Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Flott oppgang for GOGL på slutten av dagen i dag. Håper det betyr en kraftig økning i morgen også. Dessuten er det bare 4,7% til vi er oppe på 40kr. 4.7% er jo slett ikke umulig på en god dag for GOGL, men med nedgang både i USA og oljepris, blir det kanskje for mye og forlange allerede i morgen.

 

@tronni_87: Selvfølgelig vil GOGL komme over 50. Bare et spørsmål om tid. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dessverre er de mest anerkjente på HO faktisk meget positive til GOGL, dette er veblen, njubi, fcras. Disse er alle GOGL millionærer og jeg har stor tillit til disse.

9664769[/snapback]

Jeg følger ikke med på HO, av ren nysgjerrighet lurer jeg derfor på hvorfor du mener disse er de mest anerkjente?

 

Hadde gutta i meglerhusa visst så hadde de drevet med aksjer på privatbasis og ikke i et meglerhus. Det hadde de tjent mer på enn å vært ansatt i et firma sier seg selv.

9664769[/snapback]

Selv Warren Buffet startet i et meglerhus, men ja, du har et poeng, det er ikke alle analytikere som er like dyktige.

Lenke til kommentar

Hva er loven for slikt? de har ikke lov til å drive med det de anbefaler?

 

Høres jo merkelig ut at man kan anbefale en aksje man er inne i privat, men det står ofte på kommentarene til nordnet's eksperter at de f.eks. ikke sitter inne med denne aksjen privat..

 

Jeg er redd for at det er en boble, men det er bare å heve stopp loss litt dag for dag (ja, fordi den stiger jo så mye hver dag ;) ) Det er ikke det at jeg kan se for meg at den sprekker, men den har jo så mye fart på seg, at det nesten er for godt til å være sant!

Lenke til kommentar
dessverre er de mest anerkjente på HO faktisk meget positive til GOGL, dette er veblen, njubi, fcras. Disse er alle GOGL millionærer og jeg har stor tillit til disse.

9664769[/snapback]

Jeg følger ikke med på HO, av ren nysgjerrighet lurer jeg derfor på hvorfor du mener disse er de mest anerkjente?

 

Hadde gutta i meglerhusa visst så hadde de drevet med aksjer på privatbasis og ikke i et meglerhus. Det hadde de tjent mer på enn å vært ansatt i et firma sier seg selv.

9664769[/snapback]

Selv Warren Buffet startet i et meglerhus, men ja, du har et poeng, det er ikke alle analytikere som er like dyktige.

9665141[/snapback]

Buffet startet i et meglerhus, men opprettet etterhvert eget fond. Han lærte kanskje grunnpilarene i meglerhuset for så fortsette for seg selv, ville jeg også gjort når man har kunnskap.

 

Vell veblen, fcras og njubi jobber innen shipping. De vet utmerket godt hva som foregår og har tilgang til mye mer informasjon enn hva man vanligvis har. Imarex f. eks. De har alle hatt teft med sine spådommer fra 04' og holder det de lover som regel. De har meget med peiling.

 

Det hadde de tjent mer på enn å vært ansatt i et firma sier seg selv.

9664769[/snapback]

Ja dette har alltid forundret meg. Hvem gidder vel jobbe for firma når en kan tjene mer alene så lenge en er god nok?

9665046[/snapback]

Jepp, det er helt ubegripelig at noen skulle vært ansatt som analytiker om de virkelig hadde peiling. Eneste grunnen kan være at de vil jobbe seg inn i corporate i meglerhuset, det er kun der det ligger big bucks.

Endret av brutti
Lenke til kommentar
Hva er loven for slikt? de har ikke lov til å drive med det de anbefaler?

 

Høres jo merkelig ut at man kan anbefale en aksje man er inne i privat, men det står ofte på kommentarene til nordnet's eksperter at de f.eks. ikke sitter inne med denne aksjen privat..

 

Jeg er redd for at det er en boble, men det er bare å heve stopp loss litt dag for dag (ja, fordi den stiger jo så mye hver dag ;) )  Det er ikke det at jeg kan se for meg at den sprekker, men den har jo så mye fart på seg, at det nesten er for godt til å være sant!

9665359[/snapback]

Folk som jobber i meglerhus må søke om tillatelse om det skal handles, det er så og si umulig for dem å trade. Folk innen corporate har vell neppe lov handle noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Er ganske blank på dette området, men har fulgt litt med på hva som beveger seg. Har lyst til å prøve meg med en liten sum (som jeg har råd til å tape). Jeg har bla. sett litt på Tandberg TAA. Hva tror dere om denne? Leser jo også endel om GOGL her og andre steder, og vil det være risikabelt å gå inn nå når den har gått jevnt oppover i lang tid? Evt andre tips til en nybegynner?

Lenke til kommentar
Er ganske blank på dette området, men har fulgt litt med på hva som beveger seg. Har lyst til å prøve meg med en liten sum (som jeg har råd til å tape). Jeg har bla. sett litt på Tandberg TAA. Hva tror dere om denne? Leser jo også endel om GOGL her og andre steder, og vil det være risikabelt å gå inn nå når den har gått jevnt oppover i lang tid? Evt andre tips til en nybegynner?

Risiko er det alltid, men sitter du i 6 måneder på GOGL kan fort en dobling være et faktum. Det finnes ingen sikrere kort på OSE enn GOGL om dagen.

Lenke til kommentar
Er ganske blank på dette området, men har fulgt litt med på hva som beveger seg. Har lyst til å prøve meg med en liten sum (som jeg har råd til å tape). Jeg har bla. sett litt på Tandberg TAA. Hva tror dere om denne? Leser jo også endel om GOGL her og andre steder, og vil det være risikabelt å gå inn nå når den har gått jevnt oppover i lang tid? Evt andre tips til en nybegynner?

Er bare nybegynner selv, og det eneste jeg har satt meg litt inn i er GOGL og bulk. Så langt jeg kan se er det vanskelig å finne en bedre aksje og sette pengene sine inn i både på kort og lang sikt. Selv sitter jeg lastet til ripa både med JIN og GOGL, men skal selge JIN igjen i løpet av denne uka. GOGL derimot kommer nok ikke til å bli solgt før jul.

Lenke til kommentar
Risiko er det alltid, men sitter du i 6 måneder på GOGL kan fort en dobling være et faktum. Det finnes ingen sikrere kort på OSE enn GOGL om dagen.

Som jeg skriver, så satser jeg kun det jeg har råd til å tape. Gjør dette mest for moro skyld. Må nesten se om ikke jeg skal slå til i morgen. Må studere litt mer, men blir jo fristet...

Lenke til kommentar

Bulk går så det griner BDI helt av hengslene idag med den høyeste oppgangen på en dag noensinne. GOGL gruser 50,- til jul!

 

Jeg trenger kun GOGL i 100 for å være millionær, dette kan skje mye fortere enn hva jeg har planlagt. Har ikke tittet på skjemaet mitt i det siste, men er i alle fall langt foran mitt kalkulerte mål for utgangen av desember. Millionær i en alder av 21 hadde gjort seg, 23 er målet... ;) Har noen ganske ambisiøse mål med tanke på formue. Tenker ikke gå ut med disse med starten kunne neppe vært bedre med GOGL i over 100 og fete utbytter ;)

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Skikkelig bra dag altså.. Jeg hadde sett for meg litt mer fart jeg også, men klart jeg er fornøyd! Hadde satset på å kjøpe 2 poster til 37,70 i løpet av dagen, men den gikk visst aldri under startkurs.. "uhell i hell" ;)

 

Jeg sitter i flere sektorer, fordi det var det jeg var anbefalt når jeg begynte.. Så jeg har mineraler, olje, strøm, bulk, It og industri.. Det er klart at om bare en av sektorene skulle falle sammen, så hadde jeg fortsatt flere å støtte meg til, men nå er det sånn at det bare jeg er en jeg sitter igjen med i pluss, etter fall tidlig i høst.. -Ja, det er GOGL, og den holder regnskapet oppe, så selvom jeg er ca -35% med de andre sektorene til sammen, så er jeg i pluss pga. GOGL, som jeg begynte å kjøpe fra rundt 22-24 kroner..

 

Herlig ;)

Men jeg blir nok ikke noen millionær med det første...

Lenke til kommentar

Kursmålet på 83 for JIN stemte perfekt, men av en eller annen grunn falt GOGL som en stein på slutten av dagen. Antar det var en haug med apekatter som på død og liv skulle shorte på slutten av dagen, men disse aksjene må jo også kjøpes tilbake, forhåpentligvis med stort tap for shorterne. :devil:

 

Kan jo ikke klage siden dagen stort sett gikk veldig bra, men skulle gjerne sett GOGL litt høyere i dag, og dessuten er USA på nedtur. På den positive siden går jo bulk i USA veldig bra i dag også. Skulle bare ønske at GOGL hadde fulgt etter disse istedet for å slavisk følge Dow Jones.

 

Edit: Ser slett ikke bra ut for USA nå nei. Bekymret for morgendagen. :(

Endret av Splitter P. Inegal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...