Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo veldig logisk nok at man ikke taper på noe sånn...

 

har man for en verdi til 20000 fredag så er jo ikke verdien mer enn hva aksjen har gått i +/- pga. vanlig bevegelse..

 

 

 

Huff.. Nå har jeg tatt megselv i en helt utrolig situasjon.. Jeg har hatt konto hos nordnet i 4 måneder nå, og fra dag 1 kunnet brukernavn og passord og nøkkel uten å se på noe papir.. Har sjekka kontoen hver børsdag nesten.. -og nå i dag, så er brukernavnet helt helt borte!

EDIT: Case closed ;)

Endret av Daniel-G
Lenke til kommentar
De som hadde 100 aksjer på fredag vil ha 100 aksjer i Hydro og retten til x antall (gidder ikke finne tallet) StatoilHydro-aksjer i dag.

9612270[/snapback]

Fra Hegnar:

I henhold til sammenslåingsplanen som ble vedtatt av de ekstraordinære generalforsamlingene i Hydro og Statoil 5. juli 2007, vil aksjonærene i Hydro motta 0.8622 aksjer i StatoilHydro for hver aksje de eier i Hydro.

Hele artikkelen om viktige Hydro-datoer her: http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=264657&cat=100

Lenke til kommentar

Vedr GOGL tror jeg det var Hegnar som sa at skulle denne prises likt med tilsvarende amerikanske tørrbulkselskaper skulle kursen ligge langt over 100,-.

Følger bare selskapet med et "halvt øye", men ser at det nå har en litt skummel utvikling med oppgang på avtagende volum som vist under. Det pleier normalt å bety at piffen holder på å gå ut og at det kan bli et vendepunkt.

 

post-7847-1191356548_thumb.jpg

 

Det virker ellers som det (fortsatt) er mye usikkerhet ute i markedet nå, litt tidlig å si enda, men det kan være vi ser begynnelsen på en toppformasjon i hovedindeksen. Syns også vi har sett antydning til "pump and dump" intradag fra store aktører som vil ut.

Lenke til kommentar

"Det pleier normalt å bety at piffen holder på å gå ut og at det kan bli et vendepunkt"

 

Alt det fundamentale er i skjønnesteorden, selskapets ledelse er eminent. Dette er jeg ikke akuratt bekymret for. Vi har denne uken fått se en stygg korrekesjon det er over 10% opp til ATH nå. Jeg er fortsatt positiv.

 

Lav P/E, underpriset på NAV. Nei sitt long, bli holden.

 

Hegnar har forøvrig ikke peiling på tørrbulk. Hadde GOGL vært priset som US bulk ville den stått mellom 50-60,- Dit kommer vi også, må bare ta tiden til hjelp.

 

Skal vi se på det tekniske så er dette hentet fra GAG:

Golden Ocean fell by -2.84% last day from NOK 35.15 to NOK 34.15. . In the last 10 days the price of Golden Ocean has been rising in a total of 6 out of 10 days, but still is down by -2.43% in this period. Volume increased last day by 0,66 million shares, but on falling prices. This is may be an early warning and risk is increased a bit for the next couple of days. In total there were bought and sold 8,90 million million shares for approx. NOK 304,10 million.

 

3 MONTH TREND

Golden Ocean lays the middle of a wide and strong rising trend on short term and further rise within the trend is signalized. Given the current short term trend the stock is expected to rise 66.1% during the next 3 months and with 90% probability hold a price between NOK 51.56 and NOK 65.84 at the end of this period.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Kjempedag! Begynte og bite litt negler i går siden jeg hadde et urealisert tap på nesten 8000, men istedet for å panikkselge kjøpte jeg istedet flere aksjer til 34,10 kr. Snakker om å treffe bunnen! :D

 

Nå gjenstår det bare å vente på at GOGL stiger litt mer, slik at jeg kan sette en noenlunde trygg stop-loss på 37,40

Lenke til kommentar

ja.. Ble enormt overrasket jeg også over i dag.. Jeg solgte meg ut av Blom på topp, og kjøpte meg deretter mer inn i GOGL selv.. Var litt skeptisk, men prisen var jo under det jeg betalte forrige gang, så det måtte jo gå bra.. -Og det gjorde det! (fikk bare GOGL til 34,60 jeg da.. men fornøyd..)

 

:)

 

Gratulerer alle!

Lenke til kommentar
Ser ut som du gjorde noen bra handeler de siste dagene Daniel, Grattis ;)

9644152[/snapback]

 

Hehe.. Takk.. Begynner snart å veie opp for alt det dumme jeg har gjort ;)

-Neida.. er jo i pluss, takket være GOGL..

 

PAR er snart igjen i status quo heldigvis :) -Så da er det stopp loss der, og håpe på videre stigning.. er igjen 2,95% før jeg er der..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig mulig jeg tar feil, men kan ikke forstå annet enn at neste uke må bli en knalluke for oss med GOGL-aksjer. BDI er på vei opp, GOGL fant støtte på 34-tallet og suste oppover igjen som en rakett, dessuten har Oslo børs mye å ta igjen i forhold til USA som allerede har tatt inn hele korreksjonen. Siden vi også har fått nyheten om at arbeidsmarkedet er bedre enn fryktet i USA, bør vel det senke risikoen for at amerikanerne ødelegger hele moroa igjen. Som sagt, så er de mulig jeg tar feil, men personlig gleder jeg meg iallfall til neste uke. ;)

 

Det er også "bare" 8.5% til vi ser 40-tallet. Slett ikke umulig å nå det innen fredag.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig mulig jeg tar feil, men kan ikke forstå annet enn at neste uke må bli en knalluke for oss med GOGL-aksjer. BDI er på vei opp, GOGL fant støtte på 34-tallet og suste oppover igjen som en rakett, dessuten har Oslo børs mye å ta igjen i forhold til USA som allerede har tatt inn hele korreksjonen. Siden vi også har fått nyheten om at arbeidsmarkedet er bedre enn fryktet i USA, bør vel det senke risikoen for at amerikanerne ødelegger hele moroa igjen. Som sagt, så er de mulig jeg tar feil, men personlig gleder jeg meg iallfall til neste uke.  ;)

 

Det er også "bare" 8.5% til vi ser 40-tallet. Slett ikke umulig å nå det innen fredag.

9650663[/snapback]

Det som skjedde teknisk denne uken var at GOGL traff taket i den stigende trenden, mitt spørsmål til teknikere er hva er evt. scenario om en aksje bryter den stigende trenden?

 

Jeg tror vi når 40 innen utgangen av uken vi kan så meget vell se 40 på tirsdag.

 

På Hegnar forumet finnes det et par mennesker som jobber innen shipping, noen av disse har blitt koblet til finansfolk som Tore Aksel Voldberg. En av disse skriver følgende idag: Gitt at markedsutviklingen blir slik jeg tror og gogl innfrir vekstambisjonene tror jeg aksjen vil gå til 100++ innen utgangen av 08. Kjøpet av capen er en god avtale for drys fordi den vil inngå i selskapets spoteksponering og øke inntjeningen i selskapet ytterligere. For gogl er salget av det samme skipet en god deal fordi man realiserer en meget høy gevinst og frigir kapital som ifølge ledelsen (Billungs uttalelser til bla Kapital mens forhandlingene om salget pågikk) og selskapets strategi vil kunne bidra til finansieringen av oppkjøp og/eller gi økonomisk handlekraft til andre disposisjoner i tråd med ledelsens strategi om ytterligere vekst. Hvilke disposisjoner det er snakk om vet vi intet før det eventuelt kommer en børsmelding, men Billung har bl a sagt at de vurderer oppkjøp i Asia.

 

Forutsetningene for alt dette er at ratene forbli høye i lang tid. Det tror jeg utvilsomt de vil - etter at de har steget til ath en gang neste år."

 

Dere som snakket om at jeg må vente maaange år for se 150,- for GOGL har noe tenke på, denne mannen er samme fyr som sa kjøp GOGL / Jin i 2004 da GOGL ble splittet fra Frontline og notert på OSE. Nei jeg må si jeg er bull, all in bli rik ;)

 

Jeg er så sikker i min sak at GOGL skal videre opp at om jeg hadde hatt mulighet til låne 1.000.000,- nå så hadde jeg virkelig gjort det.

 

Forøvrig vil jeg ha begrunnelse for at enkelte synes GOGL er dyr med latterlig lav PE ca 5 for 2008 og nav på 40, hvordan i huleste er dette dyrt?

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Nå følger jeg ikke GOGL særlig aktivt, så jeg skal ikke uttale meg på annet enn generelt grunnlag – men en aksje kan godt være overpriset selv med lav P/E. Fremtidige inntekter kan variere fra dagens; det er vel kanskje ikke urimelig å per i dag modellere enn rabatt på GOGL målt i P/E, gitt tilstandene i bulk-markedet.

 

Tilsvarende vil en enkel P/E-vurdering av tankselskaper lett kunne lede en til å mene at disse nå er overpriset med de lave spot-ratene, men de er selvsagt også priset basert på forventninger til fremtidig inntektsvekst.

 

Dette blir bare kvalitative utviklinger, relative kvantitative størrelser skal det mer til for å si noe om, ikke minst når en skal prise inn en risikopremie det er enorm uenighet rundt.

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å gå på kjøper'n i morgen. Har lyst til å kjøpe 2000 aksjer i DESSC som er veldig lavt priset nå på grunn av at de akkurat har betalt ut utbytte. Har god tro på en dobbling i kursen innen et år. Dessuten har jeg også lyst til å kjøpe en børspost eller to i et selskap som er helt i startgropen og som har gode muligheter til stor oppgang. Tenker da på å bruke ca. 10k på dette og anse disse pengene som tapt inntil jeg eventuelt selger dem om en 10 års tid. En svært langsiktig investering med andre ord.

 

Er det noen som synes at DESSC er et dårlig kjøp?

 

Når det gjelder den langsiktige investeringen har jeg foreløpig sett på to kanditater som begge virker lovende. NOM og NAUR virker begge å ha svært stort potensiale, men hvis noen har bedre alternativer, er jeg veldig takknemlig for forslag. :)

Lenke til kommentar
Joda, bare ta turen innom å se selv. Det er her eliten av aksjespekulanter holder seg.

 

Jeg hater GOGL, har sittet å fulgt denne aksjen fra 14 kroner, men har jeg kjøpt? Nei.. angrer jeg den dag i dag? Ja. Kommer jeg til å angre videre? Ja, jeg tror det... sukk.....

9664249[/snapback]

Kjøp, det er kun frokosten som er spist.

 

dessverre er de mest anerkjente på HO faktisk meget positive til GOGL, dette er veblen, njubi, fcras. Disse er alle GOGL millionærer og jeg har stor tillit til disse. De gir riktig bra informasjon og flere av disse har uttalt at kurs på 100++ før utgangen av 08' er realistisk og sannsynlig. Ta deg en bolle, GOGL er den minst bobleaktige aksjen på hele OSE, de tjener et tonn med penger på rater og kontrahering av skip.. Jeg selv har klokketro på 55+ til jul om det ikke skjer noe drastisk i finansmarkedet.

 

Jeg får nok frigjort 200.000 til uken vil jeg tro så går nok på handlern etterhvert... Kommer vell sitte med rundt 15.000-18.000,- GOGL aksjer etter den transaksjonen.

 

 

el-lasso: Kjempe farlig utviklign i GOGL? neh...

 

Om så Spettet eller Voldberg hadde sagt selg idag, hadde jeg ikke solgt. Carnegie sa selg på 16,- og satte sin short. Jeg er ingen idiot, jeg hører kun på kilder som er pålitlige og ikke folk som leker. Hadde gutta i meglerhusa visst så hadde de drevet med aksjer på privatbasis og ikke i et meglerhus. Det hadde de tjent mer på enn å vært ansatt i et firma sier seg selv.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...