Gå til innhold

hiper 580w trafolyd/høyfrekvent lyd..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei, har en hiper 580w som jeg kjøpte som demovare på komplett.

 

Har vert plaget siden jeg fikk den med at det kommer en trafolyd/høyfrekvent lyd av den når maskinen er SKRUDD AV, dette har begynt å bli sykt irriterende ettersom jeg har pc'n på rommet mitt. Har jeg noen rettigheter til å sende den inn igjen og få en ny, eller må jeg bare leve med det?

 

er det noen måte jeg kan fikse dette på selv?

 

takker for svar ;)

 

PS: å trykke på av-knappen på strømforsyningen er uaktuelt, siden det nullstiller biosen..

 

EDIT: rettet opp litt ;)

7604320[/snapback]

Hadde samme problemet med et MIST 500W PSU. Det kommer av noe som heter Active PFC. Det hender disse gir fra seg en høyfrekvent pipelyd når pc'en er slått av. Jeg sendte inn MIST'en til Microplex igjen, men siden de ikke kunne garantere en ny uten denne pipelyden (de mener det ikke er en "feil"), valge jeg å gå for et annet merke.

 

Og nei, du resetter ikke bios ved å skru av PSU'et bak. Det lille batteriet på hovedkortet sørger for å holde dataene lagret :)

Lenke til kommentar
mange som klager på lyden fra den der PSU-, fordi den bråker så mykje...og det skjønner eg meg ikkje på, eg har 3 vifter i kabinettet og den "bråkete" hiper typen, ein bråkete 7900GT vifte, og i tilleg til CPU vifta... så eg har den bråkete pc-en... uansett merker eg ikkje noko til at den bråker, og det gjer meg ingenting.....

 

men folk er jo forskjelige... uansett: hiper typer-R er ein knall strømforsyning :love: (og den er veldig fin)

7733280[/snapback]

 

Heh,du har en bråkete PC og merker ikke noe til hiperen over alt bråket... Det er jo kanskje ikke så rart om den blir overdøvd av alt annet?

 

Hiper er sikker grei den, men hr adskillig mer trua på corsair, det er en seasonic, og de er veldig bra.

 

AtW

Lenke til kommentar

I dag døde den Hiper 580 som jeg hadde.

 

 

Hørte egentlig aldri noe til den høyfrekvente lyden før den egentlig var død, men det kan ha noe med at det alltid har vært bråk fra en 7900gt vifte og demping fra et headset som demper 32dB.

 

 

Uansett så tror jeg at lyden fra PSU betyr begynnelsen på slutten for PSUen, synd egentlig fordi det faktisk ikke var en så ille psu. :no:

Lenke til kommentar
Hvor lang garanti har man egentlig på disse hiperene? 5år? eller 2år eller bare ett år?

7779231[/snapback]

 

 

Produsentene pleier å garantere at produktet skal holde i minst 2år, dette gjelder nok også hiper om jeg ikke tar helt feil.

 

uansett har jeg hatt min i under 12mnd, så de skal nok få den i retur.

Lenke til kommentar

Når disse Hiperne dør, blir strømmen bare borte og PCen slår seg av? Eller skyter fyr ut av rompa på Hiperen og ting som hovedkort blir ødelagt i samme slengen? I dag begynte jeg å høre et høyfrekvent lyd av PCen, og det eneste kilde jeg kommer på er Hiperen. Er redd den vil ta kvelden slik som mange andre Hiper eiere har opplevd og at den tar noen andre komponenter med seg.

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
bytt ut 80mm vifta med denne

http://www.dansdata.com/images/coolercomp/oczabcfan220.jpg

7818700[/snapback]

 

Hvilken 80mm vifte? Er bare en 120 mm vifte, og dessuten, kommer nok ikke denne høyfrekvente lyden fra vifta..

7818765[/snapback]

Jeg tror han mener til min Hiper, men jeg vil ikke åpne Hiperen fordi da ryker garantien, og når det er så mange som har sine Hipere ødelagt her vil jeg helst beholde garantien.

Lenke til kommentar

Eg kjøpte meg Hiper Type-R 580W i januar i fjor, eg har aldri hatt problem med den, men no når eg skulle skru av maskina så kom der ein høgfrekvent lyd fra den, har aldri hørt den før no, den forsvinner når eg skrur av hovedbryataren bak på, men kommer tilbake like fort når eg skrur den på igjen. Burde eg levere den inn og få ein ny? Liker ikkje det eg leser her at dinna lyden kan vere slutten på Hiperen.

Lenke til kommentar

Har hørt både ditt og datt. Personlig har jeg bare gode erfaringer med Hiper.

Hadde først en Hiper Type-R 580w som etter 5 mnd tok livet da lynet slo ned, sendte den inn til komplett og fikk den ny en. På den nye har jeg følgende system:

 

Sapphire Radeon X1900XT @ 670/1580Mhz

Amd X2 4200+ @ 2.4Ghz

2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

4x disker på totalt 950Gb

2x Dvd-RW brennere.

4x 92mm vifter

1x 120mm vifte

+ div

 

På det meste hadde jeg 7 disker, totalt skal dette trekke i overkant av 520w, og allikevell leverte Hiper'n nok strøm sammtidig som at den var relativt stille og uten noen pipelyd.

 

Må si meg veldig fornøyd. Bruker nå Hiper i 2 av 4 pc'er i huset.

Lenke til kommentar
Har hørt både ditt og datt. Personlig har jeg bare gode erfaringer med Hiper.

Hadde først en Hiper Type-R 580w som etter 5 mnd tok livet da lynet slo ned, sendte den inn til komplett og fikk den ny en. På den nye har jeg følgende system:

 

Sapphire Radeon X1900XT @ 670/1580Mhz

Amd X2 4200+ @ 2.4Ghz

2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

4x disker på totalt 950Gb

2x Dvd-RW brennere.

4x 92mm vifter

1x 120mm vifte

+ div

 

På det meste hadde jeg 7 disker, totalt skal dette trekke i overkant av 520w, og allikevell leverte Hiper'n nok strøm sammtidig som at den var relativt stille og uten noen pipelyd.

 

Må si meg veldig fornøyd. Bruker nå Hiper i 2 av 4 pc'er i huset.

7896143[/snapback]

 

Hvorfor skal det trekke i overkant av 520 watt? Min maskin med 10 disker og en prescott trekker ikke mer en 150 Watt. 400 når alle diksene spinner opp og CPU guffer på. (og det vil aldri skje samtidig som skjermkortet kjører maks load).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...