Gå til innhold

Xbox 360 - absolutt ingen kvalitetskontroll?


mar1u5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke hatt noen store problemer jeg heller siden mai(kjøpte den da)hengt seg et par ganger kanskje, Men fryktet det verste da strømmen gikk under torvær i sommer, strømmen var borte ca 1-2 sek og der stod 360en og blinket rødt når strømmen kom tibake -tre røde lys

stoppet den, startet den -og den funket som fett!

Lenke til kommentar
Vel, for å si det sånn. Du har vært veldig uheldig.

 

Jeg har hatt 3 Xbox 360er, og det var feil med den første, men de to andre funke som faen =)

7656548[/snapback]

 

Wow, det er jo imponerende. 1 av 3 funker...

 

Noe av det kjipeste jeg ser (i denne sammenheng) er i spillbutikker, der en brand ny konsoll står og skal tiltrekke seg nye kunder, og f. eks. 360-en er låst, med bluescreen, red ring,

og alt som hører med.

7659931[/snapback]

Les hva jeg skriver da. Har hatt tre konsoller, og en av de var det feil med =)

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

1.boksen min fant det klokest å ta kvelden etter 6 trofaste mnd. med intens spilling og mye kosetid. Og 2 dager etter eg fikk sourround anlegget mitt..tru ikkje at eg har tilgitt deg for det din kjepp!

 

2.boksen min fungerer på kondom påtredd hardt lemm, dog den har hengt seg ait par ganger i GRAW. Da stod den fullstendig isolert i TV-benken, slo ut ei plate bak og det blei like kjølig og god som under sengen til den mest hardbarka eskimoen du kan tenke deg.

 

Men folkens, eg får HDTV på Tirsdag, så da ryker vel boksen eg har sånn ca. 1 dag før eller 2-3 dager etter :)

 

 

:huh:

Lenke til kommentar

Har hatt 360`n min siden 5 januar `06, og det har aldri vært noen problemer, lagg, røde ringer, etc. etc. Selv etter at jeg veltet den med TDU kjørende, fortsatte den som ingenting. Aldri har den blitt varm ellernoe. Kvalitetskontroll er det nok, du har bare vært uheldig. Føler med deg.

Lenke til kommentar

Har hatt 3 forskjellige Xbox 360er, som alle har lidd av 3 Red lights of red -mortal death.

Jeg fikk tak i en billig 360, som jeg brukte som en reserve, når den andre var på reperasjon. Dette kan høres rart ut, men jeg fikk den for 500(den lidde av 3 red lights) og fikk den reparert gratis. Og den ble solgt med profitt :cool:

Lenke til kommentar
Har ein venn som har måtte bytta. Synes det er gale at det er lov å selgje noko sånt med så mange feil. Heldigvis så har me garanti på 5 år i Noreg. Amerikanerane får bare 3 månedar.

7660176[/snapback]

 

Er vel ikke 5 års garanti i Norge? Pleier å være 1 eller 2 år, hvilket er noe produktavhengig/leverandøravhengig. Men vi har generelt 5 års reklamasjonsrett - hvilket er definisjonsmessig litt annet - og går fabrikasjonsfeil og forventet levetid eller noe sånt. Er ikke inne i jussen der. Men Nokia fikk seg en smekk fordi de mente at fordi folk alikevel skiftet mobiler så ofte så kunne man ikke si at levetiden på mobiltelefoner er opptil 5 år. Et eller anna sånt. De tapte den forbrukersaken nå nylig. Uke eller to siden.

 

Åkke som - i USA er garantien nå og nylig også satt til 1 år Xbox 360 fra Microsoft - også med tilbakevirkende kraft. Det var på Majornelson's podcast for noen uker siden. Regner med at Microsoft og andre balanserer billige produksjonskostnader opp mot antall returer og ser hva som økonomisk bærer seg for de. At amerikanerne har fått bedre garantivilkår er jo bra for dem.

 

Er det generelt blitt vanligere med produsjonsfeil på elektriske produkter? Greit - Microsofts fabrikker må skjerpe seg. Men sånn generelt? Vær jævla gang jeg er på lagerutlevering på Elkjøp er det alltid en par stykker der med mobiltelefon de skal levere inn eller hente fra reperasjon. Min første LCD TV kjøpt for litt over ett år siden - levde i ca 5 minutter før pang! Min største elektroniske glede de siste 30 åra - projektoren min som jeg fikk noen uker før jul - Dead on arrival. Nr 2 virket som den skulle.

 

Angående Poll'n som er startet... problemer med Xbox 360? Hva slags problemer da? Burde det vær spesifisert til "har du måttet sende Xbox 360 inn til reperasjon?". En god del har hatt problemer med enkelte spill som ikke skyldes konsollen i seg selv. PGR3 låste seg hos meg i starten, men rettet seg etter patch. Oblivion er så bug-ridden som det går ann osv...

Lenke til kommentar

Og angående Poll'n. Det er per nå 70% av de som har konsollen som aldri har hatt problemer! 31 av de 44 som har konsollen har ikke hatt problemer! Man kan ikke regne med de som IKKE har konsollen i regnestykket. Det blir feil! I Poll'n virker det som det bare er 50% som ikke har hatt problemer, men de er fordi tallet fra de som IKKE en gang HAR konsollen regnes inn i prosentene.

 

Så "Innehar ikke Xbox 360" må bort for at regnestykket både for de med problemer og de uten problemer skal balanseres riktig!

Lenke til kommentar
PGR3 låste seg hos meg i starten, men rettet seg etter patch. Oblivion er så bug-ridden som det går ann osv...

7663362[/snapback]

 

Her trur eg vi sitter i samme båt og padler rundt. Etter eg fikk ratt og pedaler i hus,samt brukte PGR3 discen som fulgte med i pakken har spillet hengt seg 3 ganger elns. 1.5-2 timer mellom hver gang fannt eg ut. Siste gangene med mange timers spilling hadde eg nada trøbbel.

 

Lurer på om det var ein intern innkjøringsfase i konsollen :p

 

EDIT: PGR3 som eg da hadde fra før har ikkje hengt seg tidligere, verken på gamle boksen og den nye.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nei eg veit ikkje ka som skjer. Men i mitt tilfeller har eg to kontoer på boksen. Eg har merket at man får trøbbel med å laste inn Solo karrieren når man bytter konto etter man har kommet inn i spillet. Får beskjed om at content pack er aperunk elns. Så der har eg ein liten konfrontasjon. Eg innbiller meg muligens det er dette som har ført til random Picasso galleri i spillet til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...