall de par første sidene i denne tråden, det viktigste står der. Når det gjelder prising på aksjer må du være forsiktig med å gå ut fra at aksjer som har falt nokså sammenhengende i nesten et år er billige. Du kan se kursutviklingen her: http://hopey.netfonds.no/history.php?paper=FUNCOM.OSE (sett Fra-år til 2005 så får du hele).

 

Aksjespekulanter har en haug med visdomsord, og et par av dem er "never catch a falling knife" og "bunnen er 0".

Lenke til kommentar

Det er rødt i Asia, ikke så mye, men dette kan tære på psyken. Tror ikke Oslo vil få noe særlig nedgang i dag. Tipper vi ligger i intervallet 1% ned / 1.5% opp. Det store spørsmålet er om det nå er en enorm kjøpsanledning, skal vi opp mot 500 innen mai (Korreksjonsmåneden som alle sier).

 

Sitter å grubler meg grønn i trynet, skal jeg kjøpe SONG og RGT........... hadde en bare visst hva morgendagen ville bringe.

Lenke til kommentar

"Meglerene har en minstepris, f.eks. vanligvis 35 kr hos Netfonds, som er det minste du kan slippe unna med å betale. Hvis du handler for veldig store beløp tar de i stedet en prosentavgift av beløpet du handler for, f.eks. 0,15 % (hvis det utgjør mer enn 35 kr)".

 

Takk til HeltNis, i tilfelle noen lurte på det samme som jeg gjorde!

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bestemt meg. Alle min nåværende aksjeposter blir stående. Er for store papirtap til at jeg selger meg ut. Alt som er "tjent" de siste mnd er tapt. Nå skal det bli stående til etter sommeren UANSETT! Oljeaksjene reagerer jo NED på en postitiv oppgang i oljeprisen, huffameg.

 

Min portefølje frem til August er låst i RGT, SEVAN og OPERA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...