Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke de derivatproduktene noe særlig, plutselig kan hele produktet gå i null, selv om du har riktig posisjon.

 

BNI går lavt, helt nede i 91,5 dollar nå, samtidig som det er kåret til USA sin beste arbeidsplass for IT medarbeidere. Helt åpenbart at jernbane er i et bra marked, og har blitt slaktet ufortjent på børsen, ellers hadde de aldri oppnådd en slik kåring.

 

http://biz.yahoo.com/iw/080714/0415505.html

 

 

"Getting business back on track has not been easy for the railroads. Forsberg said it took a "Herculean effort" by BNSF's repair crews to reopen a rail line near Gulfport, Ill., that was heavily damaged when a levee broke.

 

Company engineers rebuilt a mile-long section of track through a 28,000-acre lake created by the flood. The effort required 165,000 tons of rock and 24-hour shifts for 10 days, Forsberg said.

 

Jeg skulle virkelig begynt å måpe hvis noen i Norge hadde fått til noe slikt på 10 dager. Det kan godt komme et dårlig resultat i selskapet nå, da vil aksjen bli et kjempekjøp.

 

http://biz.yahoo.com/ap/080710/shipping_fl...rmath.html?.v=2

Endret av enim2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Jeg liker ikke de derivatproduktene noe særlig, plutselig kan hele produktet gå i null, selv om du har riktig posisjon."

 

Det kan det kan det ikke.

 

 

Jeg er sikker på at du har en tilleggsrisiko med slike derivatprodukter i perioder med ekstremt stress i markedet du ikke har om du selv investerer direkte i aksjer. Hittil har vi jo ikke sett tøffe børsforhold i Norge. Det kan være likviditeten, sammenbrudd hos motparter eller hos DNB NOR eller andre ting som gjør det umulig å skape den rette avkastningen.

Lenke til kommentar
Kjøpte OBXEXDBULL nå. Mulig jeg har gjort en tabbe, men håper børsen kan nå 500 i løpet av året.

Mulig det går lengre ned på kort sikt, men er man langsiktig tror jeg dette er gode innganger for å kjøpe litt okser.

 

Prøvde faktisk å kjøpe litt selv akkurat nå, men klarer ikke å logge meg på. Har vært slik siden fredag nå, og det synes jeg er helt uakseptabelt. Blir nok nødt til å bytte nettmegler snart. :thumbdown:

Nordnet?

Lenke til kommentar
Kjøpte OBXEXDBULL nå. Mulig jeg har gjort en tabbe, men håper børsen kan nå 500 i løpet av året.

Mulig det går lengre ned på kort sikt, men er man langsiktig tror jeg dette er gode innganger for å kjøpe litt okser.

 

Prøvde faktisk å kjøpe litt selv akkurat nå, men klarer ikke å logge meg på. Har vært slik siden fredag nå, og det synes jeg er helt uakseptabelt. Blir nok nødt til å bytte nettmegler snart. :thumbdown:

Nordnet?

Mulig jeg bytter til Nordnet ja. Har ikke sett så mye på de forskjellige alternativene ennå.

Lenke til kommentar
"Jeg liker ikke de derivatproduktene noe særlig, plutselig kan hele produktet gå i null, selv om du har riktig posisjon."

 

Det kan det kan det ikke.

 

 

Jeg er sikker på at du har en tilleggsrisiko med slike derivatprodukter i perioder med ekstremt stress i markedet du ikke har om du selv investerer direkte i aksjer. Hittil har vi jo ikke sett tøffe børsforhold i Norge. Det kan være likviditeten, sammenbrudd hos motparter eller hos DNB NOR eller andre ting som gjør det umulig å skape den rette avkastningen.

 

Du må huske på at derivater, og spesielt europeiske opsjoner som det er mest av på Oslo Børs er både tidsbegrenset og med en betydelig mindre nedside enn aksjen selv. Dette kommer av at du kun betaler risikopremie, og er den ikke "i pengene", så får du heller ingenting. Du har fint lite økt risiko, da motsparter må stille sikkerhet og det er ikke hvem som helst som utsteder. Hvis man fortsatt ser på europeiske så er det ingen tilleggsrisiko som du nevner, men det kommer selvfølgelig an på hvordan du måler risiko. (Forventet avkastning, VaR, cVaR osv..). Opsjonen er generelt priset på forventningen til den neddiskonterte utbetalingen ved innløsningstidspunktet, og er ikke et gearet produkt slik at risikoen øker.

 

//Torgeir

Endret av twhoffma
Lenke til kommentar

Gull er fortsatt ikke mye dyrere enn i 1980 målt i norske kroner, det er snart oppe på 5000 kroner for en unse. Jeg tror den som vinner i dette markedet er den som greier å beholde sine verdier. Jeg tror nesten alle som opererer i dette markedet er hjernevasket til å tenke aksjer. Bare fordi aksjer har vært bra så lenge, mens aksjer antageligvis er inne i et lengre bear marked. De reglene som har har virket de siste 25 årene virker ikke lenger fordi den generelle trenden i inflasjon har snudd inntil videre. Jeg syns ikke aksjer er så billige når DOW er så høy som den er. Inflasjonen i USA den siste måneden tilsvarte en økning på 13 % på årsbasis om tendensen holder seg. Da er det ikke billig med noen prosent avkastning på aksjer.

Endret av enim2
Lenke til kommentar
Børsen i 399. Ingen hyggelig start for bull-strategien min :(

Tror uansett at inngang på disse nivåene vil være en god investering på lang sikt. Ville ha lastet veldig tungt opp i dag om jeg bare kunne logge meg på.

 

Edit: Hvordan i all verden visste du at børsen falt til 399 i dag hvis innlegget ditt ble skrevet kl. 13:42? :wow:

Endret av Splitter
Lenke til kommentar
Bra løft i Wega Mining, opp 9 % i dag. Kanskje gull er på vei mot 6000 dollar. Når gullet passerer 1000 dollar tror jeg saueflokken begynner å kjøpe.

 

Én handel på 7000 kr betyr ikke et løft på 9% i realiteten..

 

Det spørs hvor mye aksjer du skal ha da, men det var jo et lite volum, og det forteller hvor liten kjøpsinteresse det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...