Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Hva er dagens heite aksjer?

Noe som er mere inne i USA enn GOGL, Eller tror vi GOGL kommer til å nyte godt av renta også? -Det er klart jeg tror på fremgang hos GOGL også i dag ;) men noen bedre?

 

 

Ble litt skuffa når jeg så hva de nedsatte prisene hos Nordnet varfor noe.. mistekurtasjen på 39 er fortsatt den samme.. ikke det at det er noe dårlig, men de hadde jo annonsert en prissenkning..

 

Fy fader.. Jeg satsa i GOLG, men undervurderte.. opp 4,47% 3 min etter børsåpning! og alt annet over 1%

 

EDIT2: og der krasja nordnet... satte inn ett nytt bud på 33,50 og har ihvertfall fått beskjed på sms, så jeg kom inn :)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ryktes at Fredriksen? er på vei ut av GOGL.

9534092[/snapback]

Fint hvor får du dette fra egentlig?

 

GOGL tar ATH på 35.60 idag er min spådom.

 

Fikk tak i denne nuh:

 

Golden Ocean Group (NOK 33,9) OUTPERFORM

Transportation

GOGL.OL GOGL NO Next report: 29/11/07

Estimates: Unchanged

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

We are hearing rumours that Golden Ocean is about to sell a Cape newbuilding with delivery early 2008 for USD136m. We estimate such a sale will give GOGL a gain of around USD61m (USD0.23 per share). - Increased dividends are becoming more likely. Continue to buy GOGL!

We estimate a sale will give GOGL a gain of USD61m, given the contract price of USD75m. This could potentially lead to extra dividend capacity of USD0.22 per share. (The remaining three Capesize newbuildings to be delivered in 2008 are all chartered out on long-term contracts.) The newbuilding that is rumoured sold is being built at Daehan and will be delivered in Q1(08). Management declined to comment the rumours.

Further, such a price will confirm our YE(07e) NAV of NOK30.2 per share. However, we still believe ship values can add further 10% (driving YE NAV towards NOK35) given the strong momentum in dry bulk rates and strong return on long-term charter rates compared to other segments and historical average return

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Den kommer til å fortsette å stige ihvertfall et par kroner til..

9541883[/snapback]

Over 100,-

 

Edit: Høyeste slutt notering noensinne på 35.00,- Greit fornøyd, men mandag blir det videre oppgang det er jeg temmelig sikker på.

 

36 bikkes nok i morgentimene på mandag om OSE åpner opp.

 

Sitt long, stol på Fredriksen, Trøim & co bli rik.

 

FFA Trades opp og som vi så idag gikk BDI av hengselene, tror vi kan se rate endringer på 300+ flere ganger i fremtid.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

God dag på flere hold.. men angrer egentlig på at jeg i det hele tatt har andre aksjer enn GOGL og Statoil! har kjøpt noe mer i GOGL, og satt på stopp loss, men det er det ingen grunn til :D

Jeg kommer til å skyte det jeg får til inn i GOGL...

 

Om Fredriksen kommer til å slutte får vi nok høre på generalforsamlinga, men da skal det jo stemmes om han skal fortsette som direktør, så ser ikke noen grunn til å stemme på noen som fra før har planlagt at han skal slutte..

Men får håpe han blir :)

Lenke til kommentar

Tøvete rykter om at JF kvitter seg med GOGL, hvor har dere slikt humbug fra? Det er jo bare bullshit fra ende til annen.

 

US Bulk bananas:

 

DSX $ 26.19 1.04 4.14% 5,623,550 NYSE

DRYS $ 80.0801 4.1101 5.41% 1,691,232 NASDAQ-GS

EGLE $ 25.925 0.215 0.84% 513,491 NASDAQ-GS

EXM $ 48.6001 2.3601 5.1% 732,000 NYSE

FREE $ 7.79 0.06 0.78% 2,200 NASDAQ-CM

GNK $ 63.70 0.77 1.22% 292,700 NYSE

NM $ 12.80 0.58 4.75% 677,100 NYSE

OCNF $ 22.98 1.248 5.74% 113,319 NASDAQ-GM

SEA $ 12.88 0.65 5.31% 308,800 AMEX

QMAR $ 18.98 0.64 3.49% 199,017 NASDAQ-GS

BHO $ 17 0.05 0.29% 1,000 AMEX

TRMD $ 40.014 0.066 0.16% 9,792 NASDAQ-GS

ESEA $ 14.87 0.61 4.28% 32,790 NASDAQ-GM

TBSI $ 40.38 0.90 2.28% 420,785 NASDAQ-GM

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Håper jeg ikke gjorde noe veldig dumt i dag. Synes denne uka virket veldig skummel og solgte alle GOGL-aksjene mine med tap på fredag. Som takk satte FED ned renten over alles forventninger, og børsene går i taket.

 

Nå er denne uka over, og siden neste uke ser ut til å bli litt roligere, kjøpte jeg tilbake aksjene i dag. Antar at dette betyr at jeg har kjøpt på topp igjen, men denne gangen skal jeg iallfall ikke selge før jeg har tjent tilbake de 7000 kronene jeg har tapt. Det betyr at GOGL må stige til 37,4 før det er tid for gevinstsikring. Håper det skjer i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar

Nullstress...

 

Golden Ocean steg 3.24% siste handledag fra NOK 33.90 til NOK 35.00 , og har nå steget hele 7 dager på rad. Det er ikke ofte aksjer stiger så lenge uten avbrudd, og en dag eller to med sidelengs eller fallende kurs vil være naturlig. I løpet av de 10 siste dagene har kursen til Golden Ocean steget 8 dager, og er opp med 10.41% sammenlagt de siste to ukene. Volumet falt sist dag med -1,12 millioner aksjer og totalt ble det kjøpt og solgt 20,00 millioner Golden Ocean aksjer til en verdi av ca. NOK 700,15 millioner. En bør merke seg at fallende volum på stigende kurs gir divergens, og kan være uttrykk for en kommende endring. Generelt øker risikoen på helt kort sikt.

 

3 MåNDERS TRENDEN

Golden Ocean ligger i midtre del av en bred og sterkt stigende trend på kort sikt, og videre oppgang innenfor denne er signalisert. Dersom aksjen forblir innenfor trenden er det forventet at aksjen vil stige 68.0% i løpet av de neste 3 månedene. Uansett er det stor matematisk sannsynlig for at aksjen vil ligge mellom NOK 47.96 og NOK 61.94 ved utløpet av perioden.

 

 

Har mer teknisk for de som skulle være interresert i dette. Lest mye om dette i det siste, synes i starten at det bare var fjas, men begynner fatte interrese for dette nå.

 

Vet det er endel som følger AGI her:

 

Artumas Group steg 2.80% siste handledag fra NOK 53.50 til NOK 55.00 I løpet av de 10 siste dagene har kursen til Artumas Group steget 4 dager, og er opp med 3.29% sammenlagt de siste to ukene. Volumet steg siste dag sammen med kursen, noe som er et teknisk positivt signal. Det ble handlet 211 921 flere aksjer enn dagen før. Total ble det kjøpt og solgt 237 454 aksjer til en verdi av ca. NOK 13,06 millioner.

 

3 MåNDERS TRENDEN

Artumas Group ligger i øvre del av en bred og sterkt fallende trend på kort sikt og normalt vil dette være en god salgsanledning ettersom reaksjoner tilbake lenger ned i trenden kan forventes. Et brudd opp gjennom NOK 55.46 vil i første omgang indikere en svakere falltakt, men kan like gjerne være først signal på et kommende trendskifte for aksjen. Med utgangspunkt i dagens trend kan en forvente et videre fall på -14.2% i løpet av de neste 3 måneder, og med 90% sannsynlighet vil kursen ligge mellom NOK 39.06 og NOK 47.56 ved utløpet av denne perioden.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Det ryktes at Fredriksen? er på vei ut av GOGL.

9534092[/snapback]

Mye morsomme rykter på gang – «if you're not inside, you're outside!». ;) For øvrig en mildt sagt behagelig dag med Frontline-aksjer.

 

Har de av dere som handler en del på fritiden noen gode løsninger for å få markedsdata inn i Excel? Det finnes plenty av gode muligheter tilrettelagt for kommersielle aktører (dvs. de som opererer på det nivå der det ikke gjør noe å betale en del), men har ennå til gode å se noen fornuftige alternativer myntet på mindre kunder.

Lenke til kommentar

68% på 3 måneder !??! :wow:

 

Ved nærmere ettertanke er det kanskje best å heller sette en stopploss på 37,4 slik at jeg har mulighet til å få med meg den videre oppgangen. Hvis GOGL ikke fortsetter oppgangen neste uke, skal jeg heller benytte muligheten til å kjøpe mer.

 

@brutti: Lager du teknisk analyse selv, eller finnes det steder som en kan få tak i slik informasjon?

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar
68% på 3 måneder !??! :wow:

 

Ved nærmere ettertanke er det kanskje best å heller sette en stopploss på 37,4 slik at jeg har mulighet til å få med meg den videre oppgangen. Hvis GOGL ikke fortsetter oppgangen neste uke, skal jeg heller benytte muligheten til å kjøpe mer.

 

@brutti: Lager du teknisk analyse selv, eller finnes det steder som en kan få tak i slik informasjon?

9546122[/snapback]

Finnes på nett =)

Lenke til kommentar

Når det gjelder AGI så har er den ikke kommet lenger enn den var etter korreksjonen i februar.. Den gikk opp en del % og ned igjen, sakte men sikkert.. så litt opp på slutten av sommeren (ikke i nærheten av like mye) og ned til samme punkt igjen.. jeg har aldri ligget i minus med AGI siden jeg kjøpte den, men har solgt, og kjøpt igjen nå, i februar kjøpte jeg på 52 og solgte i høst for 56 og kjøpte igjen for 55 eller noe.. der ligger den..

 

Men.. Det den går opp og ned på er jo oljereserver og forventninger og resultater.. (som det jo egentlig er på alt..) -det skal vel komme en oppdatering nå i september, så da er det jo den som teller.. Går det dårlig med den driter jeg helt i aksjen..

Lenke til kommentar
Holder meg generelt unna selskaper der inntjeningen er lav eller ingenting... ;)

9548318[/snapback]

hah, lett for deg å si som har ridd på GOGL hele oppgangen :p Hva er snitt kjøpskursen din i den egentlig?

 

Hvor mye står den i når du selger deg ut?

9562916[/snapback]

Snitt kjøpskurs ca 20-21 NOK.

 

Når jeg selger meg ut står vell kursen i 150-200,- Om man selger seg ut da, skulle man motta fete utbytter er det jo bare sitte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...