Gå til innhold

Disse spillene solgte best i fjor (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne listen viser vel at det ikke er hardcore gamere som står for mesteparten av spillinnkjøpene. Mye partyspill a la Singstar og Buzz.

 

Jeg tror nok den reelle situasjonen er litt "bedre", fra kjernegamerens ståsted, når vi tenker på at svært mange av oss her på forumet kjøper spillene våre over nettet. Dermed teller bare en liten del av det vi kjøper med på statistikken over hvilke spill som selger best i butikkene. ¨

 

Skulle likt å vite hvor mye play.com tjener på norske gamere hvert år...

Lenke til kommentar
men, den markedsandel lista sjokkerte meg :wow:

 

ikke så overraskende at ps2 var på topp, men at xbox hadde så lite andeler, og generelt lav prosent hele veien på alt var ikke som jeg forventa.

7648119[/snapback]

Min teori er at mange av oss har modifiserte maskiner, de fleste jeg kjenner har modifisert sin xbox og dermed er veien kort til spill som er gratis. Jeg har vel kjøpt 4 xboxspill i løpet av min tid med xbox, resten har funnet veien til harddisken på andre måter.

 

Øynet et ørlite håp om å se Psychonauts på den listen, men det fikk vel aldri den oppmerksomheten som den fortjener :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Den lista viser bare hvor dårlig smak mange nordmenn har...

Jeg har både Xbox og Xbox 360, og elsker godkonsollene mine! Spillene som er/kommer til dem er også svært gode. Jeg kan nevne titler som Halo, Halo 2, Halo 3, GoW, Forza Motorsport 2 og 3, TES: Oblivion, og mange flere.

Til PS2 ser man at spill som Buzz, Singstar og EyeToy er de mest solgte spillene. Dette er i følge min mening teite spill som kanskje 40 år gamle tanter spiller på fest.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den lista viser bare hvor dårlig smak mange nordmenn har...

Jeg har både Xbox og Xbox 360, og elsker godkonsollene mine! Spillene som er/kommer til dem er også svært gode. Jeg kan nevne titler som Halo, Halo 2, Halo 3, GoW, Forza Motorsport 2 og 3, TES: Oblivion, og mange flere.

Til PS2 ser man at spill som Buzz, Singstar og EyeToy er de mest solgte spillene. Dette er i følge min mening teite spill som kanskje 40 år gamle tanter spiller på fest.

7663236[/snapback]

 

Var ikke måte på hvor trangsynt det går ann å bli. Prøver du de andre konsollene finner du nok mange andre gode spill. Buzz og Singstar er kanskje ikke noen store avanserte spill men de er underholdning som passer til mennesker i (nesten) alle aldersgrupper.

Lenke til kommentar
De fleste som vil ha WoW har det vel allerede. Men som du sier, det tar seg vel opp når exp. pakken kommer..

7650825[/snapback]

 

WoW ble billigspill i juni da det gikk ned i pris, så salg av spillet blir ikke lenger registrert av NSM. Listene er for fullprisspill. Om WoW-salget hadde blitt registrert i hele 2006, ville nok spillet vært helt i toppen av lista.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok den reelle situasjonen er litt "bedre", fra kjernegamerens ståsted, når vi tenker på at svært mange av oss her på forumet kjøper spillene våre over nettet. Dermed teller bare en liten del av det vi kjøper med på statistikken over hvilke spill som selger best i butikkene. ¨

 

Skulle likt å vite hvor mye play.com tjener på norske gamere hvert år...

7650876[/snapback]

WoW ble billigspill i juni da det gikk ned i pris, så salg av spillet blir ikke lenger registrert av NSM. Listene er for fullprisspill. Om WoW-salget hadde blitt registrert i hele 2006, ville nok spillet vært helt i toppen av lista.

7664498[/snapback]

Så egentlig er det ikke mye å få ut av den listen der...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6
Var ikke måte på hvor trangsynt det går ann å bli. Prøver du de andre konsollene finner du nok mange andre gode spill. Buzz og Singstar er kanskje ikke noen store avanserte spill men de er underholdning som passer til mennesker i (nesten) alle aldersgrupper.

7663476[/snapback]

 

Jeg mente ikke at PS2 ikke har gode spill. Og andre konsoller har jeg ikke nevnt en gang! Og mine meninger om spill er ingen fasit på dem. Vi to kan ha helt ulike meninger om hvilke som er bra, hvilke som er mest underholdende, osv.

:)

Lenke til kommentar
Har Vivendi gitt ut World of Warcraft? :hmm:

7648137[/snapback]

Vivendi kjøpte opp Blizzard...

 

Gears of War suger - FPS på konsoll sier jeg bare :thumbdown:

7648188[/snapback]

 

Når ble Gears FPS?

Ikke noe rart du syns det sugde om du løp rundt å ikke klarte å skyte denne personen som står i 3rd persion view på skjermen din igjennom hele spillet...

7648439[/snapback]

Ja, du ser personen 3persons view, men all sikting og skyting forgår på samme måte som et first person shooter. Jeg mener at FPS-spill hører hjemme på PC der man selv kan velge om man synes det er artig å styre med en vinglete gamepad, joystick eller rett og slett mus og tastatur :thumbup:

 

Men siden folk faktisk er den saueflokken de er, så finner de seg i brydderiet med å faktisk lære seg å spille FPS på konsoll med dårlige små gamepads, som egentlig egner seg best til fotball- og bilspill. Hadde konsumentene hatt litt mer enn en iq på 80, ville de rett og slett latt disse titlene stå i hyllene og støve ned.

Lenke til kommentar
Ja, du ser personen 3persons view, men all sikting og skyting forgår på samme måte som et first person shooter. Jeg mener at FPS-spill hører hjemme på PC der man selv kan velge om man synes det er artig å styre med en vinglete gamepad, joystick eller rett og slett mus og tastatur  :thumbup:

 

Men siden folk faktisk er den saueflokken de er, så finner de seg i brydderiet med å faktisk lære seg å spille FPS på konsoll med dårlige små gamepads, som egentlig egner seg best til fotball- og bilspill. Hadde konsumentene hatt litt mer enn en iq på 80, ville de rett og slett latt disse titlene stå i hyllene og støve ned.

7670584[/snapback]

 

Det er da forlengst etablert her på forumet at de FPS-spillene som har fått best kritikk er konsollspill:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=211614&hl=

 

Så egentlig er det ikke mye å få ut av den listen der...

Hva mener du? Alle salgslister over film/musikk/spill i Norge eller i utlandet er lister over fullpristitler. Det finnes som regel egne lister for lavpristitler.

Lenke til kommentar

Men siden folk faktisk er den saueflokken de er, så finner de seg i brydderiet med å faktisk lære seg å spille FPS på konsoll med dårlige små gamepads, som egentlig egner seg best til fotball- og bilspill. Hadde konsumentene hatt litt mer enn en iq på 80, ville de rett og slett latt disse titlene stå i hyllene og støve ned.

7670584[/snapback]

 

Håper det var noen lass med sarkasme og det som bedre er i det innlegget, for ellers ville det klassifisert til idiot utsagn nr.1 :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...