Gå til innhold

hva har du lært av å bo alene?


Musty

Anbefalte innlegg

Går VELDIG fint å være kjæreste med noen UTEN å være samboere :)

7670882[/snapback]

Fordeler ved å bo med kjæresten (For min del)

 

+ Jeg hadde slupper å være ensom

+ Jeg hadde hatt noen å lage mat til og spise sammen med

+ Selv om jeg ikke sitter oppå henne, kan jeg se på at hun nerder seg.

+ Man får nattaklem

+ Man våkner til ett søtt ansikt

+ Sex er lettere tilgjengelig

+ Man kan dele på husleia

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går VELDIG fint å være kjæreste med noen UTEN å være samboere :)

7670882[/snapback]

Fordeler ved å bo med kjæresten (For min del)

 

+ Jeg hadde slupper å være ensom

+ Jeg hadde hatt noen å lage mat til og spise sammen med

+ Selv om jeg ikke sitter oppå henne, kan jeg se på at hun nerder seg.

+ Man får nattaklem

+ Man våkner til ett søtt ansikt

+ Sex er lettere tilgjengelig

+ Man kan dele på husleia

7671097[/snapback]

 

Å slippe å reise fra Trondheim til Horten går ikke under denne lista?

Lenke til kommentar
Flyttet ut for 4-5 mnd siden, her er det jeg har lært:

- Oppvaskmaskin er en av århundrets beste oppfinnelser

- Mamma sin mat smakte mye bedre enn min

- Ingen som sier at 'nå må du legge deg', ergo får du alt for lite søvn på hverdagene, og sover 12 timer i helgene for å ta igjen det tapte

- Mat er satans dyrt!

- Å kjøpe et salathode er det samme som å kaste 7 kroner i dass, siden du aldri klarer å spise mer enn halvparten før det råtner

- Å kjøpe et brød er å kaste 6 kroner i dass, siden du aldri klarer å spise mer enn halvparten før det er hardt nok til å kunne karakteriseres som et våpen

- Frysen funker fett til å fryse halve brød, slik at de kan nytes i fersk tilstand selv om de er en uke gammel

- Melk er digg

- Forsikringer er satans dyrt!

- NRK-lisens-mannen er din verste fiende

- Hold øye med rent-undertøysbeholdningen, det minker fortere enn du tror, og en dag står du der uten en tråd. Bokstavelig talt.

7667285[/snapback]

 

Hater dem. møkka mennesker.

They will NEVER take me ALIVE (hehe)

 

Det er et av de mest slue folkeslagene som finnes (untatt jehovas vitne da)

 

Det er kult å flytte hjemmefra. det er jo bare å ta seg selv i nakken så går det fint. har bodd hjemmefra i mange år nå jeg har det bra hvertfall. flyttet hjemmefra når jeg var 15 (da var ting litt værre)

Lenke til kommentar
Hater dem. møkka mennesker.

They will NEVER take me ALIVE (hehe)

 

Det er et av de mest slue folkeslagene som finnes (untatt jehovas vitne da)

 

Det er kult å flytte hjemmefra. det er jo bare å ta seg selv i nakken så går det fint. har bodd hjemmefra i mange år nå jeg har det bra hvertfall. flyttet hjemmefra når jeg var 15 (da var ting litt værre)

7671774[/snapback]

Liker de ikke jeg heller, så når jeg kjøpte meg dvdopptaker med tvtuner spurte mannen bak kassa. Er du student... jeg svarte ja, altså lærling... da fører jeg den opp som vanlig dvd så du slipper lisens :)

Da jeg kjøpte meg tv på internett, registerte jeg mamma på siden og bestilte tven hjem på døra hos meg :) (det var butikken som sa fra om dette)

Null lisens :D

 

Jeg kjenner også en som delte stue o.l med annen hybeltaker og der kom de bettre meg inn og banka på soverommet. De mente at alt det andre var offentlig rom. Det endte i retten og nrk måtte betale erstatning for ulovlig intreden på privat området uten tilatelse fra politiet. Han hadde heller ingen tv så det endte med stort tap for nrk :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Hater dem. møkka mennesker.

They will NEVER take me ALIVE (hehe)

 

Det er et av de mest slue folkeslagene som finnes (untatt jehovas vitne da)

 

Det er kult å flytte hjemmefra. det er jo bare å ta seg selv i nakken så går det fint. har bodd hjemmefra i mange år nå jeg har det bra hvertfall. flyttet hjemmefra når jeg var 15 (da var ting litt værre)

7671774[/snapback]

Liker de ikke jeg heller, så når jeg kjøpte meg dvdopptaker med tvtuner spurte mannen bak kassa. Er du student... jeg svarte ja, altså lærling... da fører jeg den opp som vanlig dvd så du slipper lisens :)

Da jeg kjøpte meg tv på internett, registerte jeg mamma på siden og bestilte tven hjem på døra hos meg :) (det var butikken som sa fra om dette)

Null lisens :D

 

Jeg kjenner også en som delte stue o.l med annen hybeltaker og der kom de bettre meg inn og banka på soverommet. De mente at alt det andre var offentlig rom. Det endte i retten og nrk måtte betale erstatning for ulovlig intreden på privat området uten tilatelse fra politiet. Han hadde heller ingen tv så det endte med stort tap for nrk :p

7672215[/snapback]

 

 

Nice har ikke betalt det jeg heller... fikk tv min gratis jeg :D hehe det er det som absolutt smaker best. men det er også ganske smart å registrere på mamma :D

Lenke til kommentar
Ting kan på mystisk vis finne igjen livsgnisten om du lar det stå på kjøkkenbenken/i kjøleskapet en stund.

7669621[/snapback]

 

 

hvist man lar det stå lenge nokk går det ut av seg selv , og sier hade på ny norsk . eneste udelen med dette er at man mister talerkenen eller kasserollen tingen var i ^^

Lenke til kommentar

Negativt:

- Forferdlig kjedelig å lage middag. Det er til og med vanskelig å bestemme hva man skal ha

- Kjempekjipt å ligge alene i leiligheten å være syk

- Ingen som rydder etter alt rotet som oppstår

- Å leve uten oppvaskmaskin er som å leve i helvete

- Det koster; bil, strøm, husleie, mat, tv, internett etc

- Må gå ut med søpla selv, ellers blir det fort ekle lukter

- Utrolig tiltak å pante flasker

 

Positivt:

- Ingen masing

- Man kan legge seg når man vil og stå opp når man vil

- Rydde når man føler for det

- Jeg kan ha ville fester og nachspiel

- Kan ha sex overalt, når som helst

- Mye kvalitetstid, alene

- Blir selvstendig

- Kan selv bestemme hvilken kanal man skal se på

- Man får ett mye bedre forhold til foreldrene

 

 

Alt i alt så elsker jeg å bo alene. Har bodd for meg selv i 6 -7 år nå, og kunne ALDRI tenkt meg å flytte hjem igjen. Ble gal da jeg bodde hjemme hos foreldrene mine i jula..

Lenke til kommentar

dagens nye lærdom:

 

du kan lage pannekake-røre i en blender hvis du ikke har andre ting å ha det i...

 

nå er det bare å steike den :(

 

dagens lærdomm nr 2:

 

mat-olje funker ikke på samme måte som steike-smør, og det er lurt å steike pannekaker i steike-smør...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Negativt:

- Forferdlig kjedelig å lage middag. Det er til og med vanskelig å bestemme hva man skal ha

7673108[/snapback]

Lær deg viktigheten av sunn mat, og lag noen kjekke retter, så finner du ut at det er gøy. Kyllingfilet, Indrefilet, Løvbiff, Laksefilet og denslags kan tilberedes til utrolig mye godt.
Lenke til kommentar

Dette var mine første lærdommer som aleneboer:

 

* Det er mye godt selskap i hybelkaniner.

 

* Kjøleskapet virker ikke lenger som før. Maten dukker ikke opp på mystisk vis lenger, den uteblir helt til du legger den inn selv.

 

* Vinduene slutter også å virke, eller så har jeg vært så uheldig at jeg har klart å unngå de selvvaskende typene hver gang jeg har flyttet.

 

* Klærne blir stive etter 6 uker uten at de har blitt vasket. Litt rart at vaskefunksjonen også sluttet å virke på de da jeg flyttet ut.. Tror jeg begynner å se en viss trend i dette.

 

* En eventuell bod blir til slutt umulig å komme inn i uten at halvparten av innholdet faller ut når man åpner døren.

 

* Det går snakk om at noe som heter husleie må betales en gang i måneden på en fast dato. OBS: Dette er kun rykter.

 

* Hvis man ikke henger opp postkassen sin slutter både telefon, internett, vann og elektrisitet å virke i leiligheten.

 

* Man lærer seg hva ordet inkasso er. Etter at punktet over inntreffer mister ordet inkasso igjen meningen da ingen kan få tak i deg.

 

* Det finnes alltid en grinete nabo med en stygg hund. (Stygg nabo med grinete hund kan også forekomme.)

 

Det var mine aller første lærdommer. Kanskje jeg kommer tilbake med flere senere.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Lær deg viktigheten av sunn mat, og lag noen kjekke retter, så finner du ut at det er gøy. Kyllingfilet, Indrefilet, Løvbiff, Laksefilet og denslags kan tilberedes til utrolig mye godt.

7674252[/snapback]

Jeg lager så og si bare sunne retter, men jeg hater virkelig å lage mat. Det står øverst på hatlista!

Lenke til kommentar

- Det er kjedelig å lage middag til en person, noe som fører til spising ute.

- Mat kan være dyrt (se punktet over)

- Litt støv har aldri skadet noen

- ... men det er faktisk koseligere når det er nyvasket

- man trenger ikke kle på seg hvis man ikke har lyst

- ingen oppvaskmaskin = helvete

- søppel bør kastes etter hvert, det gjelder også tomme pizzaesker

- inviter opphavet på besøk en gang i blant, de har en tendens til å fylle opp matskap og fryser :thumbup:

 

og sist men ikke minst...

- det er DU som bestemmer!

Lenke til kommentar

- En boks Nugatti varer bare i to dager

- Med litt planlegging klarer man fint å bare drite på jobb i ukedagene, og sparer dermed dassen hjemme for det hardeste bruket.

- Klok av skade eier jeg over 150 par sokker og nærmere 100 boksershortser. Skittentøysdunken er full lenge før jeg går tom for undertøy og sokker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...