Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

Hvorfor er ikke Uncharted på samme nivå som Halo? Det kan da være det for noen. For min del er Uncharted 2 det beste spillet av alle på 360 og PS3. Spillet fikk rekord i antall GOTYs også og er sett på som PS3s beste spill generelt sett.

 

Jeg liker Halo veldig godt også, og har spilt det mer enn nok til å danne meg et bilde av det. Og mens jeg synes det er blant de beste og mest balanserte multiplayer spillene som finnes, foretrekker jeg heller Uncharted.

 

EDIT: Hvis det er snakk om i forhold til salg så skjønner jeg det. Der er Halo på et annet nivå.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Spillet fikk rekord i antall GOTYs også og er sett på som PS3s beste spill generelt sett."

 

Ok. Men generelt sett blir allikevel Halo-serien sett på som mye større enn Uncharted-serien. Det er vel ikke noe tvil om det?

Så generelt sett er ikke Uncharted på samme nivå som Halo. Kanskje for deg, men ikke generelt sett.

Lenke til kommentar

Her kommer ukens topp 10, ukeslutt 13 november:

 

 

 

1 X360 Call of Duty: Black Ops 5,362,003

2 PS3 Call of Duty: Black Ops 3,769,572

3 X360 Kinect Adventures! 578,079

4 Wii Wii Sports 353,877

5 PC Call of Duty: Black Ops 279,107

6 Wii New Super Mario Bros. Wii 273,208

7 Wii Wii Sports Resort 212,789

8 Wii Just Dance 2 204,202

9 Wii Wii Party 194,542

10 X360 Kinect Sports 192,196

 

Som forventet var det en sterk åpning av cod men også tallene for kinnect virker lovende selv om noen sier det motsatte.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/spill/topp20konsoll.php

 

Topp 20 i Norge. Sports Champions er fremdeles på 10 plass, 2 måneder etter det kom ut. Viser hvilken enorm suksess Move er her.

Har til og med solgt mye bedre enn Halo Reach, som kom ut samtidig og som allerede er ute av topp 20.

 

The fight for Move er på 20 plass, en plass bak James Bond bare, som er til både PS3 og 360. Utrolig imponerende.

Kinect kommer til å bli fullstendig knust i norge av Move.

 

 

http://www.gamereactor.no/nyheter/122660/D%E5rlig+ettersp%F8rsel+p%E5+Move/

 

Laber etterspørsel etter Move. Hverken Move eller Kinect kommer til å selge noe sinnsykt i begynnelsen. Dette fordi det ikke er rettet mot oss, kjernespillerne.. Men begge kommer til å selge bra til jul. Hvorfor tror dere New super mario bros til Ds selger så bra fremdeles? Jevnt og trutt er stikkordet her..

 

øh, move gjør dte kanskje ikke særlig bra i USA f.eks, men her i Norge er den en kjempesuksess. Det at Sports Champions har solgt og selger bedre enn Halo Reach sier jo det meste. Fremdeles på 10 plass i Norge 2 måneder etter det kom ut er ikke annet enn vannvittig imponerende.

 

Kinect spill kommer kanskje til å være på norske lister 1 uke.

Lenke til kommentar

Så at HALO har vært med lengre i gamet? Den første Xboxen har ikke oppnådd i nærheten av suksessen Xbox 360 har gjort. HALO har hjulpet Xbox med å bli sett på som en hardcore gaming maskin, med tanke på at det er Xbox's mest eksklusive spill.

 

Uncharted 2 har jo ikke solgt over 4 mill eksemplarer. Så hvordan et spill som har det salgstallet, slå Halo som etter første uka allerede passerte 4 mill solgte eksemplarer. Folket har jo talt og HALO serien er større en Uncharted serien. Jeg vil egentlig ikke sammenligne de to seriene opp mot hverandre engang. Selv om jeg synes det er gode spill, men HALO vil fortsatt vinne den krigen, enda.

Lenke til kommentar

Kom med håndfaste bevis Larsann. Har jeg bor fikk Spaeworld inn hele 3 Move-kontrollere, og har siden ikke fått inn igjen en eneste Move-kontroller. Produktet selger, men ikke på langt nær så bra som Kinect, til tross for prisforskjellen.

 

Faktisk så driter jeg litt i hvor mye Move/Kinect selger, og hvor mye spillene selger, så lenge det ikke ender opp som Valkyria Chronicles, noen det heller ikke virker som. Jeg tror vi kommer til å se et voldsomt salg i desember. Kinectimals kommer til å ligge under treet til mange barn, tror jeg.

Lenke til kommentar

Om man legger sammen alle solgte spillene for Halo og Uncharted, og deler dette på antall utgitte spill for å få gjennomsnittet vil det så slik ut:

Uncharted 3.56 (nokså likt antall solgte)

Halo 7.60 (Halo 3 stikker av med en veldig stor del av kaka her, Reach legger seg godt over de andre også)

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Vel, eg er kanskje ingen kjempe fan av at COD tar steget mot SCI-fi verdenen. Men om Bungie blir satt ved roret er ihvertfall det en god ting oppi det hele :)

 

Men ved nærmere ettertanke er eg også en smule lei COD satt til "nåtiden". Black Ops tok oss heldigvis tilbake til en spennende og forsåvidt lite brukt epoke.

Lenke til kommentar

Kom med håndfaste bevis Larsann. Har jeg bor fikk Spaeworld inn hele 3 Move-kontrollere, og har siden ikke fått inn igjen en eneste Move-kontroller. Produktet selger, men ikke på langt nær så bra som Kinect, til tross for prisforskjellen.

 

Faktisk så driter jeg litt i hvor mye Move/Kinect selger, og hvor mye spillene selger, så lenge det ikke ender opp som Valkyria Chronicles, noen det heller ikke virker som. Jeg tror vi kommer til å se et voldsomt salg i desember. Kinectimals kommer til å ligge under treet til mange barn, tror jeg.

 

Jeg postet jo salgslista i Norge... Er ikke det bevis bra nok?

 

http://www.vg.no/spi...pp20konsoll.php

Endret av AltF4
Fjernet synsing som åpenbart fører til krig.
Lenke til kommentar

Joda, men heller MS som publiserer enn Activision og Bobby K.

 

Hva har Activision bidratt med i det siste året? Det virker som om de lever på CoD og Blizzard. Bobby K. setter ikke akkurat selskapet i godt lys heller.

 

Black Ops hadde etter min mening en utrolig lite givende og engasjerende enspillerdel gameplaymessig. Historien var spennende, men veldig rotete, og de klarte ikke helt å svare på forventningene som ble bygget opp. På flerspillerdelen hadde de virkelig hørt på fansen, de hadde ikke kommet med all verdens gameplaymessig, men finpusset det "gamle". Eneste problemet er at de har gitt ut et spill med et hav av feil som har for mange gjort spillet ubrukelig online. Synes også det er litt rart at en del anmeldere ikke har tatt det i betraktning når de har gitt karakter, det er ingen garanti for at det noen gang vil bli bedre, og det er heller bedre å oppdatere karakteren når ting faktisk fungerer som de skal. Det virker nesten som om flere og flere synes det er OK at spill nærmest blir gitt ut på beta-stadiet, og at det er greit å vente på en patch for å gjøre enkelte deler av spillet bruktbart. EDIT: Angående det du sier om epoken så er det også en periode jeg også har savnet. Etter MW1 og 2, og utallige WW2-spill, så har det blitt litt overdose.

 

Hovedmennene bak IW fikk sparken og en del av de andre utviklerne fulgte etter (disse jobber vel nå hos EA, og skal ikke forundre meg at disse kommer til å jobbe med neste MoH). Årsaken er litt uvisst, men de fikk ikke bonusen de ble lovet, og det går rykter(!) om at de ble sparket fordi de ikke ville være med på å lage noe betal for online gaming-greier.

 

Bizarre Creation ser vel også ut til å få en dyster fremtid hos Activision.

 

Og siste Tony Hawk ble en megaflopp (til tross for hekt ok anmeldelser). Bobby K. klarte til og med å si til Edge i et intervju angående TH-serien: "I think we probably could have done a better job with the first game, but I think we nailed it on shred. That experience, you just can't duplicate it".

 

Guitar Hero:WoR har solgt dårlig og ikke fått all verdens av karakterer. Selv om ikke Spider Man:SD gjorde det særlig dårlig blant anmeldere, så har spillet solgt nokså dårlig.

 

Activision ser også ut til å satse veldig på eget ekstrautstyr. DJ-mikser, egne mikrofoner, trommesett, gitarer, skatebrett, osv. og mener å ha hørt at det er en viktig del av strategien deres. Vi har WiiMote og balansebrett til Wii, Kinect og mikrofoner til Xbox, og Move, mikrofoner og PS Eye til PS3 ... hvor mye ekstra utstyr må vi sette av plass til for å spille spill?

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg postet jo salgslista i Norge... Er ikke det bevis bra nok?

 

http://www.vg.no/spill/topp20konsoll.php

 

Kinectimals kommer ikke til å selge særlig det heller fordi det er ikke oversatt til norsk.

Så mange av de som blir solgt blir nok returnert også når de finner ut det.

Jeg klarer ikke helt å se på VG-lista som så veldig offisiell egentlig.

Kinectimals kommer til å selge fordi det er moro, og barn i dag KAN engelsk. Om ikke, er det en god måte å lære engelsk på.

Lenke til kommentar

Salgstall har jo litt å si når det kommer til beste spill. Kan umulig mene at 10 anmeldere bestemmer over 7 millioner spillere?

 

Jaja. Fra gamespot, brukeranmeldelser:

 

Halo Reach (6.333 stemmer) og Halo 3 (46.311 stemmer) 8,9/10 i snitt.

 

Uncharted: (13.903 stemmer) 8,9/10 i snitt.

 

Uncharted 2: (11.394 stemmer) 9,5 i snitt.

Lenke til kommentar

Jeg postet jo salgslista i Norge... Er ikke det bevis bra nok?

 

http://www.vg.no/spill/topp20konsoll.php

 

Kinectimals kommer ikke til å selge særlig det heller fordi det er ikke oversatt til norsk.

Så mange av de som blir solgt blir nok returnert også når de finner ut det.

Jeg klarer ikke helt å se på VG-lista som så veldig offisiell egentlig.

Kinectimals kommer til å selge fordi det er moro, og barn i dag KAN engelsk. Om ikke, er det en god måte å lære engelsk på.

 

Så VG lista, som er omtrent like norsk som ostehøvelen, har holdt på i sikkert 50 og som bruker faktiske salgstall fra de største norske kjedene er ikke offisiell nok.

 

Men Vgchartz som trekker ukentlige tall opp fra en hatt er greit nok?

 

Ok.

Lenke til kommentar

Hvofor ta med Norge når det i denne sammeheng viser en så liten prosentandel når man på liv og død skal sammenligne salgstallene for kinnect og move ? hadde det derimot vært snakk om tallene fra feks det japanske markedet så kunne jeg faktisk ha sett poenget med det hele.

 

Skal bli veldig innressant om det nye Call of Duty vill matche tallene til MW 2 som har solgt flest spill både på ps3 og 360.

Endret av whackedorange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...