Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Holder meg generelt unna selskaper der inntjeningen er lav eller ingenting... ;)

9548318[/snapback]

hah, lett for deg å si som har ridd på GOGL hele oppgangen :p Hva er snitt kjøpskursen din i den egentlig?

 

Hvor mye står den i når du selger deg ut?

9562916[/snapback]

Snitt kjøpskurs ca 20-21 NOK.

 

Når jeg selger meg ut står vell kursen i 150-200,- Om man selger seg ut da, skulle man motta fete utbytter er det jo bare sitte.

9563186[/snapback]

står i 200 ja :p Når er det? Om noen titals år? :p

Lenke til kommentar

Jeg ser det ikke på som for sent ihvertfall.. Den stiger litt hver dag.. Så lenge ut til å bli bra i dag men..

 

Noen sier at man ikke skal følge BDI-indeksen når det gjelder GOGL lenger (at den er overpriset i forhold til BDI..) imens andre, DNBNor, går etter indeksen...

 

Uansett så er det ikke bare indekser som er å følge.. selskaper går jo som regel bedre pga. godt lederskap (riktige avgjørelser, gode kontrakter m.m...) i tillegg til markedet..

 

I dag kan man også se på f.eks. Frontline, som gikk voldsomt opp pga. en slik indeks.. (her ble indeksen dobblet på en uke.. ! så det er ikke så rart)

Lenke til kommentar
Litt sur på NRK i dag ja, kanskje litt lurt å være kildekritisk.

9563347[/snapback]

Hvorfor det?

9564489[/snapback]

Hvorfor det er lurt å være kildekritisk? Er ikke det ganske obvious da? CMI kommer nok igjen, men det er forunderlig at NRK kjører et slikt innslag. Crew har full støtte fra de sentrale myndighetene.

Lenke til kommentar
Men.. Det den går opp og ned på er jo oljereserver og forventninger og resultater.. (som det jo egentlig er på alt..) -det skal vel komme en oppdatering nå i september, så da er det jo den som teller.. Går det dårlig med den driter jeg helt i aksjen..

9546749[/snapback]

 

First er på offensiven i hvert fall. http://www.first.no/weblink/felles/wlobjek...Sep-24-2007.pdf

 

:)

Lenke til kommentar
Litt sur på NRK i dag ja, kanskje litt lurt å være kildekritisk.

9563347[/snapback]

Hvorfor det?

9564489[/snapback]

Hvorfor det er lurt å være kildekritisk? Er ikke det ganske obvious da? CMI kommer nok igjen, men det er forunderlig at NRK kjører et slikt innslag. Crew har full støtte fra de sentrale myndighetene.

9565195[/snapback]

Jeg mente hvorfor du var sur på nrk. Men jeg fikk med meg senere på dagen hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Holder meg generelt unna selskaper der inntjeningen er lav eller ingenting... ;)

9548318[/snapback]

hah, lett for deg å si som har ridd på GOGL hele oppgangen :p Hva er snitt kjøpskursen din i den egentlig?

 

Hvor mye står den i når du selger deg ut?

9562916[/snapback]

Snitt kjøpskurs ca 20-21 NOK.

 

Når jeg selger meg ut står vell kursen i 150-200,- Om man selger seg ut da, skulle man motta fete utbytter er det jo bare sitte.

9563186[/snapback]

står i 200 ja :p Når er det? Om noen titals år? :p

9564486[/snapback]

2-3 år.

Lenke til kommentar

Drister meg til å smyge inn et spørsmål jeg;

 

hvis dere hadde hatt 20000 kroner og anledning til å sitte foran dataen gjennom hele børsens åpningstid, hvor mye tror dere at dere ville klare å få tjent på et døgn? Her tenker jeg gjennomsnitt, hvis dere ser bort ifra ned/oppgangstider (hvis det er mulig å komme unna), gebyrer på handler etc. :hmm:

Lenke til kommentar
Drister meg til å smyge inn et spørsmål jeg;

 

hvis dere hadde hatt 20000 kroner og anledning til å sitte foran dataen gjennom hele børsens åpningstid, hvor mye tror dere at dere ville klare å få tjent på et døgn? Her tenker jeg gjennomsnitt, hvis dere ser bort ifra ned/oppgangstider (hvis det er mulig å komme unna), gebyrer på handler etc.  :hmm:

9577109[/snapback]

Det er bare noen ytterst få daytradere som lykkes (2-3%) Sannsynligheten for at du vil ha mindre enn 20k tilbake etter å ha prøvd deg som daytrader er derfor stor.

 

Hvis en skal svare generelt på spørsmålet ut fra ren statistikk:

Det er skjelden mer enn en håndfull eller kanskje et dusin aksjer som stiger mer enn 3-4% på en dag. Er du heldig så kan du treffe den ene som stiger mer enn 10%.

Siste 12 mnd har hovedindeksen steget 127%, dvs. i snitt 10,50% pr mnd eller ca. 0,5% pr. børsdag. Dette er kr. 100,- pr dag av de 20.000. Trekk fra gebyrer og det blir ikke mye igjenn.

Sånn sett hadde det vært bedre å sitte long.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...