Gå til innhold

Hvor mye tjener du som IT-konsulent


Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?  

585 stemmer

  1. 1. Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?

    • 200 000 - 250 000kr
      26
    • 250 000 - 280 000kr
      25
    • 280 000 - 300 000kr
      25
    • 300 000 - 350 000kr
      69
    • 350 000 - 380 000kr
      30
    • 380 000 - 400 000kr
      24
    • 400 000 - 500 000kr
      57
    • 500 000 eller mer
      55
    • Jeg jobber ikke med IT, men vil stemme likevel
      274


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utdannelse: Ingen

Lønn: 400.000

Jobb: Drift (Servere, brannmur og kommunikasjon)

By: Oslo

7639364[/snapback]

Hvordan fikk du den jobben?

7639474[/snapback]

Kompetanse må ikke nødvendigvis komme gjennom utdanning. En av de beste utviklerne jeg kjenner til har heller ikke utdannelse, men det er han alle cand.scient. og siv.ing. spør når de trenger hjelp...

Lenke til kommentar

Vet jeg detter litt utenfor tråden, men stemmer likevel.

 

Går for tiden IKT-Driftsfag. Har tidligere vært ansatt tekniker/salgs-konsulent hos en dataforretning i 2 år. Ellers jobber jeg som systemansvarlig for Røde Kors Tromsø, dette er dog frivillig arbeide, men er en god referanse. Tjener penger på "freelance" konsulent arbeid gjennom kontakter fra tidligere arbeid ol.

 

Tjente i 06: 40 000,-

 

Skal videre til Høgskole eller Universitet neste år. Satser på en jobb som teknisk IT-konsulent da det er dette jeg har gjort tidligere, typiske arbeidsoppgaver har vært reparasjon, installasjon, berging og montering av hardware/software.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Vet jeg detter litt utenfor tråden, men stemmer likevel.

 

Går for tiden IKT-Driftsfag.  Har tidligere vært ansatt tekniker/salgs-konsulent  hos en dataforretning i 2 år.  Ellers jobber jeg som systemansvarlig for Røde Kors Tromsø, dette er dog frivillig arbeide, men er en god referanse.  Tjener penger på "freelance" konsulent arbeid gjennom kontakter fra tidligere arbeid ol.

 

Tjente i 06: 40 000,-

 

Skal videre til Høgskole eller Universitet neste år.  Satser på en jobb som teknisk IT-konsulent da det er dette jeg har gjort tidligere, typiske arbeidsoppgaver har vært reparasjon, installasjon, berging og montering av hardware/software.

7647848[/snapback]

 

Hvordan har du tenkt å studere uten å ha generell studiekompetanse eller forkurs?

Lenke til kommentar
Burde vel fått med det, er altså forkurs jeg tar neste år. Deretter går jeg videre til informatikk :)

7648171[/snapback]

 

Informatikk ved UiO er ikke veien å gå om du har lyst å jobbe med reparasjon, installasjon, berging og montering av hardware/software. Det er ihvertfall min mening.

 

Epz.

Lenke til kommentar
Burde vel fått med det, er altså forkurs jeg tar neste år. Deretter går jeg videre til informatikk :)

7648171[/snapback]

 

Informatikk ved UiO er ikke veien å gå om du har lyst å jobbe med reparasjon, installasjon, berging og montering av hardware/software. Det er ihvertfall min mening.

 

Epz.

7696316[/snapback]

 

Vel, det er vel egentlig bare noe av det jeg kunne tenkt meg. Har flere venner som går Informatikk både på Høgskole og Universitet, og begge har fortelt mye som har interessert meg veldig. Alternativet er jo lærling, men mistenker at det bare er moro i 3-4 år ...

Lenke til kommentar
Skal vel ikke se bort i fra at det er en del som stemmer useriøst.

7559431[/snapback]

Du har nok rett, dessverre.

 

Selv jobber som prosjektleder innen forretningsutvikling (ofte med tekniske prosjekter, derfor jeg tør å delta i en "IT-konsulent" tråd), er 21 år og har ingen formell IT-utdannelse. Studerer riktignok jus ved siden av jobben. Havner for øvrig under 500+ gruppen (bonus ikke inkl.).

7559472[/snapback]

 

Er det lov å spørre hvordan du fikk den jobben?

Lenke til kommentar
1 år ikt på vgs og 2 år lærling. Etter det har jeg 2 års erfaring. Tjener ca 300.000 i året.

7540659[/snapback]

 

Hmm, har begynt å vurdere å gå det samme til neste år. Ikt altså. Var en person på skolen og fortalte om det, han hadde også gått ikt og to år lære, var ferdig med lære for to år siden, 280.000 i årslønn. Og den stiger sikkert. Her har vi det jeg satser på, kanskje vektere men de tjener for dårlig. :hmm:

Lenke til kommentar

Hva synes man om 396000,- som statsansatt? I helpdeskfunksjon av den typen som gjør "alt" selv? Og hvor manglende formell utdanning er til hinder for høyere lønn?

 

Regnes forresten ymse sertifiseringer som "formell" utdannelse? Eller må det vekttall til?

Lenke til kommentar
Du har nok rett, dessverre.

 

Selv jobber som prosjektleder innen forretningsutvikling (ofte med tekniske prosjekter, derfor jeg tør å delta i en "IT-konsulent" tråd), er 21 år og har ingen formell IT-utdannelse. Studerer riktignok jus ved siden av jobben. Havner for øvrig under 500+ gruppen (bonus ikke inkl.).

7559472[/snapback]

 

Er det lov å spørre hvordan du fikk den jobben?

7774625[/snapback]

 

Jeg søkte på en webutvikler stilling da jeg var 17 (og mens jeg gikk på VGS). Jeg fikk ikke stillingen pga. alderen - men fikk likevel jobbtilbud på frilans basis da jeg gjorde et såpass godt inntrykk. Så etter ca. 1.5 år med web- og produktutvikling på deltid (igjen, ved siden av VGS) fikk jeg tilbud om prosjektlederstillingen. Så du kan vel si at jeg har jobbet meg oppover - mens han som fikk stillingen jeg søkte på i sin tid fremdeles er webutvikler. Det morsomme er at jeg faktisk har vært ansvarlig for noen prosjekter der han har vært en av mine prosjektmedarbeidere. :)

Lenke til kommentar
Hva synes man om 396000,- som statsansatt? I helpdeskfunksjon av den typen som gjør "alt" selv? Og hvor manglende formell utdanning er til hinder for høyere lønn?

 

Regnes forresten ymse sertifiseringer som "formell" utdannelse? Eller må det vekttall til?

7844700[/snapback]

Det er ganske godt betalt i den stillingen i offentlig sektor. Drifta en stund en hel kommune alene og da fikk jeg bare 280k i året.

Sertifiseringer teller som formell utdannelse ja. Ofte bedre å ha en masse sertifiseringer enn å ha f.eks. en bachelor.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt de sertifiseringene jeg kan, regner med at du har endel kunnskap så da er det jo bare å ta eksamene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...