Gå til innhold

PS3 Blu Ray vs Xbox 360 HD-DVD vs DVD


Anbefalte innlegg

So the "next gen" format war is upon us with two sides lined up, ready to take your money for your fourth version of Full Metal Jacket (I can't believe that you actually got it on Laser Disk...what were you thinking). If you are like most people, you are wondering a couple of things, the first being why would I want to buy another version of Full Metal Jacket, and is the $200 add on drive for the 360 worth the money, especially if I already have the PS3? More importantly, which one of the two (the PS3 or 360 HD DVD drive )looks and performs better. This article will attempt to answer these questions with background and information, as well as present evidence to why the ultimate conclusion was reached.

 

Overall this test was to see what next gen game system player is superior, and based on these tests, I would have to say that the 360 add on is the clear winner. Movies on the Blu Ray do look great, but with color levels that are more even allowing for greater levels of clarity, HD DVD just looks better, even over component cables.

 

When it comes to the format war, I would prefer the winner to be HD DVD, as I feel that they have more of an understanding of what consumers (and movie geeks) are looking for in a "next gen" format. I respect that Blu Ray looks and sounds great, but to me HD DVD feels more next gen with not only the great picture and sound, but also things like IME and U Control. Sony's half assed attempt to match this with the shoddy Blu Wizard almost feels like a joke, and I am almost insulted as a hardcore movie fan.

 

If you have a PS3, I would hesitate before buying the 360 add-on, but only for a second. If you are a movie fan, then you owe it to yourself to check out the other side and make your own decision on who you are going to back in the war.

 

 

 

Full Story

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt en ps3 og det irriterer meg litt at jeg betaler så mye for denne blueray spilleren.

 

Uansett, er ikke alltid det beste formatet som vinner.

 

Selv tipper jeg kanskje at det formatet som lar seg "kopiere" enklest er det formatet som vinner ;)

 

Men sony har vel ikke akkurat oddsen på sin side med nye formater.

 

Akkurat nå er jeg null intressert i BlueRay og HD-DVD til film

Synes vanlig DVD er bra nok.

Lenke til kommentar

oddsen til Sony er vel god, men hvis man skal se på statistikken over Sony's nye formater så ser det dårlig ut. Blu-ray kom litt sakte igang, men nå kommer det ut mange titler hver måned og det selges masse blu-ray maskiner(primært Ps3).

 

HD DVD - Blu-Ray bruker akkurat samme kopisperren, så det vil ikke være noen forskjell på hvor enkelt det er å kopiere platene.

 

Her ser dere hvilke blu-ray filmer som kommer ut de neste månedene.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
January 02, 2007

The Covenant (Sony)

 

January 09, 2007

Crank (Lionsgate)

 

January 16, 2007

Employee of the Month (Lionsgate)

GoodFellas (Warner)

Resident Evil: Apocalypse (Sony)

Scooby-Doo (2002) (Warner)

Winged Migration (Sony)

 

January 23, 2007

Alien vs. Predator (Fox)

Black Rain (Paramount)

Casanova (Buena Vista)

Chicago (Buena Vista)

Courage Under Fire (Fox)

Gridiron Gang (Sony)

The Guardian (2006) (Buena Vista)

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (Buena Vista)

The Manchurian Candidate (2004) (Paramount)

Men of Honor (Fox)

Saw II (Lionsgate)

Saw II (Unrated) (Lionsgate)

Saw III (Lionsgate)

We Were Soldiers (Paramount)

 

January 30, 2007

Flyboys (Fox)

Hart's War (Fox)

Open Season (Sony)

February 06, 2007

American Psycho (Lionsgate)

Failure to Launch (Paramount)

First Blood (Lionsgate)

Glory (Sony)

Reservoir Dogs (Lionsgate)

Running With Scissors (Sony)

The Tailor of Panama (Sony)

February 13, 2007

Broken Arrow (Fox)

Chain Reaction (Fox)

Entrapment (Fox)

Ladder 49 (Buena Vista)

Marie Antoinette (Sony)

The Marine (Fox)

Phone Booth (Fox)

Planet of the Apes (Fox)

Reign of Fire (Buena Vista)

The Sentinel (Fox)

The Usual Suspects (Fox)

February 20, 2007

Babel (Paramount)

The Prestige (Buena Vista)

Vertical Limit (Sony)

 

February 27, 2007

Alexander: The Unrated Final Cut (Warner)

Nine Inch Nails Live: Beside You in Time (Interscope)

 

March 13, 2007

Commando (Fox)

Dances with Wolves (MGM)

Dodgeball (Fox)

Hoosiers (MGM)

Ice Age (Fox)

Mr. & Mrs. Smith (Fox)

The Silence of the Lambs (MGM)

The Thomas Crown Affair (1999) (MGM)

 

April 10, 2007

Payback: Straight Up - The Director's Cut (Paramount)

 

Og her er HD DVD filmene som kommer ut i akkurat samme periode.

 

January 16, 2007

The Mummy Returns (Universal)

Poseidon (Warner)

Scooby-Doo (2002) (Warner)

The Sting (Universal)

 

January 23, 2007

Black Rain (Paramount)

Brokeback Mountain (Universal)

 

January 30, 2007

Half Baked (Universal)

 

February 06, 2007

Failure to Launch (Paramount)

Hollywoodland (Universal)

 

February 20, 2007

Babel (Paramount)

 

February 27, 2007

Alexander: The Unrated Final Cut (Warner)

Nine Inch Nails Live: Beside You in Time (Interscope)

 

April 10, 2007

Payback: Straight Up - The Director's Cut (Paramount)

 

56 Blu-Ray filmer og 13 HD dvd filmer. Fortsetter dette så vinner nok Blu-Ray

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

No når eg har ein HDTV på vei, så må eg si at HD DVD-drvete til 360 begynner å frsita sånn ca. veldig mye. Men eg får heller se om eg greier å holde meg i skinnet og vente...men eg tviler.

 

Uansett blir det lite aktuelt for min del å kjøpe opp igjen samtlige filmer i har i DVD-samlinga. Eg kan strekke meg til å kjøpe favorittene mine,kansje spesielt innen for krigsfilmer etc.

Lenke til kommentar

hvis noen vinner så tror jeg det blir blueray pga det er flere selskaper som lager blueray spillere og sånt enn det er på hd-dvd.

 

men tror egentlig at begge formatene kommer til og bli, og at det etterhvert kommer spillere som tar begge formatene.

 

men hd dvd er jo egentlig bedre enn blueray, det viser ihvertfal mange tester.

jeg er selv ganske interisert i dette, og gleder meg utrolig til å se blueray/hd-dvd filmer på mitt tv.

Lenke til kommentar

Nesten hele listen på blu ray er fra selskap som ikke støtter HD DVD(enda)

 

5 fra Universal fra Januar til 10. April, som bare støtter HD DVD

 

ikke så mye som kan gjøres med FOX, SONY, Lionsgate, MGM og Buena Vista pr. dags dato, tydelig at disse prøver seg på en knock out tildlig i 2007

 

UNIVERSAL må iallfall produsere flere enn 5 filmer på 3 måneder for å henge med, Mange filmer med litt usikker dato er ikke med på listen ovenom her

Lenke til kommentar
Til tross for at formatet ikke støttes av alle filmselskapene, går salget av filmer til HD DVD så det suser. I august solgte HD DVD tre ganger så magne filmer som rivaliserende formater, inkludert konkurrenten Blu-ray. Undersøkelsen fra Nielsen fant også at HD DVD-brukere i snitt eide 8.4 filmer hver.

 

230 filmer før jul

Den bestselgende filmen i HD DVD-formatet er actionfilmen The Fast and the Furious; Tokyo Drift. Denne filmen solgte ut 30 prosent av førsteopplaget i løpet av en uke. Tallene er gledelig lesning for filmselskaper som har valgt å støtte HD DVD, som Universal og Warner.

LINK

 

Hundrevis av filmer

Og de er ikke snaue. Både Paramount, Warner, Studio Canal og Universal kunne love 40 titler allerede i høst. Og ytterligere 55 kommer på vårparten i 2007. Totalt finnes det nå 300 titler på verdensbasis. Det finnes til sammenligning et 30-talls Blu-ray titler så langt, med ca. 50 planlagt i løpet av høsten.

 

En av dem er Mission Impossible 3, som faktisk lanseres parallelt på standard DVD, Blu-ray og HD DVD. HD DVD-utgaven helgarderer, med standard DVD som tillegg i pakken. Prisen skal heller ikke være stort høyere enn dagens DVD.

LINK

Lenke til kommentar

Esset til HD-DVD er Studio Canal som er en enorm utgiver av filmer her i Europa og sitter som distributør for mange av de selskapene som bare gir ut i Blu-Ray, så derfor kommer mange av filmene som kommer på Blu-Ray i USA til å komme på HD-DVD fra Studio Canal her i Europa, og import trenden vil kanskje snu med at Amerikanere faktisk importerer fra oss.

Lenke til kommentar
Åssen var det med HD DVD, at man kunne slenge den i ein vanlig DVD spiller  for å se film? Var det noe som kunne vere mulig?

7613186[/snapback]

 

Er noen HD DVD'er som er hybrider med et vanlig DVD layer itillegg til HD DVD. Altså både HD DVD og DVD versjon på samme plate. De som har kommet ut foreløpig har vel DVD på en side og HD DVD på den andre.

Endret av Norse360
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at det er tullball, Dark by design? Vi vet jo at HD DVD har flere titler enn Blu-Ray for øyeblikket. Men om det fortsetter slik at det gis ut flere Blu-Ray filmer enn HD DVD filmer så tror jeg, altså min mening, at Blu-Ray vinner.

Må da gå ann å si hva man tror og mener om en sak uten at det blir kalt tullball!

Edit: fikset en uheldig stavefeil.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...