Gå til innhold

Xbox 360 - absolutt ingen kvalitetskontroll?


mar1u5

Anbefalte innlegg

"Long time reader, first time poster" her. Tror jeg til og med har fått klokka inn noen minutter med gears of war spilling mot noen fra forumet (samme livetag som brukernavn her) Aaaaanyways...

 

Er x-box 360 den absolutt dårligste konsollen noen sinne produsert (med tanke på kvalitet), eller er det bare meg?

 

Min første 360 kjøpte jeg noen månder etter at 360'n ble sluppet på markedet her til lands. Rett før jul utviklet denne problemet med at den henger seg etter 2-10 minutter med spilling. Denne er nå på vei til tyskland. Produksjonsdato: 01-2006. Ingen "red ring of death" eller feil koder - bare hang seg.

 

Siden det var jul & fridager i vente, "måtte" jeg ha en 'box - så gikk å kjøpte enda en 360. Hadde lest noen poster om at de nyere gav inntrykket av å være av bedre kvalitet. Og sikkert nok, den føles mer solid - og virker noe stillere.

 

Så...Hva skjer? Etter en god stund gears of war spilling spretter det opp "DISC UNREADABLE bla bla bla" error. Ut med disc'en, og kontrollerer overflaten nøye mot lys. Helt fin, ingen riper. Håper at 360'n bare hadde en "brainfart" og starter opp igjen. Etter en god stund spilling, det samme igjen: DISC UNREADABLE.

 

Og det gjenntar seg flere ganger med gears of war. Får spilt ganske lenge hver gang (oppmot 1 time), men så er det DISC UNREADABLE tid igjen...

 

Håpet dette var ett problem med gears of war disc'en, og ikke konsollen. Men, akk: nei. Satt med project gotham racing i dag... DISC UNREADABLE !!

 

Konsollen er produsert i 09-2006.

 

Så, unnskyld språket mitt men: hva f**n driver microsoft med egentlig ?!? Er det virkelig for vanskelig å lage en konsoll? Og er det snart på tide at vi samler oss en god gjeng og kontakter Forbruker Inspektørene på NRK eller noe, for å få frem i media hvor råtten kvaliteten til microsoft er?

 

Gleder meg ikke til enda en telefonsamtale med "velkomna till microsoft kebabb och kundsenter" i rinkeby, sverige...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disc unreadable er en gjenganger, ja... Har 9 spill, og mener jeg har fått feilen på alle (er ikke helt sikker, mange av spillene blir veldig lite spilt).

 

Jeg har og hatt en del problemer med at hele boksen låser seg helt siden den var ny. Regnet egentlig med at den skulle dø ganske fort, men det har vært status quo i 7 måneder nå. Ring od death har jeg bare opplevd en gang, skrudde boksen av og på igjen, og det fungerte normalt.

 

Tror ikke jeg har hatt en pc som har vært like ustabil siden Windows 95...

Lenke til kommentar

Hm, jeg vurderte å investere i en X360 i tillegg til min Wii, men nå er jeg jammen ta usikker her. Har i det siste lest om maskiner som har gått molefonken med diverse problemer. Vet ikke om jeg er interesert i å legge 3k i en konsoll som ikke virker.

 

Man kan begynne å tvile på produktkvaliteten til X360 når slikt skjer, spesielt når du har lest flere steder på nette om problemer med en 1 år gammel konsoll. Barnesykdommer er ikke lenger en unnskyldning, det skal være plukket av for lenge siden.

Lenke til kommentar

Barnesykdommer er ikke en unnskyldning lengre, det har du rett i.

 

Men bare for å si det, det har tross alt blitt solgt over 10 mill konsoller, det er nesten en selvfølge at det er feil på noen av de.

 

Ikke glem at det bare er klagene som kommer fram, de som har en X360 som virker helt perfekt, verken sier det, eller lager sak av det. De fleste virker nok skal du se ;)

Lenke til kommentar

sant de du sier! de som har en x360 som funker uten problemer sier ikke så mye om de...

 

jeg for min del har en X360 og den har de ikke hvert en eneste feil på :D

men fårstår de som har problemer blir frustrert av det... serlig når man har hatt de same problemet på 2-3 konsoller :hmm:

uflaks vill jeg si ;)

Lenke til kommentar
Må bare si at min 360 virker som bare det, har hatt min siden relase og brukt den meget mye... Eneste negative er at jeg klarte og lage ripe i et av spilla når jeg hadde fest, var ikke så lurt og snuble i den mens den sto og kjørte :)

7657519[/snapback]

hehe lol :p nei sry, er ikke fint å le :whistle:

Lenke til kommentar

vi får håpe at kvaliteten på modellen som er for salg nå, er bedre enn v1 (versjon 1)

og IKKE en reparert modell med NY produksjons dato på. (aka brukt)

 

skal kjøpe meg en snart nå

Har venta med kjøp, da eg har plenty med spel å spille gjennom på forgje konsoll generasjonen,

mange spel har redusert pris når eg kjøper 360 snart

 

går rykter om en modell med hdmi utgang og større HD http://gear.ign.com/articles/753/753296p1.html

 

Det er mange prøvekaniner for ny teknologi, (aka windows vista beta f.eks)

snart er eg og med :cry:

kilde: http://www.xbox360defective.com/index.php

I am on my 6th X-box. My third X-box did not work upon arrival. My fifth one was promised to be a new one, but when I opened the front panel I saw the "do not tamper" sticker was upsidedown and there was sticky tape below it where the original sticker had been...it was a referbished one, that flaked out very quickly and then stopped working after 3 weeks. This is the biggest scam since....junk bonds. I have just received my 6th X-box and I am trading mine in for a $130 loss. I don't care. I just want this disfuctional relationship to end!

Endret av mago
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...