Gå til innhold

hiper 580w trafolyd/høyfrekvent lyd..


Anbefalte innlegg

Har hørt både ditt og datt. Personlig har jeg bare gode erfaringer med Hiper.

Hadde først en Hiper Type-R 580w som etter 5 mnd tok livet da lynet slo ned, sendte den inn til komplett og fikk den ny en. På den nye har jeg følgende system:

 

Sapphire Radeon X1900XT @ 670/1580Mhz

Amd X2 4200+ @ 2.4Ghz

2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

4x disker på totalt 950Gb

2x Dvd-RW brennere.

4x 92mm vifter

1x 120mm vifte

+ div

 

På det meste hadde jeg 7 disker, totalt skal dette trekke i overkant av 520w, og allikevell leverte Hiper'n nok strøm sammtidig som at den var relativt stille og uten noen pipelyd.

 

Må si meg veldig fornøyd. Bruker nå Hiper i 2 av 4 pc'er i huset.

7896143[/snapback]

 

Hvorfor skal det trekke i overkant av 520 watt? Min maskin med 10 disker og en prescott trekker ikke mer en 150 Watt. 400 når alle diksene spinner opp og CPU guffer på. (og det vil aldri skje samtidig som skjermkortet kjører maks load).

 

AtW

7896489[/snapback]

 

Nå har ikke jeg skjekket hvor mye den krever "manuelt", men tallet 520W er basert på Psu Kalkulatoren til eXtreme.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt både ditt og datt. Personlig har jeg bare gode erfaringer med Hiper.

Hadde først en Hiper Type-R 580w som etter 5 mnd tok livet da lynet slo ned, sendte den inn til komplett og fikk den ny en. På den nye har jeg følgende system:

 

Sapphire Radeon X1900XT @ 670/1580Mhz

Amd X2 4200+ @ 2.4Ghz

2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

4x disker på totalt 950Gb

2x Dvd-RW brennere.

4x 92mm vifter

1x 120mm vifte

+ div

 

På det meste hadde jeg 7 disker, totalt skal dette trekke i overkant av 520w, og allikevell leverte Hiper'n nok strøm sammtidig som at den var relativt stille og uten noen pipelyd.

 

Må si meg veldig fornøyd. Bruker nå Hiper i 2 av 4 pc'er i huset.

7896143[/snapback]

 

Hvorfor skal det trekke i overkant av 520 watt? Min maskin med 10 disker og en prescott trekker ikke mer en 150 Watt. 400 når alle diksene spinner opp og CPU guffer på. (og det vil aldri skje samtidig som skjermkortet kjører maks load).

 

AtW

7896489[/snapback]

 

Nå har ikke jeg skjekket hvor mye den krever "manuelt", men tallet 520W er basert på Psu Kalkulatoren til eXtreme.

7896642[/snapback]

 

Sånne kalkulatorer viser så og si alltid mer en det maskinen reelt trekker.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har hørt både ditt og datt. Personlig har jeg bare gode erfaringer med Hiper.

Hadde først en Hiper Type-R 580w som etter 5 mnd tok livet da lynet slo ned, sendte den inn til komplett og fikk den ny en. På den nye har jeg følgende system:

 

Sapphire Radeon X1900XT @ 670/1580Mhz

Amd X2 4200+ @ 2.4Ghz

2Gb Corsair TWINX @ 466Mhz

4x disker på totalt 950Gb

2x Dvd-RW brennere.

4x 92mm vifter

1x 120mm vifte

+ div

 

På det meste hadde jeg 7 disker, totalt skal dette trekke i overkant av 520w, og allikevell leverte Hiper'n nok strøm sammtidig som at den var relativt stille og uten noen pipelyd.

 

Må si meg veldig fornøyd. Bruker nå Hiper i 2 av 4 pc'er i huset.

7896143[/snapback]

 

Hvorfor skal det trekke i overkant av 520 watt? Min maskin med 10 disker og en prescott trekker ikke mer en 150 Watt. 400 når alle diksene spinner opp og CPU guffer på. (og det vil aldri skje samtidig som skjermkortet kjører maks load).

 

AtW

7896489[/snapback]

 

Nå har ikke jeg skjekket hvor mye den krever "manuelt", men tallet 520W er basert på Psu Kalkulatoren til eXtreme.

7896642[/snapback]

 

Sånne kalkulatorer viser så og si alltid mer en det maskinen reelt trekker.

 

AtW

7899484[/snapback]

 

Det er sant, men det gir allikevell en viss pekepinne på hvor mye som trekkes, nøyaktig er den selfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samme problem som trådstarter og andre personer, plutselig så begynte pcen å skru seg av sånn helt uten videre, viste egentlig ikke hva det var til i dag.

 

Først så skjedde noe med skjermkortet, jeg vet hva feilen er og skulle fikse det.

Så startet jeg pcen og da skrudde den seg av etter en 30 sec. tok ut en minnebrikke og den skrudde seg ikke av.

Byttet og da skrudde den seg av igjen etter 30s- 1 min++.

Tok alt ut av toweret og satt opp pcen på bordet. Da fikk jeg høre denne lyden fra psuen når den var skrudd av. virker som om den prøver å gi meg noen morsekoder :p

 

Vel skal ringe komplett og høre om jeg kan sende den i retur, har hatt den i overkant av 1 år. Men Produsenten har lovet 3 år så lenge du ikke har ødelagt garantien. I hvertfall det det står i bruker håndboka.

Lenke til kommentar

Sitter med en Hiper 580W som driver 6x120mm vifter, Opy 2800Mhz 1,42V, 2 Gig minne, Radeon X1900Xt, dvd, samt 3 disker og et Abit Kn8 Sli.

Kobbler jeg så mye som en disk til, så smeller Psu rett ned. Synes det er veldig rart at den ikke tåler mere her, noen som tror den er i ferd med å ta kvelden ??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg må bare si at jeg har en Hiper 580w som jeg kjøpte pga anbefalinger her på forum. Er så utrolig fornøyd med den jeg kan ikke sidestille det med noe. Hiper er fra nå av min faste psu leverandør;) Dumt å høre det er feil med din , men slikt er det med alt elektrisk noe er bare feil produsert.

Samme her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jøss, er altså ikke bare min Hiper 580w som har tatt kvelden. Når jeg kom hjem fra påskeferien så var pcen helt død. Det snedige er at jeg hadde den avslått mens jeg var borte! Pipelyden som mange snakket om, hørte jeg også nå, men den pitchet opp og forsvant etter noen sekunder når jeg dro ut nettkabelen.

 

Måtte stikke innom jobben for å låne en Fotron PSU på 400w som får duge inntil videre. Ser andre også skriver at 12V og 5V henger på og det har nok skjedd hos meg også fordi en av de to optiske drevene som jeg har(har ikke nådd og sjekke hvilken) har også tatt kvelden og det gjorde at maskinen nektet å starte opp etter at jeg byttet PSU. Kjipt men i allefall en unskyldning til å bytte ut min eldgamle Plextor brenner(RIP).

 

En annen ting jeg også la merke til er at det var en kjøleribbe inni PSU'en som var svært varm. Min tanke var at det har vært strøm over kretsen til denne kjøleribben og at PSUen da har gått i filler pga for dårlig kjøling siden viftene ikke har gått så lenge den har vært avslått.

 

Kjipern fordi jeg likte koblingene til Hiper PSUen, men jeg er ikke sugen på å kjøpe samme modell hvis det er mye feil på dem...

Endret av Machz
Lenke til kommentar

har hiper 580w type R sammen med:

8800 gts 320 mb

to 7200rpm disker

2gb ram(2*1024)

Intel C2D E6600

og asus p5n-e sli

og masser av vifter, kommer ikke noen hvine lyd fra min, men kan jo tenkes at hiper ikke har verdens beste kvalitets kontroll

 

men selv har jeg hatt ett lass med psuer fra hiper, og har aldri hatt noen problemer

 

EDIT: leif :blush:

Endret av the_bitch
Lenke til kommentar

Begynner å lure på om den Hiper PSUen har køddet til noe mer på PCen min fordi jeg har akkurat lagt merke til at HDD lampen står å lyser konstant. BIOSen var for øvrig også helt blank, dvs jeg fikk checksum error når jeg startet den første gang nå etter påsken. Hva i svarte er det som har skjedd med PCen? Blir gretten hvis det viser seg at alt dette skyldes Hiper PSUen...

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Jeg har en som er sort, kanskje ikke så dumt spørsmål allikevel, virker som om det er mer feil på de blå.

 

 

Ihvertfall som jeg har hørt, men det er vell sikkert fordi de blå selger mest.. :)

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Siste post med denne brukeren nå..

Lenke til kommentar
Jeg har en som er sort, kanskje ikke så dumt spørsmål allikevel, virker som om det er mer feil på de blå.

 

 

Ihvertfall som jeg har hørt, men det er vell sikkert fordi de blå selger mest.. :)

 

 

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Siste post med denne brukeren nå..

etter det jeg har hørt er det omvent ^^

alså sort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...