Gå til innhold

Skumleste bane på et spill - begrunn svaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ravenholm FTW! jeg spillte i 15 minutt på det brettet før jeg gikk inn på nettet og fant cheats for å komme til neste brett :S

7668801[/snapback]

 

Led meg gjennom det brettet ja. Jeg takler rett og slett ikke headcrabs. Jeg flipper ut hver gang de hopper opp i trynet på meg og tømmer hele magasiner av gunnern i prosessen. :D

Lenke til kommentar
Begynnelsen på Alien Vs Predator når man spiller som Marine, er rimelig creepy. Mørke ganger og blinkende lys, kombinert med en radar som viser at en sverm av aliens er på vei imot deg er ikke en hyggelig følelse. Særlig når man er 12-13 år.. ^^

7668648[/snapback]

Det er vel derfor man har 15/18 års grense på slike spill :p

Lenke til kommentar

Ravenholm står sentralt ja, creepy shit spør du meg. Lyden av det ukjente over blikktak fikk hårene til å trenge gjennom genseren, og da jeg så en av disse utyske kom over taket etter meg, kjente jeg adrenalie strømme som om jeg virkelig var i Ranvenholm, real life.

 

Spøkelseshuset i Vampire kommer på en god andreplass. Trodde ikke det var mulig å fryse urinen i blæra til is men det klarte den. Brrrrrr. Skjelver ved tanken.

 

Mange ser og Doom 3 som skummelt, må si jeg synes det var litt skummelt i starten, spesielt når du gikk inn på badet i begynnelsen. Men når Imp nummer 1 million hadde sprotte frem fra ventilasjons sjakten, mistet spillet alt det skumle. Men starten var i alle fall litt skummel da :)

Lenke til kommentar

Hehe, når jeg for første gang prøvde F.E.A.R. Sto 2-3 stk rundt meg å sier "nå kommer det, nå kommer det, dette er dritskummelt!". Hehe, da ble nok fryktopplevelsen tidobla når jenta kom fram før første gang:P Skvatt så sinnsykt!

Vil legge til at Silent Hill 2 er det beste skrekkspillet jeg har spilt, den stemninga har jeg ikke opplevd i noen andre spill. Tenker på det store mørke rommet i fengselet med galgen midt i hvis jeg ikke husker feil.. Mange ekle lyder rundt meg og alle musklene i kroppen spente seg i forventnging til hva som kunne komme. Men såvidt jeg husker var rommet tomt^^

Lenke til kommentar

er enig med bear at det blir ganske kjipt når samme monster møter deg hele tiden.

sån som på hl2...i starten så var det forbanna freaky når jeg var halveis i ventilasjons systemet å batteriet på lommelykten gikk tom.. men nå har headcrabs gått fra skrekk til frustrasjon.."kan du ikke bare stå rolig!!"

 

Å vis noen røper "nå skjer det noe!! bare vent!!" mens jeg spiller et spill så er det bare å si " det neste som kommer er et slag i balla om du ikke holder kjeft!!" bedre skrekk om det ubevist hopper noe framfor deg å tvinger deg til å måtte holde blæra i sjakk..

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Ravenholm brettet i HL2 var veldig guffent. Har aldri vært mer lettet da jeg endelig var ferdig med det brettet.Ordet "Paranoia" fikk en helt ny betydning etter Ravenholm.

 

Doom 3 hadde helt også sine innslag av uhygge,dette gjelder spesielt på begynnelsen og når du nærmer deg slutten og havner i Hell.(uflaks). Syntes "The Guardian" var litt creepy der han løp etter deg som en litt hysterisk overkorpulent bulldog med rabies og kroppen full av steroider.

 

FEAR har jeg såvidt begynt på,så der kan jeg ikke uttale meg. Men så langt ser det bra ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Brett nr.3 på "The Maze" på killsometime må jeg si var rimelig oppkvikkende :p

 

Ellers er nok Ravenholm et av de verre bretta i spill ja :)

 

F.E.A.R er også et skremmende spill! Husker veldig godt en gang en kar ble kasta gjennom en glassvegg, for da skvatt jeg som F.... og delja nyinnkjøpt mus i veggen..... det var den musa :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Mange ser og Doom 3 som skummelt, må si jeg synes det var litt skummelt i starten, spesielt når du gikk inn på badet i begynnelsen. Men når Imp nummer 1 million hadde sprotte frem fra ventilasjons sjakten, mistet spillet alt det skumle. Men starten var i alle fall litt skummel da :)

7672728[/snapback]

problemet med doom er at det prøvde å skremme deg for ofte. Det er ikke skummelt å være vant til å bli skremt :D

Lenke til kommentar

Er temmelig skummel på call of chutulu, når du tar inn på det hotellet og våpen enda ikke er blitt tilgjengelig og de folka kommer for å drepe deg om natta. Er sinnsykt ekkelt når man skal låse alle dører og dytte skap etc foran mens de samidig bryter opp det du allerede har sperret. Er vanskelig å forklare, ta å prøv det istedenfor veldig bra spill (har ikke spilt igjennom hele da, det er sinnsykt langt også, har kommet til det jeg tror er ganske på slutten i den "lagerbyggningen" som minner litt om HL1 med den heisen og sånn. Skjønte ikke hvordan jeg kom lenger og la spillet på hylla...)

Lenke til kommentar

Den skumleste banen jeg noensinne har spilt må vel være "Mission 9 - Robbing the Cradle" i Thief 3: The Deadly Shadows.

 

Finfin bakgrunnshistorie, klaustrofobiske og mørklagte korridorer kombinert med veldig bra lyssetting, et superbt lydbilde og en rekke bisarre lyder, gjør dette til en bane man virkelig føler på kroppen. Noe annet som også bidrar er at asylumet nesten er komplett fritt for levende skapninger. Nesten anyways ... :)

 

It used to be an insane asylum, and before that, it was an orphanage. One night a fire started, no one knows how, and after that they left the place abandoned. If there's a way to cram more misery into one building's history, I can't think of it.

 

 

thief3_cradle1.jpg

Endret av Went
Lenke til kommentar

vart dritt redd på conker en gang jeg, på det faens grøsser brettet...

jeg bare gikk bortover, så dukka det opp en bamse rundt et gjørne, å jeg skvatt som en gærning, hoppa flere meter bakover... men det beste var at jeg rakk og trykke på musa i skrekk, så bamsen gikk til filler... hehe

(spillte på emulator på pc)

 

ravenholm er ikke så skummelt da, men har litt ekkel atmosfære...

Lenke til kommentar

Hl2 var skikkelig fett frem til du blir sendt til ravenholm.. "ravenholm, we don't go to ravenholm" da luktet det creepy lang vei :p

 

Fear syns jeg ikke er så ekkelt... bare ler når hu lille jenta kommer :p

AVP2 som marine spilte jeg igjennom når jeg var 14, syns ikke det var så ille, så lenge man hadde minigun'en i gang når dyra kom ^^

Lenke til kommentar
Har ikke spillt all verdens av skumle spill, men Ravenholm i Half Life samt AVP huskes godt :)

Første mission med marine (som mange har nevnt) + alle missions med alien i kombinasjon høy lyd + høyre musknapp (pisk med halen).

 

F.E.A.R står på innkjøpslisten dersom den nye bærbare takler det.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=130262&pdm=mainspec

7720393[/snapback]

tror jeg nok.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...