Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

 

 

Beklager unøyaktighet, da jeg brukte paint, vet heller ikke hvor riktig det er å måle støtte slik, men vil det stemme? Vil vi først få et kraftig fall, før vi får se en helomvenning på støtten, slik at Oslo Børs flyr til himmels? Fra september 04 har jo hovedindeksen steget mer og mer etter hver gang den møtte støtten? Eller ser vi en S-H-S(fra mai 05), der hovedindeksen vil falle til 385, før den stuper skikkelig? Tadadada :!:

 

Helvete heller... blødde 12000 blanke norske denne uka, da er jeg redusert tilbake til det jeg hadde i januar.

8065947[/snapback]

Ditto. tapte nok rundt 10k :thumbdown: .

 

Kjedelig...

8066084[/snapback]

 

Stopp-loss? Bare så dere vet det, det er mulig å trekke med seg grensen oppover...

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godseieren: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=246501&cat=116

 

– I verste fall 365 poeng. Da er vi nede på det PE-nivået der tidligere korreksjoner har bunnet.

 

Ikke usannsynlig at vi får en korreksjon ned på et slikt nivå som grafen din viser.

 

En annen ting som bekymrer meg er at belåningen av aksjer notert på amerikanske børser er på rekordhøye 285 milliarder USD. Dette vil være med på å sette virkelig fart på en eventuell korreksjon nedover.

 

Kanskje lurt å pingle ut og sette seg på gjerdet frem til senvåren, medio mai/juni.

Lenke til kommentar

Glad jeg ikke solgte meg ut i dag. Det kan se ut som det værste fallet er over nå. På NYSE går det forsåvidt ganske bra, med tanke på hva som skjedde med Europabørsene. Blir spennende å se hva som skjer i Asia i natt. Går børsene i bra også der så ser det meget lyst ut. Blir det kjøpsanledninger i morgen 0900? Er korreksjonen over eller vil vi se et lite suckersrally.

 

Gearing har nok en del av skylden for det store fallet. Har vært mange tvangssalg de siste dagene.

Lenke til kommentar
Sitter fortiden vurderer om man skulle investert noe penger i DNO & Crew Minerals.. Virker interresante disse to iallefall.

8126025[/snapback]

 

Ta en titt på Artumas Group. Kandisk oljeselskap som har relativt store reserver bekreftet i Tanzania, i tillegg til at de har en god del brønner som ikke er testet ut enda. Om cirka fire uker kommer det boreresultater fra bønnen de undersøker nå, går det positivt der går prisen selvsagt opp. Indikasjoner på olje i området, ved funn kan verdien aksjen ta ganske heftig av. FS regner med en fire-fem-dobling av verdien til selskapet ved funn av olje mener jeg å huske det var. I tillegg har de en stor kontrakt i Mosambik, der skal de begynne å bore neste år.

 

Sjekk FS for komplett analyse.

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Sitter fortiden vurderer om man skulle investert noe penger i DNO & Crew Minerals.. Virker interresante disse to iallefall.

8126025[/snapback]

 

Ta en titt på Artumas Group. Kandisk oljeselskap som har relativt store reserver bekreftet i Tanzania, i tillegg til at de har en god del brønner som ikke er testet ut enda. Om cirka fire uker kommer det boreresultater fra bønnen de undersøker nå, går det positivt der går prisen selvsagt opp. Indikasjoner på olje i området, ved funn kan verdien aksjen ta ganske heftig av. FS regner med en fire-fem dobling av veriden til selskapet ved funn av olje mener jeg å huske det var. I tillegg har de en stor kontrakt i Mosambik, der skal de begynne å bore neste år.

 

Sjekk FS for komplett analyse.

8129400[/snapback]

 

Hmm.. la akkurat inn ordre på DNO.. den føles jo ganske sikker egentlig..

 

Men hvor blir det av gambleren her? :hmm:

 

skal/skal ikke?

Lenke til kommentar

Risikoen i Artumas ligger jo ikke lenger i om de finner gass/olje eller ikke, men hvorvidt de greier å utvinne og selge gassen de har nå. Med tanke på energibehovet sør i Afrika kommer det siste kanskje ikke til å bli så vanskelig. :thumbup:

Endret av Ingar
Lenke til kommentar
Risikoen i Artumas ligger jo ikke lenger i om de finner gass/olje eller ikke, men hvorvidt de greier å utvinne og selge gassen de har nå. Med tanke på energibehovet sør i Afrika kommer det siste kanskje ikke til å bli så vanskelig.  :thumbup:

8160049[/snapback]

 

skjønner.. jeg kjøpte ihverttfall en bunt ;)

dyreste kjøpet hittil, så får håpe det går bra :)

Lenke til kommentar
skjønner.. jeg kjøpte ihverttfall en bunt ;)

dyreste kjøpet hittil, så får håpe det går bra :)

8168448[/snapback]

 

Hehe, velkommen om bord! 50-52 vil jeg tro var en veldig god inngang. Så får vi håpe på gode boreresultater fra neste brønn - skal være klart i løpet av noen få uker nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...