Gå til innhold

Hvor mye tjener du som IT-konsulent


Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?  

585 stemmer

  1. 1. Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?

    • 200 000 - 250 000kr
      26
    • 250 000 - 280 000kr
      25
    • 280 000 - 300 000kr
      25
    • 300 000 - 350 000kr
      69
    • 350 000 - 380 000kr
      30
    • 380 000 - 400 000kr
      24
    • 400 000 - 500 000kr
      57
    • 500 000 eller mer
      55
    • Jeg jobber ikke med IT, men vil stemme likevel
      274


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for lite...

 

jeg er som mange andre her underbetalt og overarbeidet, min "faste" arbeidstid er fra 07:00-16:00, samt enkelte helger, ligger på ca 30 timer overtid pr mnd.

 

jobber for FLO(Forsvarets Logistik Organisasjon), eneste grunnen til at jeg jobber her er egentlig for at når IT-bobla sprekker igjen har jeg fast jobb, men andre i private bedrifter får sparken...

 

edit: formulerte meg VELDIG dårlig på slutten, men jeg trives...

det jeg mente var at jeg jobber ikke her for å få best betalt, men prioriterer fast jobb

Endret av aklla
Lenke til kommentar

aklla: Og hvor lenge har du tenkt til å fortesette i en bedrift du ikke trives i? Jeg hadde heller satt trivsel foran "sikkerhet". Jeg kan ikke tenke meg at det er noe IT-boble som vil sprekke med det første. IT-markedet har gått opp og ned, men jeg vil gjette meg til at det har funnet et punkt hvor det har jevnet seg litt ut. Arbeidsmarkedet er dog veldig presset nå. Det er flere ledige jobber enn det er arbeidstakere. Besitter du kompetanse, så tror jeg du fint kan skaffe deg en fast jobb som er noelunde sikker.

Lenke til kommentar

har jeg sagt at jeg ikke trives?

 

formulerte meg kanskje litt dumt på slutten, men jeg trives veldig...

Det jeg tenkte mer på var at jeg kunne sikkert gått opp 50k(lett, andre her går opp gjerne 200k på å bytte) på å bytte jobb, men da møte en usikker fremtid om noen år.

 

ikke tolk dette som at jeg jobber her BARE for å ha fast jobb, jeg trives og det er store utviklings-muligheter...

underbetalt skal jeg prøve å gjøre noe med...

 

btw, ja, jeg sitter med ekstremt populær kompetanse, du kan faktisk få finnerlønn for meg :p

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Erfaring og utdannelse

Fagbrev: IKT Driftsfag

Utdanning: GK Elektro og VK1 IKT

Arbeidserfaring: 4 år + 2 år i lære

 

Nåværende jobb:

Stilling: Systemutvikler, telefonsupport og it-konsulent

Lønn: 260k + gratis mobil

Arbeidstid: 09-10 til 15-16 (fleksibelt)

 

Nyervervet jobb:

Stilling: 1-linje og 2-linjesupport og etter prøvetid over til drift

Lønn: 330k + vakttillegg(30k i året) + gratis mobil + gratis bredbånd + subsidiert treningsstudio og lunsj + gratis massasje + firmahytte i norge og utlandet + gratis dekket kurs og sertifiseringer(MCSE, MCSA og MCP)

Arbeidstid: 8 - 16 (annenhver uke fleksibel arbeidstid)

Lenke til kommentar
har jeg sagt at jeg ikke trives?

 

formulerte meg kanskje litt dumt på slutten, men jeg trives veldig...

Det jeg tenkte mer på var at jeg kunne sikkert gått opp 50k(lett, andre her går opp gjerne 200k på å bytte) på å bytte jobb, men da møte en usikker fremtid om noen år.

 

ikke tolk dette som at jeg jobber her BARE for å ha fast jobb, jeg trives og det er store utviklings-muligheter...

underbetalt skal jeg prøve å gjøre noe med...

 

btw, ja, jeg sitter med ekstremt populær kompetanse, du kan faktisk få finnerlønn for meg :p

8005731[/snapback]

 

Jeg tror kanskje mange overvurderer offentlig sektor mht utviklingsmuligheter og jobbsikkerhet. Ved den forrige nedturen i 2003 var det faktisk ikke mange med attraktiv kompetanse, da snakker jeg god utdannelse og ettertraktet fagfelt, som mistet jobben i private stillinger. De fleste var kandidater med 3-årig bachelor, og i tillegg de som hadde opparbeidet minst kompetanse, og den minst attraktive kompetansen som mistet jobben, dvs de svakeste kandidatene. Ved nedbemanning er det i dag de med den mest attraktive kompetansen, ikke lengst ansiennitet, som får fyken i private selskaper.

 

Uten å ta stilling til din situasjon så vil jeg ikke anbefale offentlig sektor i lengre perioder for de som ønsker god lønn og karriereutvikling, disse henger for øvrig tett sammen. For min utdanning er forskjellen mellom privat og offentlig sektor ca 90 000 kr med 5 års erfaring, og 154 000 kr ved 10 års erfaring. Ved 19 års erfaring var forskjellen hele 300 000 kr. Altså, dyktige kandidater overlever uansett i privat sektor, dårlige kandidater har det kanskje best i offentlig sektor.

Lenke til kommentar

joda, men har ikke planer om å bli her for alltid, jeg skal ha litt erfaring på CV`n, så regner jeg med at jeg enten drar privat eller oppover i systemet

 

har ingen planer om å fortsette her i evig tid...

 

anyway, det er store utviklingsmuligheter her, drifter norges største nettverk, og nærmest alle som jobber lengre opp har jobbet her jeg jobber...

Lenke til kommentar

Utdannelse: NTNU (siving/MSc, 5 år) + 1 år i utlandet

 

Erfaring: 4 år med ymse IT (2 i FoU, 2 i SW/konsulent)

 

Lønn: 450.000,- + bonusordning (<20% av fastlønn),

samt fri lunsj, trening, mobil, bredbånd++

 

Jobb: Seniorkonsulent med prosjektleder-, kunde- og leveranseansvar

(stort sett 9 til 17, men større trykk i perioder betyr selvfølgelig lengre dager,

avspasserbar overtid i 2006 var i underkant av 100 timer, dvs. som ennå ikke er tatt ut,

men som definitivt vil komme godt ifm. sommerferien! ;) )

 

By: Oslo

 

Alder: 31

Endret av _RoniN_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
underbetalt skal jeg prøve å gjøre noe med...

8005731[/snapback]

 

 

har ingen planer om å fortsette her i evig tid...

8090840[/snapback]

 

Det er en grei sammenheng mellom at det ble ledige stillinger der, og det at du ikke kommer til å få gjort noe med at du er underbetalt.

 

Capish?

 

Ta på deg skylappene og få deg noe på CV'n, også kommer du deg ut derfra før du ser galskapen som herjer.

Lenke til kommentar
underbetalt skal jeg prøve å gjøre noe med...

8005731[/snapback]

 

 

har ingen planer om å fortsette her i evig tid...

8090840[/snapback]

 

Det er en grei sammenheng mellom at det ble ledige stillinger der, og det at du ikke kommer til å få gjort noe med at du er underbetalt.

 

Capish?

 

Ta på deg skylappene og få deg noe på CV'n, også kommer du deg ut derfra før du ser galskapen som herjer.

8365953[/snapback]

 

at jeg ikke får gjort noe med at jeg er underbetalt sier du??

 

fikk akkurat tilbud om høyere lønn her, og fast kontrakt, men er fortsatt usikker på om jeg skal ta tilbudet eller si nei og satse på høyere lønn(igjen)

Lenke til kommentar

fikk akkurat tilbud om høyere lønn her, og fast kontrakt, men er fortsatt usikker på om jeg skal ta tilbudet eller si nei og satse på høyere lønn(igjen)

8366296[/snapback]

 

Vil tippe det fortsatt er en dårlig lønn, men det kommer jo ann på hvor du bor/reisevei - for noen er jo kolsås drømmeplass på jord :innocent:

Lenke til kommentar
Alt for lite...

 

jeg er som mange andre her underbetalt og overarbeidet, min "faste" arbeidstid er fra 07:00-16:00, samt enkelte helger, ligger på ca 30 timer overtid pr mnd.

 

jobber for FLO(Forsvarets Logistik Organisasjon), eneste grunnen til at jeg jobber her er egentlig for at når IT-bobla sprekker igjen har jeg fast jobb, men andre i private bedrifter får sparken...

 

edit: formulerte meg VELDIG dårlig på slutten, men jeg trives...

det jeg mente var at jeg jobber ikke her for å få best betalt, men prioriterer fast jobb

8005556[/snapback]

 

Du sier at du er underbetalt, men du forteller ikke noe om hvor mye du tjener og hva slags utdannelse du har, samt hvor mange år du har vær i jobb. Det er mange som klager på lønnen sin, men alt er relativt - man må jo sette dette i sammenheng med overnevnte faktorer.

Endret av iggipop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...