Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg har ikke formatert dem før jeg har satt dem i RAID-konfigurasjon. Hvis det er problemet, skal jeg gjøre det når jeg kommer hjem  :dontgetit:

9492092[/snapback]

Man må alltid formatere nye disker, ellers får du ikke brukt diskene i Windows.

9493199[/snapback]

1. Tok ut den gamle harddisken (med Windows)

2. Satte i de nye

3. Konfigurerte RAID i BIOS

4. Prøvde å installere Windows, men den fant ikke diskene. Hadde planlagt å formatere dem i installasjonsprogrammet.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
@bjornh, bare litt nyskjerrig, hvordan har du funnet ut at det er PSU som er skyld i din defekte harddisk?

9494322[/snapback]

Jeg har vært plaget med korrupt RAID på HK'et lenge og ofte. Dernest svidde PSU'en av en HD da jeg koblet litt om på kablene, slik at HK'ets molex ikke lå på samme kabel som HD'ene. Og da begynte det å ryke av en av mine nye disker... -og ingen boot selvsagt.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Funket ikke etter å ha formatert diskene heller. De dukket ikke opp i Windows under RAID, og de dukket ikke opp under Windows-installasjon.

 

Jeg lagde en RAID-driver-diskett til å laste under installasjon (F6), og fikk installert Windows tilsynelatende på RAID-konfigurasjon. Men "Min datamaskin" viste en harddisk på 138 GB (Skal vel bare være 74 GB i RAID 0?), og "Trykk F10 for å starte RAID-konfigureringsverktøy" vistes hver gang under oppstart. Da jeg fjernet den gamle harddisken med Windows (jeg trodde jo alt var alle tiders), fikk jeg "System disk failure" under oppstart. Windows-installasjon-CD vil heller ikke lastes.

 

Jeg blir så forbanna! Tror jeg dropper hele RAID-dritten. Nå formaterer jeg Raptorne i den gamle diskens Windows, og håper jeg kan installere Windows på en av dem, uten RAID.

Endret av Irrelevant
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...