Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glad for at det ikke er "dere to" som styrer her i landet ;)

 

Det ville være trist hvis HD DVD ikke kunne henge med ut i 2008 i hvert fall. Prisen på BD er for høy, og de trenger konkurransen for å bli litt presset, mener nå jeg. Samtidig så ville en rask avgjørelse muligens fjerne "sperrene" enkelte har for kjøp av spiller hvilket kanskje ville øke salgsvolumet både på film og spillere slik prisene faller.

 

Men i det lange løp tror jeg vel at det blir BD formatet som er å satse på. Etter jul virker det som futten har gått litt ut av HD DVD leieren - med bare ett ekslusivt studio og foreløpig bare en produsent av spillere, så måtte de virkelig holdt koken og gitt interessante annonseringer for framtiden + samt et rikelig utvalg av titler med datoer for å holde presset oppe. Men etter CES så har det ikke vært all verden.

 

Mine inntrykk av formatene står nok ved lag, men hvor det bærer hen synes jeg blir klarere og klarere nå.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er sant, men om det er det, så ser det ut som om blu-ray har trukket enda ett langt strå.

 

 

Blockbuster is only going to support blu-ray

 

I work at Blockbuster and there was a road show for the store managers on tuesday where it was announced that Blockbuster will only be supporting blu-ray on rental.

 

I thought ppls here would probably like to know this.

 

Also on a side note I saw a thread about the Blockbuster Pre-order of the PS3 so I thought I’d post some info.

About 2 weeks ago Sony told Blockbusters they would guarantee them 1400 units.

This would determine how many units they would get, blockbusters sold all 1400 units in 3 days as Pre-orders with £100 deposit.

 

People who pre-order it will get a PS3, blu-ray remote, additional wireless controller, Resistance Fall of men and Motostorm for a total of £549.99.

 

Now because Blockbuster sold them so quickly Sony have said that they will supply Blockbuster up to 8000 units if they are sold as pre-orders.

 

Blockbuster is now taking pre-orders with a £50 deposit and they where only selling it as a bundle but that has now changed you can just pre-order the console if you wish for £424.99.

If you have pre-order the bundle but don't want a certain item in it you can ask to have it cancelled and you won't have to pay for the full bundle.

Also you can pre-order any additional items and you won't need to pay a deposit on top of the £50.

 

All deposits are refundable but they may want you to take the refund as store credit but if you insist they will do a refund.

 

Blockbusters had a total of about 2500 pre-orders last time I checked it may of gone up a bit by now.

 

Hope this is helpful to you guys

 

P.S I think I heard they where going to come out with another bundle but we haven't had any details yet.

 

Kilde

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Fikk HD-DVD drevet mitt i dag, skulle bare ønske jeg hadde en film å se på, slik at jeg faktisk fikk settt noe på den. Hadde faktisk regnet med at King Kong skulle følge med..

7979818[/snapback]

 

 

Fikk det idag jeg også, med King Kong :) Bestilt fra videogamesplus.ca

 

Svært fornøyd så langt, fantastisk bilde på min Samsung Lcd 40".

Lenke til kommentar
Fikk HD-DVD drevet mitt i dag, skulle bare ønske jeg hadde en film å se på, slik at jeg faktisk fikk settt noe på den. Hadde faktisk regnet med at King Kong skulle følge med..

7979818[/snapback]

 

Til 1500kr, så bryr jeg meg ikke så mye om at King Kong kanskje ikke følger med, men hadde håpet at den hadde gjort det (Trodde den fulgte med alle hd dvd spillerene til xbox 360. På en annen side hadde det sikkert stått om det gjorde det. Jeg får skynde meg å bestille noen hd dvd'er slik at jeg har noe å titte på når den kommer.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg HD-DVD-spilleren i går på Expert på Vestkanten utenfor Bergen (Laksevåg). Prislappen var på 1999.- uten film.

 

I kveld er det Serenity som skal til pers :)

 

Btw. jeg har litt problemer med fjernkontrollen. Er det mulig å få Eject-knappen til å funke på HD-spilleren eller funker denne bare på Xboxen?

 

Samt vil man få bedre bilde av å bruke komponentkabel enn VGA-kabelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...