Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD


Anbefalte innlegg

Personlig holder jeg meg til vanlig dvd frem til bra kombi-avspillere dukker opp, eller en soleklar vinner står igjen. De store selskapene får bare tulle og formatkrige så mye de vil, pengene mine får de først når formatkrigen deres ikke lenger påvirker meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rimelig Blu-ray spiller? He he. Finnes ikke. Tror du kan få kjøpt en Samsung BD spiller for 8990,- hos velkjente butikker som okelektriske og vendur.no. Samsungen ble ikke så veldig godt mottat da den kom i fjor - for å se det på den pene måten. Dog- den Europeiske skal visstnok være bedre.

 

Ellers er det Panasonic'n (som er knallgod) til 12990. (har den selv)

 

Toshiba HD DVD HD E1 koster fra 4190 eller så (pixmania.com, ferdig norsk pris inkl mva, dog med et ekstra gebyr til DHL på 100 ca når de leverer på døra) til 4800 i norske nettbutikker.

 

Prisene er absolutt ikke like ennå.

 

Filmprisene - synes jeg betaler litt mer jevnt over for BD titlene mine, men det har rettet seg litt der også.

Lenke til kommentar

Her ser dere gjennomsnittlig HD DVD - Blu-ray film pris på Amazon.com

HD DVD svart strek og blu-ray blå strek.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
price-1-1-recent30.jpg

 

Eproductwars.com

 

Average Amazon.com price

Blu-Ray $24.40 VS HD DVD $27.90

 

 

Blu-ray spillerpriser fra Amazon.com

 

Samsung BD-P1000 Blu-Ray Disc Player $559.99

Philips BDP9000 Blu-Ray Disc Player $549.99

 

Har ikke sett etter noen norske priser :( Men tipper de er dyrere her til lands. Men man kan importere. Blir i underkant av 5000 kr om man betaler mva og frakt.

Noen HD dvd modeller ligger 50 - 100 $ under de billigste blu-ray modellene, men det er tydelig at skille som var ganske stort før, er blitt mye mindre.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
Blu-ray spillerpriser fra Amazon.com

 

Samsung BD-P1000 Blu-Ray Disc Player $559.99

Philips BDP9000 Blu-Ray Disc Player $549.99

 

Noen HD dvd modeller ligger 50 - 100 $ under de billigste blu-ray modellene

 

Ikke for å være pirkete eller noe, men den billigste HD-DVD spilleren jeg fant på amazon koster $409. Det er $150 mindre. Og som Peedee sa, de billige Bluray spillerne fikk ikke akkurat bra mottakelse.

Lenke til kommentar

Jeg leste forresten på avsforum.com at amazon (muligens) har hybrid hd-dvd (dvd og hd-dvd i ett) med i gjennomsnitts-beregningene sine. Og det er ikke helt fair, siden de koster $10 mer eller noe sånt.

Mange som stussa på de gjennomsnittsprisene siden BR koster mer i butikkene (i usa).

 

That is weird. I don't know how discounts are figuring into this but BDs are more expensive than HD DVDs at Best Buy, which already jacks the price up quite a bit. Walmart and others are charging about $5 less per title than BB.
Lenke til kommentar
Blu-ray spillerpriser fra Amazon.com

 

Samsung BD-P1000 Blu-Ray Disc Player $559.99

Philips BDP9000 Blu-Ray Disc Player $549.99

 

Noen HD dvd modeller ligger 50 - 100 $ under de billigste blu-ray modellene

 

Ikke for å være pirkete eller noe, men den billigste HD-DVD spilleren jeg fant på amazon koster $409. Det er $150 mindre. Og som Peedee sa, de billige Bluray spillerne fikk ikke akkurat bra mottakelse.

7999292[/snapback]

 

Jeg synes de norske prisene er det som er mest interessant - i hvert fall for Herr Hvermansen. Men når det først diskuteres utenlandske priser så kan jeg fortelle at det er ennå billigere for HD DVD andre generasjon spillere enn det lektrolulv kom med. Det billigste HD A2 går for i statene er $365. Varierer noe opp og ned mellom det og rundt $380. Og viktigst - den er sonefri og kommer alltid til å forbli sonefri.

 

Importerer du en Blu-ray spiller derimot så er den låst til amerikansk sone, og du må importere filmer derfra uten teksting på norsk - hvilket er viktig for herr Hvermansen igjen - hvis han først importerer spiller da.

 

Hvis vi går til første generasjon HD DVD spillere, som Blu-ray spillerene er, så er de selvfølgelig blitt enda billigere nå som andre generasjon med HD DVD spillere er ute.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare legge til at amazon er unaturlig høyt priset på hd dvd i forhold til andre butikker. Sjekk axelmusic.com så får du mye bedre (Les lavere) priser på hd dvd.

 

Har nettopp bestilt V for vendetta og batman begins for 134 kr stk inkludert frakt. Ikke gale det eller?

 

Ser ut til at axelmusic vil kjøre veldig gode priser på warner hd dvd fra Australia. Apropo Australia så har ezydvd alle hd dvd filmene sine til under den magiske 200kr grensen.

Lenke til kommentar
Dr.Peedee;

er det A1 eller A2 som tilsvarer den europeiske E1?

Noen spesielle forskjeller mellom den amerikanske og europeiske utgaven?

7999839[/snapback]

 

E1 er den samme som A2, altså er E1 andre generasjon. Europa hoppet over første generasjon. :)

 

Forskjeller? Kosmetiske. Pluss at E1 spiller vanlig dvd i sone 2 (både NTSC (finnes NTSC region 2 titler og) og PAL), mens A2 Spiller vanlig dvd kun i sone 1 (kun NTSC).

 

I tillegg så kan E1 sende ut 480i og 576i (altså interlaced) via HDMI porten - hvilket er en kjempefordel når man vil se vanlig DVD dersom du har en eksternal scaler som gjør spesielt de-interlacingen (og scaleringen) bedre enn spilleren (noe en del entusiaster og, kremt, projektor eiere har). A2 mener jeg ikke kan dette, og går ikke "lavere" enn 480p på HDMI. Vil du ha 480i må man bruke komponent på denne.

 

Men når man spiller HD DVD, så har det null å si for da spiller du av i 1080i eller 720p alikevel.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Akkurat fått xbox hd drevet i hus nå :love:

(1505kr fra Amentio.no)

 

Eneste problemet er at jeg ikke har rukket å få tak i noe hd dvd film enda :blush:

(King Kong fulgte ikke med...)

 

Hørte noe nyss fra noen før i tråden om hd dvd til 250kr på free record shop i karl john? Får kanskje ta meg en tur ut å strekke litt på bena.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...