Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jaja, da har jeg anskaffet meg HD-DVD drevet til 360'en. Om noen i oslo området sliter med å finne den, så hadde de endel (iallefall igår) på Spaceworld i storgata. Kosta 1699,-

8014421[/snapback]

 

Hvordan er utvalget deres på filmer der da? Pris?

Evt: er det noen butikker i nærheten som har noen filmer tilgjengelig?

 

Ehm... Enda et spørsmål: Følger det med en film i pakken?

Lenke til kommentar

Nå har Sony endelig skjønt at blu-ray standalone-spillere var i overkant dyrt, og har lansert en ny og billigere modell:

 

"Sony tar konsekvensen av priskonkurransen fra HD DVD og lanserer en spiller til under 4000 kroner.

 

Den nye spilleren har fått modellbetegnelsen BDP-S300. Prisen i USA blir 599 dollar - om lag 3600 norske kroner."

Link: http://www.itavisen.no/php/art.php?id=371102

 

Dette lover jo godt for konkurransen, og bidrar nok til at Blu-ray ikke så lett vil miste forspranget de har opparbeidet seg fra rett over nyttår. :)

Lenke til kommentar
3600 kroner? Tommelfingerregelen re å gange dollarprisen med 10 for å finne prisen i Norge. Kanskje man kan trekke fra ca. 500 kroner, så prisen her til lands blir nok 5500 eller rundt der :)

8038903[/snapback]

 

Joda, jeg bare quoter fra artikkelen jeg. Men selv litt over 5000,- er kun halvparten av hva standalone blu-rayspillere koster i norge i dag. :)

Endret av ChaosPredicted
Lenke til kommentar

Tenkte bare å blusse opp "krigen" litt igjen.

Er sikkert mange som ikke tørr å kjøpe HD-DVD spiller fordi de tror at Blu-ray allerede har gått av med seieren (Siden upartiske Sony sier så) og at det bare er snakk om tid før man ikke ser HD-DVD i hyllene mer.

 

Vel, jeg har handla litt fra Axelmusic.com (som forøvrig var et flott tips!) og la merke til "Top 20 high def" lista deres. Der var 16 av 20 HD-DVD. Og prisene der er gjennomsnitlig lavere enn Blu-ray (om man ser bort ifra Combo hd-dvd/dvd diskene).

 

Så "krigen" er nok langt ifra er over. Vil si at det er ganske sikkert å kjøpe både HD-DVD og Blu-ray uten å sitte igjen med en "betamax" om noen år.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Universal er igang med sine utgivelser:

 

April - The Good Shepherd, Smokin' Aces, The Game, The Jerk, The Hitcher, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Nutty Professor

 

May - Alpha Dog, The 40-Year-Old Virgin: Unrated, Smokey and the Bandit, Hurricane, Skeleton Key, The River, Midnight Run, The Frighteners, The Big Lebowski, Dragonheart, Lost in Translation

 

June - Breach, Bruce Almighty, Liar Liar, Sneakers, Born on the 4th of July, Scent of a Women, Daylight, Monty Python's The Meaning of Life, Meet Joe Black, Mallrats, Being John Malkovich, Mystery Men, American Me, The Watcher, Bulletproof

 

July - Billy Madison, The War, The Wedding Date, Dante's Peak, Cat in the Hat, Dead Silence, The Bourne Identity, The Nutty Professor 2, In Good Company, Streets of Fire, Hot Fuzz, Sea of Love, Darkman, Shaun of the Dead, Deliver Us from Eva

 

August - Heroes: Season One

 

September - The Last Starfighter, Legend, Battlestar Galactica: Season One, For the Love of the Game, Knocked Up, Evening, The Getaway: Unrated, Patch Adams, Cat People

 

Rykter

 

 

Skal tro om det er lenge før Fox og MGM 'goes neutral'? :tease:

Lenke til kommentar
Ser ut til at Universal er igang med sine utgivelser:

 

April - The Good Shepherd, Smokin' Aces, The Game, The Jerk, The Hitcher, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, The Nutty Professor

 

May - Alpha Dog, The 40-Year-Old Virgin: Unrated, Smokey and the Bandit, Hurricane, Skeleton Key, The River, Midnight Run, The Frighteners, The Big Lebowski, Dragonheart, Lost in Translation

 

June - Breach, Bruce Almighty, Liar Liar, Sneakers, Born on the 4th of July, Scent of a Women, Daylight, Monty Python's The Meaning of Life, Meet Joe Black, Mallrats, Being John Malkovich, Mystery Men, American Me, The Watcher, Bulletproof

 

July - Billy Madison, The War, The Wedding Date, Dante's Peak, Cat in the Hat, Dead Silence, The Bourne Identity, The Nutty Professor 2, In Good Company, Streets of Fire, Hot Fuzz, Sea of Love, Darkman, Shaun of the Dead, Deliver Us from Eva

 

August - Heroes: Season One

 

September - The Last Starfighter, Legend, Battlestar Galactica: Season One, For the Love of the Game, Knocked Up, Evening, The Getaway: Unrated, Patch Adams, Cat People

 

Rykter

 

 

Skal tro om det er lenge før Fox og MGM 'goes neutral'? :tease:

8069247[/snapback]

 

Fox tror jeg aldri går til HD DVD. De er en av BD's hardeste støttespillere, og de kjører knallhard på soneinndelingen. Sony, Warner og Lionsgate gir ut filmer merket sone A (USA og Asia) som virker like bra på Sone B(europeiske) spillere. Men ikke Fox. Selv gamle filmer er strikte på sonene der...

Lenke til kommentar

ok jeg sitter her og KOSER meg med genji: blade.. har kanskje spillopplevelse på top 5 lista mi her... dessverre bare demo. kan noen værså snill fortelle meg hvordan jeg fortest og billigst mulig kan skaffe meg us versjon av den?

 

det er heeelt syyyykt pent, det er så pent at ps3en min lagger litt.. hihihi

Lenke til kommentar

Amazon.com har salg på enkelte blu-rayfilmer... bl.annet Black Hawk down for 100 spenn (14$). Noen her som har bestilt film tidligere fra utlandet? Må man bestille en og en film for å spare moms og jafs eller kan man be de sende hver film for seg og hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Amazon.com har salg på enkelte blu-rayfilmer... bl.annet Black Hawk down for 100 spenn (14$). Noen her som har bestilt film tidligere fra utlandet? Må man bestille en og en film for å spare moms og jafs eller kan man be de sende hver film for seg og hvordan gjør man det?

8097889[/snapback]

Hei

 

Har bestilt denne filmen av Amazon.com for snart 4 uker siden. Har betalt filmen men jeg har ikke sett det spor av den enda...... :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...