Gå til innhold

Skumleste bane på et spill - begrunn svaret!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den skumleste banen jeg noensinne har spilt må vel være "Mission 9 - Robbing the Cradle" i Thief 3: The Deadly Shadows.

 

Finfin bakgrunnshistorie, klaustrofobiske og mørklagte korridorer kombinert med veldig bra lyssetting, et superbt lydbilde og en rekke bisarre lyder, gjør dette til en bane man virkelig føler på kroppen. Noe annet som også bidrar er at asylumet nesten er komplett fritt for levende skapninger. Nesten anyways ...  :)

 

It used to be an insane asylum, and before that, it was an orphanage. One night a fire started, no one knows how, and after that they left the place abandoned. If there's a way to cram more misery into one building's history, I can't think of it.

 

 

thief3_cradle1.jpg

7678433[/snapback]

 

Enig, det blir noe annet når man ikke har noen bra våpen, noe Theif duden ikke har. :)

Lenke til kommentar

Kunne ramset opp mange,men skaffet meg Condemd til xbox 360.Der var det spesiellt en bane med et nedbrent bibliotek.Hørte lyder og synes man så noe åle seg bortover,man snek seg avgårde og var ganske nervøs.Rundet flere hyllereoler uten at noe skjedde og begynte å slappe av etter 10min sniking,da raste plutselig gulvet under meg sammen mens kontrollen ristet som f...,falt nedi et stummende mørkt rom.Må si at jeg sjelden har fått meg en større støkk.Skumle spill gjør seg best om natten og med litt høy lyd .

Lenke til kommentar

System Shock 2 - Cargo Bays på Engineering Deck: Hadde visse problemer med å spille igjennom dette "brettet". Her er man tilsynelatende helt alene, men hører lyder fra dører som lukkes/åpnes i det fjerne. Rop fra mutanter høres også. Hele tiden er man sårbar. Finnes ingen "sikre soner". Skikkelig psykisk terror m.a.o! Det hele er pakket inn med et ubeskrivelig stemningsskapende, guffent lydspor. Må oppleves!

Lenke til kommentar

Resident Evil er vel det spillet jeg har skvettet mest av. Husker ikke helt hvilket av de, men var hvertfall et eller annet kryp som plutselig slengte en arm eller en tentakkel eller noe mot deg... Fy faen...

 

Men, Silent hill er det skumleste jeg har spilt. Silent hill 1. Skvetter kanskje ikke så mye, men blir bare mer og mer redd hele tida... Toppet seg når jeg var på sykehuset (psychodelen av sykehuset) og går inn på dassen i 1 etasje, MASSE blod og drit, og et par lik og sånn, hører så en liten unge som jamrer, for å så finne ut at det ikke er noen unge der!

 

Så går jeg ut av dassen, og finner ut av at jeg plutselig er i andre etasje... MAN! Var så jævli redd... Røyka sikkert 15 røy på en time da....

Lenke til kommentar

Fra Vampire the Masquerade: Bloodlines

 

The Ghost Haunts at Midnight - det oppdraget var faktisk skummelt den første gangen jeg spilte gjennom det. Jeg husker meget godt den første gangen jeg hørte en lyd bak meg,jeg snudde og så et spøkelse stå der med en øks i hånda. Dæven døtte jeg skvatt noe inni h*lvete. Det var et veldig bra spill, men aldeles neddynget av bugger dessverre.

Lenke til kommentar
Den skumleste banen jeg noensinne har spilt må vel være "Mission 9 - Robbing the Cradle" i Thief 3: The Deadly Shadows.

7678433[/snapback]

Sånn ca enig med du.

 

I tillegg så må man nevne katakombene i Realms of the Haunting, bossen "The Butcher" i Diablo og ikke minst Hydroponics Deck i System Shock II.

 

Satan så skummelt.

7746922[/snapback]

The butcher :cry:

Husker jeg og en venn fikk panikk hver gang vi starta nytt spill i diablo og halvdøde mannen lå utafor inngangen. Butcher er så skummel! Skremte livet av to små guttunger, og vi måtte jo prøve få øksa hans da.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

F.E.A.R. var temmelig skummlet... Kom ikke så langt, men virka temmelig bra. Syntes avp1 var skumlere i mp en avp2 i single hehe aliensa ble for trege i avp2 :) Husker når jeg var yngre ble jeg dritredd når noe freaky monster klatra forbi vinduet i Resident evil 2. half life 2 var direkte kjedelig ble for mye av de støgge latterlige monstra. silent hill serien har mange mange bra skremmende scener, men er ikke et generelt bra spill. for og gjøre ting litt mer skummelt stiller jeg altid også på lyset så det blir litt mer skygge over alt det er konge hehe

 

Neste blir vel og teste S.T.A.L.K.E.R. håper det lever opp til forventningen og virkelig leverer insteden for og sminke opp en trailer til mer en det er...

Endret av Masselin
Lenke til kommentar

ja shalbridge cradle var et føkkings skummelt nedbrent galehus..... på thief3.

tror det var skumlest. satt å dirket opp en dør åsså hører jeg en lyd bak meg. når jeg snur meg ser jeg en svidd syk skummel jævel av en zombie som stod a brølte med munnkurv på ansiktet før han angrep i et vanvittig tempo...... :cry: damn, jævlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...