Gå til innhold

Omtale av Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas (PC/X360)


Anbefalte innlegg

En av de beste spillene jeg har spilt ihvertfall i år eller på VELDIG lenge. Dette var spillet som trengtes SÅRT innen FPS sjangeren som har vært døende VELDIG lenge. Har spilt dette i flere timer hver eneste dag siden lanseringsdag og gleder meg like mye fra å komme meg hjem fra jobb og spille dette enda.

 

Av de som klager på realisme, hvilket spill har du noensinne vært redd for kuler i ? Det blir man i Vegas ! Der er det ordentlig fysikk og en skademodell som gjør at du blir fysisk redd for å bli truffet ergo du får god bruk for cover systemet.

Gamle Rainbow Six spillene var gode på den tiden, men de er utdatert nå og hadde aldri fungert, hadde blitt altfor kjedelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anmeldermaskin: Pentium VII Dualcore 3.2 Ghz, 2048 MB RAM, Aopen GeForce GT 7900GS, Windows XP

 

Pentium 7 Dualcore, ja - hvilke tidsmaskin har du brukt da, Marius?

7543388[/snapback]

Ja så det nettopp, hvor får en gamer en så bra PC?

7544877[/snapback]

Det var en skrivefeil. Takk for bemerkningen :-)

Lenke til kommentar
Det er vi PC spillere som skapte Rainbow Six til det merke det er i dag, og nå står de å pisser på oss med dette mølet av en konsollifisering!

 

Du eller noen andre PC-spillere har ikke skapt noen ting til hva det er i dag, utviklerne sørget for å skape et spill som ble godt mottatt, det samme har de gjort nå. Se bare på omtalene Vegas og GRAW har motatt, de har ganske høy karakter i gjennomsnitt.

 

Rainbow Six serien døde med Raven Shield, Ghost Recon døde med GRAW, nå har vi bare Armed Assault og SWAT igjen, av realistiske og taktiske fps spill.

 

Som sagt, bare se på mottagelsen pressen har gitt spillet, samt mange spillere, så er det ganske åpenlyst at det du sier her er helt feil, serien er langt fra død.

 

Når det gjelder realisme så har ikke utviklerne hevdet at det skal være det, det er forventninger fra din egen side du har til navnet som ikke stemmer med virkeligheten, som jeg sa tidligere - de som har følgt med på serien veit at den har tatt en annen retning og at hovedfokuset ikke lenger er realisme.

 

Det er veldig lite å klage på når det ikke har vært ført falsk reklame fra utviklerne, og du har tydeligvis ikke følgt med i timen om du blir skuffet over spillet, hadde du gjort det så hadde du visst hva du fikk, og antakeligvis ikke kjøpt det.

 

Det samme gjelder gunfreak.

 

Riktig i "mainstream" forstand... Men ikke for de som liker taktiske spill (som R6 i bunn og grunn er kjent for)

 

Nå blir spill tross alt laget for at utviklere og utgivere skal tjene penger, så da er det naturlig å ville nå ut til en så bred spillerbase som mulig, noe de gamle spillene ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk en sannhet med modifikasjoner. Jeg har en kompis som er medlem av en anti-terror styrke her i Norge, så jeg har fått litt innsikt i hvordan dette fungerer (selv om det meste er hemmelig).

 

Dersom situasjonen involverer gisler, så er det jo litt spesielt, men ellers så bruker man faktisk gjerne hagle til å skyte av dørlåser på låste dører. Man bruker da en spesiell type ammunisjon som tar ut dørlåsen. Hagla de bruker er da spesielt til dette formålet og brukes ikke til noe annet.

 

I tillegg så skriker de kommandoer til hverandre, samtidig med at de løper med masse bråkende utstyr på seg. Man hører dem faktisk på "mils" avstand.

 

Allikevel ender det med at de som måtte befinne seg inne i rommet blir uskadeliggjort, stort sett uten at noen av lagmedlemmene blir skadet. Dette fordi laget er så profesjonelle og samkjørte. Det går så fort å storme et rom at selv om en eller flere hører dem komme og har tid til å legge seg klar og sikte på døra, så har de stort sett ikke sjangs.

 

Jeg vet det høres litt teit ut, men slik er det faktisk i den virkelige verden.

7542223[/snapback]

 

Stemmer det her. Men et par ting. For det første vil en slik aksjon kun være vellykket hvis tiden fra det første skuddet til det siste er kort nok til at fi ikke har tid til å skade gislene. Fart er derfor essensielt. Derfor ville nok ingen operatører stormet en byging slik som det skjer i spill, har ikke spilt dette, men er vel av samme ulla. Skulle det skjedd ville de vært mange, mange flere, for å kunne gjøre det så fort som mulig...

 

For det andre er bruken av sjokkgranater(flashbangs) også viktig. Og når jeg leser i anmeldelsen at hørselen er det eneste du kan orientere deg med etter at en flashbang har eksplodert så humrer jeg litt for meg selv. Realisme du liksom, litt ettersom hvilken type granat som blir brukt så vil både hørsel og syn være satt ut i flere sekunder. Du kan dog trene deg opp til å minimere effekten( de fleste spes. styrker som trener ofte vil ikke merke effekten på langt nær så mye som en sivil)

Lenke til kommentar
Om du ikke liker konsoll pga. du ikke kan få spilt med tastatur og mus så er jo det over nå med XFPS360:

 

http://www.modnet.no/product_info.php?products_id=2363

 

Jeg venter på Rainbow Six på min 360 til jeg får min ;) Akkurat den der drepte skillet mellom pc og konsoll-spilling for min del.

7547948[/snapback]

 

Det der blir jo på grensen til juks... Dvs, at alle seriøse online konsoll gamere MÅ kjøpe denne for å ha sjangs mot resten :roll:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...