Gå til innhold

hiper 580w trafolyd/høyfrekvent lyd..


Anbefalte innlegg

hei, har en hiper 580w som jeg kjøpte som demovare på komplett.

 

Har vert plaget siden jeg fikk den med at det kommer en trafolyd/høyfrekvent lyd av den når maskinen er SKRUDD AV, dette har begynt å bli sykt irriterende ettersom jeg har pc'n på rommet mitt. Har jeg noen rettigheter til å sende den inn igjen og få en ny, eller må jeg bare leve med det?

 

er det noen måte jeg kan fikse dette på selv?

 

takker for svar ;)

 

PS: å trykke på av-knappen på strømforsyningen er uaktuelt, siden det nullstiller biosen..

 

EDIT: rettet opp litt ;)

Endret av Storleer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sansynligvis har komplett solgt dem som demovare akkurat pga. dette. Komplett må ta imot den om du vil sende den tilbake, med mindre det er over 14 dager siden du mottok den. Ellers kan du kontakt komplett og spørre om de vil ta den tilbake på reklamasjon eller garanti.

7604359[/snapback]

er over 14 dager :S kan jeg si at det plutselig har kommet eller noe i den dur?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en hiper r580 for å erstatte min noe aldrende mist 430 watt. Hiper-PSU'en har fått mye skryt her på forumet, noe jeg etter å ha brukt den noen måneder ikke syntes den fortjener.

Den var grei med mitt gamle system, men etter at jeg putta inn et 8800GTS og et par ekstra harddisker, får jeg en konstant hvinelyd i strømforsyningen fra ca 10 minutter etter at jeg skur på maskinen til jeg skrur den av igjen. Jeg mistenker at folka som skryter av den ikke har stressa den mye, eller så har jeg fått et eksemplar som ikke fungerer som den skal.

 

For min del kommer jeg til å kjøpe meg en corsair 620 watt, og prøve å glemme at jeg kasta 900 kroner ut av vinduet på denne hvinende skitdingsen. Temmelig frustrerende å bruke tusenvis av kroner på å ha en stillegående pc, for så å få alt ødelagt av en overhypa PSU.

Det komiske er at fyren på netshop oslo spesifikt anbefalte meg denne PSU'en fordi den skulle være spesielt stillegående.

Lenke til kommentar
Det nullstiller ikke BIOSen når du trykker på AV knappen. Har du prøvd? Har Hiper selv, og det gjør ikke det. Ikke på andre PCer heller.

7604367[/snapback]

det gjør det med mitt msi k9n SLI dessverre :(

7604415[/snapback]

er det ikke derfor det er ett batteri på hovedkortet da?

7609588[/snapback]

har hatt 2 slike HK, men allikevel skjer det..

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en hiper r580 for å erstatte min noe aldrende mist 430 watt. Hiper-PSU'en har fått mye skryt her på forumet, noe jeg etter å ha brukt den noen måneder ikke syntes den fortjener.

Den var grei med mitt gamle system, men etter at jeg putta inn et 8800GTS og et par ekstra harddisker, får jeg en konstant hvinelyd i strømforsyningen fra ca 10 minutter etter at jeg skur på maskinen til jeg skrur den av igjen. Jeg mistenker at folka som skryter av den ikke har stressa den mye, eller så har jeg fått et eksemplar som ikke fungerer som den skal.

 

For min del kommer jeg til å kjøpe meg en corsair 620 watt, og prøve å glemme at jeg kasta 900 kroner ut av vinduet på denne hvinende skitdingsen. Temmelig frustrerende å bruke tusenvis av kroner på å ha en stillegående pc, for så å få alt ødelagt av en overhypa PSU.

Det komiske er at fyren på netshop oslo spesifikt anbefalte meg denne PSU'en fordi den skulle være spesielt stillegående.

7610047[/snapback]

 

 

Jeg må bare si at jeg har en Hiper 580w som jeg kjøpte pga anbefalinger her på forum. Er så utrolig fornøyd med den jeg kan ikke sidestille det med noe. Hiper er fra nå av min faste psu leverandør;) Dumt å høre det er feil med din , men slikt er det med alt elektrisk noe er bare feil produsert.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en hiper r580 for å erstatte min noe aldrende mist 430 watt. Hiper-PSU'en har fått mye skryt her på forumet, noe jeg etter å ha brukt den noen måneder ikke syntes den fortjener.

Den var grei med mitt gamle system, men etter at jeg putta inn et 8800GTS og et par ekstra harddisker, får jeg en konstant hvinelyd i strømforsyningen fra ca 10 minutter etter at jeg skur på maskinen til jeg skrur den av igjen. Jeg mistenker at folka som skryter av den ikke har stressa den mye, eller så har jeg fått et eksemplar som ikke fungerer som den skal.

 

For min del kommer jeg til å kjøpe meg en corsair 620 watt, og prøve å glemme at jeg kasta 900 kroner ut av vinduet på denne hvinende skitdingsen. Temmelig frustrerende å bruke tusenvis av kroner på å ha en stillegående pc, for så å få alt ødelagt av en overhypa PSU.

Det komiske er at fyren på netshop oslo spesifikt anbefalte meg denne PSU'en fordi den skulle være spesielt stillegående.

7610047[/snapback]

 

Jeg må bare si at jeg har en Hiper 580w som jeg kjøpte pga anbefalinger her på forum. Er så utrolig fornøyd med den jeg kan ikke sidestille det med noe. Hiper er fra nå av min faste psu leverandør;) Dumt å høre det er feil med din , men slikt er det med alt elektrisk noe er bare feil produsert.

7623795[/snapback]

ja, jeg er helt fornøyd med hiper'n :) men så bestilte jeg på demovare da, sikkert derfor den var på demovare også :/ returneres imorgen uansett ;)

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har, eller rettere sagt hadde, antagelig den samme pipelyden i r580'n min. Vanskelig å høre på litt avstand, og med kassedekksel på. Men bare til å begynne med, etterhvert ble den mer hørbar. Og i natt våknet jeg av at det plutselig var 12 og 5v strøm i kontaktene mine, selv om pcen ikke stod på. Har ikke fått testet enda om harddisker o.l. har overlevd. Pipelyden pitcher opp hvis du forsøker å vippa av hovedbryteren ikke sant? Alt virka tilsynelatende fint, helt til det "klikka" Og fra problemet mitt kom, til det havarerte i natt har det gått ca 2 uker. Mulig lyden har vært der lenger, men jeg har ikke oppfatta den ihvertfall. Det som er litt skummelt er at, ihvertfall for meg, så havarerte det med pcen av. Den funka fint da jeg skrudde den av før jeg la meg i går. Ellers har poweret funka fint ett års tid det...

 

Hilsen

Raymond

 

PS

Legger til at det ikke har noe å si om hovedkortet er kobblet fra eller til lenger. Poweret går uansett. Men før det gikk i stykker, ble pipelyden borte når jeg nappa ut atx kabelen

Endret av Flipper
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne tråden jeg også. Har også en Hiper 580W Type R som etter noen uker/måneder startet med å lage en slik høyfrekevent lyd som trådstarter beskriver. Så etter noen uker gikk den helt i stykker.

 

Tror den lyden er starten på slutten på Hiper 580W PSU'ene.

 

Siden flere beskriver dette, er det mest sannsynlig en produksjons feil med en serie eller noe. Nå skal det sies at etter jeg fikk ny Hiper 580W (ca ett år siden) har jeg ikke opplevd noen feil.

Lenke til kommentar

myhken, du må også tenkte på at de fleste som er fornøyd med sin hiper ikke pleier å skrike ut om det også kanskje. Mitt intrykk er at hiper har gode kvalitets psu'er, men som med alle så skjer det også feil med de. Men jeg er bare redd her for at folk ikke bruker den retur retten man faktisk har, altfor ofte hører jeg om folk som bare kjøper nytt fordi de har fått ett eksemplar at ett produkt som er av lavere kvalitet.

Lenke til kommentar

mange som klager på lyden fra den der PSU-, fordi den bråker så mykje...og det skjønner eg meg ikkje på, eg har 3 vifter i kabinettet og den "bråkete" hiper typen, ein bråkete 7900GT vifte, og i tilleg til CPU vifta... så eg har den bråkete pc-en... uansett merker eg ikkje noko til at den bråker, og det gjer meg ingenting.....

 

men folk er jo forskjelige... uansett: hiper typer-R er ein knall strømforsyning :love: (og den er veldig fin)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...