Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

 

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?
Det er noe annet enn å bevisst finansiere ulovlig virksomhet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ulovelig i norge, men tydeligvis lov så lenge det er i utlandet og via aksjer?! Du skjønner hvorfor jeg er forvirret? edit: Jeg har lagt saken død igjen, og orker ikke utfordre skjebnen. Skal vi sammenligne norsk lov mot aksjer i "CAN"? Det er jo international dop operasjon. Hvis jeg setter det på spissen.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

 

 

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?
Det er noe annet enn å bevisst finansiere ulovlig virksomhet.

Lykke til med å bevise at det var bevisst.

 

Som sagt er det ingen som forventer at småaksjonærer skal ta høyde for slikt. Dessuten er det lovlig iom at man kan kjøpe akjer på en børs. Er det ulovlig stenger børsen handelen.

 

Vi har jo f.eks. Uber hvor Citigroup er aksjonær.

Lenke til kommentar

La oss si jeg kjøpe meg inn for lenge siden, og hadde mye inntekter i fra å deale dop på børsen? Jeg hadde nok vært fucked? Jeg ser på det samme måte som nederland, du kan røyke der men du bryter enda norsk lov. La oss si du har THC i blodet ditt etter ferien din i nederland. Ja, da mister du lappen.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

La oss si jeg kjøpe meg inn for lenge siden, og hadde mye inntekter i fra å deale dop på børsen? Jeg hadde nok vært fucked? Jeg ser på det samme måte som nederland, du kan røyke der men du bryter enda norsk lov. La oss si du har THC i blodet ditt etter ferien din i nederland. Ja, da mister du lappen.

Synser du eller er det noe du vil frem til?

Lenke til kommentar

 

 

 

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?
Det er noe annet enn å bevisst finansiere ulovlig virksomhet.
Lykke til med å bevise at det var bevisst.

 

Som sagt er det ingen som forventer at småaksjonærer skal ta høyde for slikt. Dessuten er det lovlig iom at man kan kjøpe akjer på en børs. Er det ulovlig stenger børsen handelen.

 

Vi har jo f.eks. Uber hvor Citigroup er aksjonær.

Altså, jeg sier ikke at det er ulovlig, bare at ressonementet ditt ikke holder. Jeg aner ikke om det er lovlig. Men jeg ville ikke risikert det, og jeg ville i alle fall ikke gitt råd om det.
Lenke til kommentar

La oss si jeg kjøpe meg inn for lenge siden, og hadde mye inntekter i fra å deale dop på børsen? Jeg hadde nok vært fucked? Jeg ser på det samme måte som nederland, du kan røyke der men du bryter enda norsk lov. La oss si du har THC i blodet ditt etter ferien din i nederland. Ja, da mister du lappen.

Å selge aksjer i et selskap som driver med cannabisprodukter er jo ikke å "deale dop". Aksjer er ikke dop.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?
Det er noe annet enn å bevisst finansiere ulovlig virksomhet.
Lykke til med å bevise at det var bevisst.

 

Som sagt er det ingen som forventer at småaksjonærer skal ta høyde for slikt. Dessuten er det lovlig iom at man kan kjøpe akjer på en børs. Er det ulovlig stenger børsen handelen.

 

Vi har jo f.eks. Uber hvor Citigroup er aksjonær.

Altså, jeg sier ikke at det er ulovlig, bare at ressonementet ditt ikke holder. Jeg aner ikke om det er lovlig. Men jeg ville ikke risikert det, og jeg ville i alle fall ikke gitt råd om det.

Resonnementet holder i form av at du ikke kan vite hver minste lille ting som blir foretatt i et almennaksjeselskap, og om disse aktivitetene er ulovlige.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det virker som om en risikosport. Kanskje de holder all din økonomi for å se om du var med å deale cannabis i canada. Det er jo dette jeg er kanskje mest bekymret over.

Så om styrelederen i Telenor/Hydro/Statoil blir tiltalt for f.eks. ulovlig våpenhandel med selskapets midler, da burde eierne begynne å svette?
Det er noe annet enn å bevisst finansiere ulovlig virksomhet.
Lykke til med å bevise at det var bevisst.

 

Som sagt er det ingen som forventer at småaksjonærer skal ta høyde for slikt. Dessuten er det lovlig iom at man kan kjøpe akjer på en børs. Er det ulovlig stenger børsen handelen.

 

Vi har jo f.eks. Uber hvor Citigroup er aksjonær.

Altså, jeg sier ikke at det er ulovlig, bare at ressonementet ditt ikke holder. Jeg aner ikke om det er lovlig. Men jeg ville ikke risikert det, og jeg ville i alle fall ikke gitt råd om det.
Resonnementet holder i form av at du ikke kan vite hver minste lille ting som blir foretatt i et almennaksjeselskap, og om disse aktivitetene er ulovlige.
Men i dette tilfellet kan du åpenbart det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ganske åpenbart at de selger cannabis.

Ulovlig salg? Og er de dømt for ulovlig virksomhet? Er det rimelig å anta at en person i Norge skal sette seg inn i dette før han kjøper akjer for noen tusenlapper? Hvordan er det åpenbart? Mange IT-selskaper som het mye under techboblen selv om de aldri hadde noen som helst drift eller inntekt. Kjøper jeg Berkshire Hathaway betyr ikke det at jeg kan noe som helst om det selskapet og hva det foretar seg. For alt jeg vet kan det eie aksjer i det samme selskapet du ikke vil kjøpe.

Endret av Sir
Lenke til kommentar

 

Det er jo ganske åpenbart at de selger cannabis.

Ulovlig salg? Og er de dømt for ulovlig virksomhet? Er det rimelig å anta at en person i Norge skal sette seg inn i dette før han kjøper akjer for noen tusenlapper?

 

Nei, jeg tenker at det kan være lovlig der å selge cannabis, men kanskje ikke så lovlig å være aksjonær her og "støtte" "hasj salget". Og hvis man tjener mye penger, noe du blir å gjøre selv om du kjøper deg inn så sent som nå.. Så får du oppmerksomhet..

 

EDIT: Og en eller annen blir å prøve å kaste lovbøker i fra 1981 til 2016 mot meg.

 

"Ja, han kjøpte aksjer i hasj selskap, han er nok en skurk"

 

Hvis du tror Norge er opplyst, selv om halve US og Canada selger pot over disk, så har du nok ikke hatt noen skraper i det lovlige systemet her.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Da kan man ikke kjøpe aksjer i Walmart heller. Disse selger våpen til folk uten norsk våpenlisens. De selger også åpenlyst pumpehagler som er ulovlig i Norge.

 

https://www.walmart.com/browse/sports-outdoors/firearms/4125_546956_1107532_1225336?sort=best_seller&cat_id=4125_546956_1107532_1225336&facet=category%3AShotguns

Ja, det er jo derfor jeg spør, de kaster seg i mot deg for å tiltale deg for "dop" i Norge. Våpen? Vi drev jo å deala tungtvann samt produserte skytevåpen opp til 2012. Jeg regner med vi enda produserer skytevåpen, selv om vi har g anske sinnsyke strenge lover om våpen i Norge. 

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

 

 

Men i dette tilfellet kan du åpenbart det.

Hvordan?

 

Hvis jeg kjøper Statoilaksjer, så betyr ikke det at jeg vet hva Statoil driver med, eller om noe av det er ulovlig.

Nei, men du vet at Statoil leter etter olje. Det står i vedtektene og i alle mulige selskapsdokumenter.

 

Jesus

Man må ikke lese vedtekter eller noen som helst selskapsdokumenter for å kjøpe en aksje. Faktisk må man kun lese "STL" for å kjøpe Statoil.

 

Forresten står det heller ikke i vedtektene om de gjør noe ulovlig(i Norge eller andre land), noe det utvilsomt har gjort.

Endret av Sir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...