Gå til innhold

Hvor mye tjener du som IT-konsulent


Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?  

585 stemmer

  1. 1. Hvor mye tjener du som IT-konsulent (fulltid)?

    • 200 000 - 250 000kr
      26
    • 250 000 - 280 000kr
      25
    • 280 000 - 300 000kr
      25
    • 300 000 - 350 000kr
      69
    • 350 000 - 380 000kr
      30
    • 380 000 - 400 000kr
      24
    • 400 000 - 500 000kr
      57
    • 500 000 eller mer
      55
    • Jeg jobber ikke med IT, men vil stemme likevel
      274


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

By: Oslo

Stilling: Deltid

Lønn: Estimert til ~280k ved fulltid

 

Utdanning:

  • Har igjen et semester på Bachleur IT med fordypning i eBusiness på NITH
  • 2 Cambridgediplomer i software-bruk

Regner med å få ei fin lønnshopp når Bachleurgrader er i havn, enten i nåværende selskap eller et annet.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Jeg har 4 års utdannelse.

* Informatikk

* Webmaster

* Nettverk og systemadministrasjon

* Digital sikkerhet og etteretning

 

Jobber per idag som vikar i staten og har cirka 270' i året. regner med å gå opp vesentlig på nyåret når jeg får fast stilling.

 

edit: ei veninne av meg jobber også med it men tjener godt over 400'.... skulle heller vært meg.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Kan dere forklare meg hva IT-konsulent er? :S Vet det ikke hundre %, men har en viss peiling :p

7535352[/snapback]

 

Så lenge du jobber med IT kan du vel sikkert kalle deg for IT-konsulent. Dog er spørsmålet om alle har interesse for å kalle seg for det. Jobber man f.eks med sikkerhet vil man kanskje kalle seg for "Sikkerhets-analytiker" eller lignende.

Lenke til kommentar
Skal vel ikke se bort i fra at det er en del som stemmer useriøst.

7559431[/snapback]

Du har nok rett, dessverre.

 

Selv jobber som prosjektleder innen forretningsutvikling (ofte med tekniske prosjekter, derfor jeg tør å delta i en "IT-konsulent" tråd), er 21 år og har ingen formell IT-utdannelse. Studerer riktignok jus ved siden av jobben. Havner for øvrig under 500+ gruppen (bonus ikke inkl.).

Lenke til kommentar
Skal vel ikke se bort i fra at det er en del som stemmer useriøst.

7559431[/snapback]

jeg syntes resultatet her var mer enn merkelig, men så sjekket jeg den nye lønnsstatistikken fra Tekna, og da ser det faktisk ikke helt urealistisk ut likevel.

http://www.tekna.no/index.asp?strurl=//app...bjectid=1013372

 

Startlønna er mildest talt bra, og siste års lønnspålegg var også frisk. Når det er sagt så kjenner jeg merkelig nok ingen som ligger på dette gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Tekna sin statistikk tar for seg berre 5åring utdanning frå univeristeta (siv.ing og cand.scient (no master) og ein par retninger på gamle NLH.

7595547[/snapback]

Joda, jeg kjenner nedslagsfeltet til Tekna, selv om målgruppen er dårlig beskrevet av Tekna selv (ref utenlandsstudenter og f.eks. ANSA-avtalen, men det blir kanskje en avsporing å diskuterer detaljene her).

 

Poenget er at Tekna-statistikken er offentlig tilgjengelig, i motsetning til den fra NITO og den for siviløkonomene med fler. Likevel er det mitt inntrykk fra folk jeg kjenner godt at statistikken for Tekna- og NITO-medlemmer er ganske lik for de første 5-10 årene av yrkeskarrieren. Jeg kjenner også flere tilfeller der NITO-medlemmer tjente mer enn Tekna-medlemmer med samme alder og ansenietet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...