Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg har heller ikke fått det med meg. Har dere noe belegg for å hevde at PAS har bedrevet kursmanipulasjon? Hva skulle agendaen være? Har dere noen formening om hva det faktisk ville koste av kapital å drive en aksje så mye på to børser samtidig? Hvorfor klager ingen når aksjen 'manipuleres' oppover? :) 

 

En ting er å manipulere kurser intradag, men å drive en aksje som handles på to børser nesten 40% over et intervall på en uke virker ikke sannsynlig. 

Lenke til kommentar

 

Pareto som hadde 20 kr, og som nå presser kursen ned for harde livet. 

 

Så de presser ned prisen altså? I Toronto også? :)

 

Det du og andre fortsatt ikke viser vilje til å forstå er at det fortsatt er mye usikkerhet knyttet rundt denne aksjen. Det er fortsatt mye opp og frem til de har begynt å hente opp olje og selge den på markedet.

 

Som nevnt før er kortsiktige fluktuasjoner ikke noe problem for en langsiktig investor med et langsiktig perspektiv og som er villig til å påta seg risiko med et håp om å få betalt for den.

 

Jeg vet ikke hva agendaen til folk i tråden er (foruten Twinflower), men det virker som mange vil ha raske penger.

 

 

 

Det du spekulerte i var at avtalen allerede var kurset inn, slik at den evt. kunne falle når/hvis nyheten om godkjenningen gikk igjennom. Og det gjorde den heller ikke, så du har uansett ikke rett på noen måte.

 

Du får tolke det som du vil. ;)

 

Toronto kan ikke sammenlignes da det handles på bittesmå volum der. 

 

At det er fortsatt usikkerhet er de fleste klar over, det er fortsatt en del praktiske ting som må på plass før man kan hente opp verdier i områdene, og det vil nok ta rundt 2 år. Hvordan du tolker det til at vi "ikke har forstått" får være på deg, for jeg tror de fleste er klar over dette.

 

 At aksjen vil få en korreksjon er jo også helt vanlig, men at en aksje korrigeres nesten tilbake til det opprinnelige kursen er derimot svært uvanlig (men det skal sies at den steg en del i dagene frem mot avtalen). Jeg kan allikevel ikke huske at det har skjedd noengang med mine tidligere aksjer på en større nyhet av denne typen. Men det er tydelig at traderne strømmer til denne aksjen fremfor de langsiktige investorene, noe som er synd da denne har et stort potensiale 2-5 år frem i tid.

 

Og ja, du spekulerte i at kursen kunne falle når avtalen var i boks og sammenlignet det med en kvartalsrapport. Det er ikke til å misforstå.

Lenke til kommentar

 

 

For en utrolig patetisk unnskyldning.

Du må være den eneste som ikke har fått dette med deg.

Har fått med meg hva? At PAS endrer kursmålene sine? Hva konkret mener du PAS har gjort galt i denne saken her? Og hvordan har de gjort det mener du?

 

 

 

Det jeg mener er slike type handler:

1481618798-paretoherjing.png

 

Dette var i NANO, men de gjør det samme i QEC. Kursmålene er forøvrig uendret (derisked 20,-).

 

 

Elijah: De trenger ikke presse ned kursen på begge børsene. QEC.TO er såpass mye mindre enn .OL at jeg ikke tror det trengs. Det man ser er at TO kopierer OLs utvikling i løpet av dagen, så om OL går dårlig så skjer det samme i Canada. De har også en 7 timers head start på utviklingen i Oslo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

At det er fortsatt usikkerhet er de fleste klar over, det er fortsatt en del praktiske ting som må på plass før man kan hente opp verdier i områdene, og det vil nok ta rundt 2 år. Hvordan du tolker det til at vi "ikke har forstått" får være på deg, for jeg tror de fleste er klar over dette.

 

Fordi du og andre snakket om 15-20 kr i løpet av én uke. 

 

At aksjen vil få en korreksjon er jo også helt vanlig, men at en aksje korrigeres nesten tilbake til det opprinnelige kursen er derimot svært uvanlig (men det skal sies at den steg en del i dagene frem mot avtalen). Jeg kan allikevel ikke huske at det har skjedd noengang med mine tidligere aksjer på en større nyhet av denne typen.

 

 

Jeg har ikke nok statistikk selv til å komme med bombastiske uttalelser, men jeg vet av egen erfaring at det i hvert fall forekommer at aksjer faller når nyheten er et faktum. Ofte nok til at det har blitt et ordtak i bransjen. 20% av tiden? 40%? 50%? Har aldri kjørt noen statistikker på det og kommer trolig ikke til å gjøre det da jeg ikke handler på nyheter noensinne, men det at det faktisk forekommer er nok til å utvise en viss varsomhet.

 

Og jeg kan garantere deg at for de med erfaring i markedet så er ikke dette noe nytt under solen.

.

 

Men det er tydelig at traderne strømmer til denne aksjen fremfor de langsiktige investorene, noe som er synd da denne har et stort potensiale 2-5 år frem i tid

 

 

Du gjør lurt i å bestemme deg om du er trader eller investor. Som investor burde ikke slike svingninger plage deg særlig. Som trader er det naturligvis en fiasko. :)

 

Og ja, du spekulerte i at kursen kunne falle når avtalen var i boks og sammenlignet det med en kvartalsrapport. Det er ikke til å misforstå.

 

 

For noen poster tilbake titulerte du meg som etterpåklok og "Hva var det jeg sa", men nå har jeg altså ikke rett allikevel?

 

Jeg skjønner at det er bittert for deg både å ha tatt feil og å ha tapt penger, men oppfør deg som en mann nå og slutt å komme med unnskyldninger og bortforklaringer. Du kommer ingen vei med å holde på med 'the blame game'. Aksjemarkedet er et spill, men det er et spill for voksne og du kommer ingen vei ved å skylde på andre.

 

Jeg ble selv "rik" på QEC og tok senere et stort tap. Skyldte ikke hverken på kursmanipulasjon eller noen andre enn min egen idioti og mangel på kunnskap i markedet. Faktisk var den tapende handelen katalysatoren for mitt neste steg i min utvikling som trader. Jeg måtte erkjenne at jeg fortsatt hadde veldig mye å lære om markedet og at jeg hadde hatt mye flaks.

Lenke til kommentar

 

At det er fortsatt usikkerhet er de fleste klar over, det er fortsatt en del praktiske ting som må på plass før man kan hente opp verdier i områdene, og det vil nok ta rundt 2 år. Hvordan du tolker det til at vi "ikke har forstått" får være på deg, for jeg tror de fleste er klar over dette.

 

Fordi du og andre snakket om 15-20 kr i løpet av én uke. 

 

At aksjen vil få en korreksjon er jo også helt vanlig, men at en aksje korrigeres nesten tilbake til det opprinnelige kursen er derimot svært uvanlig (men det skal sies at den steg en del i dagene frem mot avtalen). Jeg kan allikevel ikke huske at det har skjedd noengang med mine tidligere aksjer på en større nyhet av denne typen.

 

 

Jeg har ikke nok statistikk selv til å komme med bombastiske uttalelser, men jeg vet av egen erfaring at det i hvert fall forekommer at aksjer faller når nyheten er et faktum. Ofte nok til at det har blitt et ordtak i bransjen. 20% av tiden? 40%? 50%? Har aldri kjørt noen statistikker på det og kommer trolig ikke til å gjøre det da jeg ikke handler på nyheter noensinne, men det at det faktisk forekommer er nok til å utvise en viss varsomhet.

 

Og jeg kan garantere deg at for de med erfaring i markedet så er ikke dette noe nytt under solen.

.

 

Men det er tydelig at traderne strømmer til denne aksjen fremfor de langsiktige investorene, noe som er synd da denne har et stort potensiale 2-5 år frem i tid

 

 

Du gjør lurt i å bestemme deg om du er trader eller investor. Som investor burde ikke slike svingninger plage deg særlig. Som trader er det naturligvis en fiasko. :)

 

Og ja, du spekulerte i at kursen kunne falle når avtalen var i boks og sammenlignet det med en kvartalsrapport. Det er ikke til å misforstå.

 

 

For noen poster tilbake titulerte du meg som etterpåklok og "Hva var det jeg sa", men nå har jeg altså ikke rett allikevel?

 

Jeg skjønner at det er bittert for deg både å ha tatt feil og å ha tapt penger, men oppfør deg som en mann nå og slutt å komme med unnskyldninger og bortforklaringer. Du kommer ingen vei med å holde på med 'the blame game'. Aksjemarkedet er et spill, men det er et spill for voksne og du kommer ingen vei ved å skylde på andre.

 

Jeg ble selv "rik" på QEC og tok senere et stort tap. Skyldte ikke hverken på kursmanipulasjon eller noen andre enn min egen idioti og mangel på kunnskap i markedet. Faktisk var den tapende handelen katalysatoren for mitt neste steg i min utvikling som trader. Jeg måtte erkjenne at jeg fortsatt hadde veldig mye å lære om markedet og at jeg hadde hatt mye flaks.

 

Gjesp. For det første, så har jeg ikke tapt penger, jeg reagerer bare på slik nonsense du har kommet med flere sider tilbake i tråden. Hvis du går tilbake så ser du at jeg skrev at jeg solgte alt på 8 kr. 

 

Det eneste jeg har gjort her er å beskylde deg for å uttale deg om denne aksjen som du åpenbart ikke hadde satt deg inn i da du begynte med å spekulere med at den kunne falle som følge av nyheten. Og det gjorde den ikke. Men så har den falt etter den har steget igjen, og da du begynte med "sell the news" regla di så fremstår du igjen som kaptein etterpåklok fordi det først og fremst har blitt en tradingaksje, og da er det umulig å gardere seg mot svingninger. 

 

Jeg er bare så lei av slike "eksperter" som deg som fremstår som om de er verdensmestere med "hva var det jeg sa"-holdninger. Aksjer er og vil aldri være ABC. Det sier sitt når folk som er utdannet aksjemeglere ikke engang klarer å gjøre det bedre enn indexen i enkelte tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Du gikk inn med en ny posisjon 'long' sa du, så du har i hvert fall urealiserte tap.

 

Det sier sitt når folk som er utdannet aksjemeglere ikke engang klarer å gjøre det bedre enn indexen i enkelte tilfeller.

 

 

En aksjemegler er en selger, ikke en porteføljeforvalter. Men ja, når en med utdanning som regel ikke gjør det bedre enn indeksen, så bør kanskje mannen i gata heller ikke ha så store forhåpninger?

 

Aksjer er ikke ABC, nei. Bra du har lært det. :) 

Lenke til kommentar

Jeg er bare så lei av slike "eksperter" som deg som fremstår som om de er verdensmestere med "hva var det jeg sa"-holdninger. Aksjer er og vil aldri være ABC. Det sier sitt når folk som er utdannet aksjemeglere ikke engang klarer å gjøre det bedre enn indexen i enkelte tilfeller.

På sikt er det vel kanskje heller snakk om i nesten alle tilfeller. Sånn sett kan man jo skylde på markedet og ikke seg selv. AtW

Lenke til kommentar

Du gikk inn med en ny posisjon 'long' sa du, så du har i hvert fall urealiserte tap.

 

Det sier sitt når folk som er utdannet aksjemeglere ikke engang klarer å gjøre det bedre enn indexen i enkelte tilfeller.

 

 

En aksjemegler er en selger, ikke en porteføljeforvalter. Men ja, når en med utdanning som regel ikke gjør det bedre enn indeksen, så bør kanskje mannen i gata heller ikke ha så store forhåpninger?

 

Aksjer er ikke ABC, nei. Bra du har lært det. :)

Jeg har ikke urealisert tap, jeg har gevinst selv om jeg sitter long. Jeg solgte aldri alle aksjene. Inngangen min var på 5 kr. Men jeg håper denne tradingen vil gi seg etterhvert slik at større investorer ønsker å kjøpe seg inn i aksjen.

 

Jeg har lært at aksjer ikke er ABC for lenge siden, men det virker ikke som om du har lært det. Du kan generalisere et marked, men du kan ikke generalisere en enkeltaksje. Det blir som å si at Burnley kommer sannsynligvis til å vinne hjemme mot Arsenal basert på at over 50% av kamper i fotball ender med hjemmeseier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?

Endret av Sir
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...