Gå til innhold

Skumleste bane på et spill - begrunn svaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kjører forbi mange forlatte hus på den kjøredelen av half-life 2.

 

Jeg stoppet bilen for å gå inn et øde hus midt på landeveien.

Det er ingen hjemme. Går opp trappa, ser meg litt rundt. Alt er stille.

Med ett får jeg et slag i ryggen av en gal zombie-greie!

 

Da ble det litt hjertebank. :p

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
Man kjører forbi mange forlatte hus på den kjøredelen av half-life 2.

 

Jeg stoppet bilen for å gå inn et øde hus midt på landeveien.

Det er ingen hjemme. Går opp trappa, ser meg litt rundt. Alt er stille.

Med ett får jeg et slag i ryggen av en gal zombie-greie!

 

Da ble det litt hjertebank. :p

7727407[/snapback]

 

Det er IKKE kødd! Trodde jeg var den eneste :blush: Vakk som faen! Men, et anna hus tror jeg :hmm: i et skap i andre etasjen, kommer det to sånne magnetgreier ut, dæven å jeg vakk da :D

Endret av latter17
Lenke til kommentar

Var det bare eg som hadde skrekklige timer med Doom3 :blush: ?

 

Dt var jo skrekklig i starten når du ikje var vane med zombiene .. Du hørte de stønna, og kravla bort-over-gangene.. Mn pga. dårlige lys og bare en lommelykt var de jo nesten usynlig helt til du sto ansikt til ansikt med en av de! :hrm:

 

 

Ps. Vet ikke hvilken koridor dette heren sjedde i .. De var ganske like alle i hop ^^

Endret av Lir
Lenke til kommentar

"We Don't Go To RavenHolm"

Jævligste jeg har vært med på. Tok meg fri fra jobb dagen etter spillet kom og begynt å spille på kvelningen. Rundt klokka 02.00 kom jeg til ravenholm. Det var bå mørkt ute, mørkt inne og mørkt i ravenholm. Jeg skvatt så sinnsykt hele tiden at jeg pøste ut med all ammo før jeg var halveis i ravenholm.... Etter dette var jeg nødt å bruke Gravity Gun så på så mye som mulig... det var ikke like lett med de jævlene som hoppa over tak og klatra takrenner...

Lenke til kommentar

Til dere som blir skremt av Ravenholm.

 

Jeg anbefaller dere å skaffe Silent Hill 1-3 husk å start spillet etter det har blitt mørkt. Bruk god surround lyd og stor widescreen TV. Start spillet og finn ut at Ravenholm er like skummelt som teletubbies i forhold, jeg lover dere at man må ta pauser i ny og ne fordi japsene vet det å lage skumle spill ;)

 

 

Dere kan også se på denne karen gå igjennom skumle spill, han er ikke den modigste karen på denne planeten for å si det mildt.

 

http://www.mackandmesh.com/

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Til dere som blir skremt av Ravenholm.

 

Jeg anbefaller dere å skaffe Silent Hill  1-3 husk å start spillet etter det har blitt mørkt. Bruk god surround lyd og stor widescreen TV. Start spillet og finn ut at Ravenholm er like skummelt som teletubbies i forhold, jeg lover dere at man må ta pauser i ny og ne fordi japsene vet det å lage skumle spill ;)

 

 

Dere kan også se på denne karen gå igjennom skumle spill, han er ikke den modigste karen på denne planeten for å si det mildt.

 

http://www.mackandmesh.com/

7731718[/snapback]

 

Enig med den!! Damn, det er 3 stk freaky spill...

Har 2 til også, kanskje ikke det skumleste, men jeg har aldri skvetti så fælt som..

 

1) Resident Evil 2. Inne på politistasjonen, når du går inn i et av forhørsromma. Det ene er fint og rolig med et fint speil som du kan se deg selv i. Det ved siden av er helt likt og jeg står det rolig og avslappet og beundrer meg selv i speilet og *BANG* så spruter det en licker gjennom speilet.. Satan, da måtte jeg ta røykepause for å roe nærvene...

 

2) Call of Cthulu - Dark corners of the earth. Når du er i byen og skal undersøke den syke mora til den lille ungen. Du titter gjennom en luke i døra, og *BAAANG* så smeller det ut en jævla varulv! Oh my god, som jeg skavtt...

Endret av -=nibbler=-
Lenke til kommentar

2) Call of Cthulu - Dark corners of the earth. Når du er i byen og skal undersøke den syke mora til den lille ungen. Du titter gjennom en luke i døra, og *BAAANG* så smeller det ut en jævla varulv! Oh my god, som jeg skavtt...

7732182[/snapback]

 

Her skriver jeg under. Får _den_ følelsen at er noe galt når datteren sitter og tegner moren sin som slakter et menneske. Syns synd på henne når "moren" kommer seg løs tho :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ravenholm er et skummelt brett i HL2, men synes det brettet i Episode One var litt jævligere. Husker ikke hva det het men det er det brettet hvor en befinner seg i en parkeringsgarasje som er stupmørk, og man har bare lommelykt og pistol.. Men der har man Alyx ved siden av seg hele tiden da, det er litt betryggende..

Lenke til kommentar

Må nevne "Fatal Frame II" (sorry, vet det sto map på et spill, men må bare ta med det spillet her). Har ikke spilt det selv, men har hørt veldig mye om det fra venner. Synes det høres ganske skummelt ut! :D

Begynnelsen på Doom 3 er skummelt. Du er ikke vant med zombiefolk rundt deg, og du er i en korridor med en bare en lommelykt som lyser (man ser bare en armlengde foran seg), og hører zombiesikkel* overalt.

*Zombiesikkel: den lyden zombiene lager når de sikler...

Lenke til kommentar
Den skumleste banen jeg noensinne har spilt må vel være "Mission 9 - Robbing the Cradle" i Thief 3: The Deadly Shadows.

7678433[/snapback]

Sånn ca enig med du.

 

I tillegg så må man nevne katakombene i Realms of the Haunting, bossen "The Butcher" i Diablo og ikke minst Hydroponics Deck i System Shock II.

 

Satan så skummelt.

Lenke til kommentar

Må vel nesten bli Silent Hill når man var sperret inne på det sykehuset. Måtte manne meg opp til å løpe gjennom de gangene hver gang. :)

 

Begrunn, ja. Kan jo si at de fleste Silent Hill-spillene er uten tvil skumle. Spilte gjennom 1,2 og 3. Fatter ikke hva som drev meg når jeg spilte 1'ern om kvelden. 2 også var rimelig bra skummel. Det var vel skummelt fordi det ikke var så forutsigbart. Også de lydene, mørke og atmosfæren.

Endret av Chris88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...