Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

skjønner.. jeg kjøpte ihverttfall en bunt ;)

dyreste kjøpet hittil, så får håpe det går bra :)

8168448[/snapback]

 

Hehe, velkommen om bord! 50-52 vil jeg tro var en veldig god inngang. Så får vi håpe på gode boreresultater fra neste brønn - skal være klart i løpet av noen få uker nå. :)

8168679[/snapback]

 

Begynner å "ikke angre" på kjøpet nå.. nesten 1000 kroner opp på noen få dager.. ser ut til at oljekursene går oppover til tross for billigere oljepriser..

Statoil har jo også lagt på seg noen kroner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å "ikke angre" på kjøpet nå.. nesten 1000 kroner opp på noen få dager..

8201199[/snapback]

 

Hehe, ja. AGI kommer du nok til å glede deg over. Innen et par uker får vi boreresultater for brønnen de påbegynte for cirka en måned siden - har Artumas funnet ytterligere med gode mengder gass kan vi glede oss stort.

 

Da tror jeg vi kommer til å oppleve en ganske jevn oppgang. Finner vi på den annen side olje kan aksjen ta helt av. Om det er sannsynlig vet jeg ikke, men om de hadde gjort det kan de som har gått inn med mye penger trygt pensjonere seg, hehe! :-P

Lenke til kommentar

hehe.. ja..

 

men var så uheldig å kjøre inni en annen bil med mammas bil i dag.. så dilemmaet nå er nesten å selge noen aksjer med tap, eller artumas med en liten gevinst.. Skikkelig surt er det ihvertfall uansett! men jeg skal ihvertfall være med når artumas går opp.. så får se når regningene tikker inn :p:(

Lenke til kommentar
så dilemmaet nå er nesten å selge noen aksjer med tap, eller artumas med en liten gevinst..

8207405[/snapback]

 

Hvilke aksjer er det snakk om?

 

Husk at det er et veldig dårlig tidspunkt å selge seg ut av Artumas på. Boreresultatene kommer i aller nærmeste fremtid nå, og er de positive kan det fort bli slutt på billige akjser. :)

Lenke til kommentar

Gjorde heldigvis ikke det nei.. venter nok til jeg får regning, så får jeg håpe på at det fortsetter oppover frem til den dagen.. :)

 

Men hadde tenkt på å selge tandberg data.. den lå med noen hundre i pluss i går, men har bare sunket hele tiden i dag..

 

og uheldigvis så var det heller ikke seadrill som jeg sa jeg hadde, men det var seabird exploration.. en som jeg ikke er like heldig med som jeg ville vært med seadrill (som har gått opp mye i dag..)

 

Men hvis jeg regner med AGI (som ble kjøpt under korreksjonen) så er jeg ihvertfall i pluss igjen etter jeg også :D

 

EDIT: Så akkurat at AGI står som vinner nr.2 hos na24.no og tandberg data står som taper nr. 2 :p

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar

Hadde egentlig tenkt å vente med aksjer til høsten, for da har jeg vel lagt opp litt penger over sommeren.

Har begynt å følge aksjetips i en fiksjonell portefølje (bruker excel). (og ja, jeg er klar over at akjsespillet finnes, men det fungerer bare 8-16, og da er jeg på skolen). Dessuten får jeg nå mulighet til å følge med på hvem som gir tips og hvilke av disse som går inn.

 

Anyways, denne AGI-greia deres ser litt artig ut, og jeg vurderer å slenge meg på. Hvor lenge binder jeg opp pengene mine hvis jeg kjøper? Og er det mulig å kjøpe for så lite som 5000kr?

 

Edit: Hadde i grunn vært greit med info om kjøp av aksjer for mindre beløp. Er det ikke et minimum antall aksjer man må kjøpe på enkelte aksjer?

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar

Det var kjipt. Jeg får leke meg i excel imens, da, så sitter jeg sikkert med rundt 15000 som kan investeres etter sommeren. Har færre skoletimer neste år også, så det passer sikkert fint.

Edit: Hvor finnes informasjon om en aksjes børspost?

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar
Flere som spår et aldri så lite krakk etter sommeren. Noen sier ned opptil 40%.

8226787[/snapback]

 

Kunne for så vidt vært interessant nok, men ikke når du bare referer til 'flere' uten å oppgi navn eller kilde. Hvem er disse, og hvilke grunner har de for å spå et sånt krakk?

Lenke til kommentar

Vel.. da blir det bare å henge seg på, og selge/handle når det lønner seg!

 

men noen virkelig krakk blir det nok ikke igjen.. det sørger prisjusteringer, renta og inflasjonen for..

 

men enda en korreksjon, kanskje i større grad er jo selvfølgelig sannsynlig.. det er sånn som kommer.. -det er da det er gøy :)

 

tror nok jeg har lest såvidt om det jeg også..

Lenke til kommentar
Hadde egentlig tenkt å vente med aksjer til høsten, for da har jeg vel lagt opp litt penger over sommeren.

Har begynt å følge aksjetips i en fiksjonell portefølje (bruker excel). (og ja, jeg er klar over at akjsespillet finnes, men det fungerer bare 8-16, og da er jeg på skolen). Dessuten får jeg nå mulighet til å følge med på hvem som gir tips og hvilke av disse som går inn.

 

Anyways, denne AGI-greia deres ser litt artig ut, og jeg vurderer å slenge meg på. Hvor lenge binder jeg opp pengene mine hvis jeg kjøper? Og er det mulig å kjøpe for så lite som 5000kr?

 

Edit: Hadde i grunn vært greit med info om kjøp av aksjer for mindre beløp. Er det ikke et minimum antall aksjer man må kjøpe på enkelte aksjer?

8226625[/snapback]

 

Det er vel mulig å kjøpe for 5000,- også.. det kalles vel odd-lot?

da må du regne med å betale en høyere pris enn ved en hel børspost, og du må finne noen andre som vil selge akkurat noe under 100 aksjer.. -som også vil tape litt på det, i forhold til å selge hele børsposter.

 

Så det anbefales vel ikke, men med AGI som "er" så bra, så kan du jo ha flaks likevel ;)

Lenke til kommentar
Vel.. da blir det bare å henge seg på, og selge/handle når det lønner seg!

 

men noen virkelig krakk blir det nok ikke igjen.. det sørger prisjusteringer, renta og inflasjonen for..

 

men enda en korreksjon, kanskje i større grad er jo selvfølgelig sannsynlig.. det er sånn som kommer.. -det er da det er gøy :)

 

tror nok jeg har lest såvidt om det jeg også..

8234143[/snapback]

Om børsen skulle falle 40%, vil jeg kalle det et krakk (spikke flis).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...