Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Prøvde og øke fra 914Mhz til 960Mhz uten og øke volt. vil ikke boote....

Prøvde og øke spenninga til 2.1v ved 960Mhz bootet heller ikke....

 

Den bare piper et uendelig langt pip...

 

er det noen andre spenninger som bør økes, sammen med minnespenningen?

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må øke nb,dette har innvirking særlig på 4gb.

Prøv dette.

 

Bruk memtest86+ 1.70 når du tester.

Blir bare og tippe viss du ikke bruker den

Test parvis først.

 

AI Tuning: Manual

Nvidia GPU Ex: Disabled

Sli ready: Disabled

 

FSB - Memory Clock Mode: Unlinked

MEM (DDR), Mhz: 1066

Actual MEM (DDR), Mhz: 1066

 

Memory Voltage: 2,075v--gir 2.1v

1.2v HT Voltage: 1.35v

NB Core Voltage: 1.45v

SB Core Voltage: Auto

CPU VTT Voltage: 1.4v

 

tCL (CAS Latency 5)

tRCD 5

tRP 5

tRAS 5

Command Per Clock (CMD): 2 clock (2T)

 

Advance Memory Settings

tRRD: AUTO

tRC: AUTO

tWR: AUTO

tWTR: AUTO

tREF: AUTO

Async Latency: AUTO

 

Og disable litt

---------------------

CPU Spread Spectrum: Disabled

PCIE Spread Spectrum: Disabled

MCP PCIE Spread Spectrum: Disabled

SATA Spread Spectrum: Disabled

LDT Spread Spectrum: Disabled

 

CPU Internal Thermal Control: Disabled

Limit CPUID MaxVal: Disabled

Enhanced C1 (C1E): Disabled

Execute Disable Bit: Disabled

Virtualization Technology: Disabled

Enhanced Intel Speedstep Tech: Disabled

LDT Frequency: 5x

 

PCIEX16_1 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_2 Frequency (Mhz): 100

PCIEX16_3 Frequency (Mhz): 100

SPP<->MCP Ref Clock, Mhz: 200

 

Den gamle memoryguiden min kan du jo se på..

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Bungieman.

 

Mitt Striker Extrem Som viser seg å være samme kortet som P5N32E-SLI har 4 pin. Tror de fleste andre nyere "entusiast/OC kort" har det.

 

 

Har nå klokka Crucial Ballistix Tracer PC6400 CL4 ram brikkene mine til 900Mhz 4.4.4.10/1T Har også dratt litt i andre timings for å få bedre ytelse. Det ser ut som det er helt stabilt. Memtest86 gikk ihvertfall glatt. kjører på 2.2v everest viser 2.26v, og min erfaring med 680i er at det gir litt høy spenning til minne.

 

Read___:10319MB/s

Write__: 7283MB/s

Copy___: 7555MB/s

Latency: 49.2ns

 

Dette målt i Everest Ultimate v4.20.1248 Beta

 

Ganske fornøyd med brikkene og hovedkortet. Gidder ikke prøve å tyne serlig mere nå. Virker som om read stoppes av hovedkortet da jeg fikk nesten samme read ytelse på 800Mhz og samme timings. Men derimot Copy og latency er kraftig forbedret på 900Mhz.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt på siden av tråden

 

Nå har kortet mitt begynnt å ødelegge RAMen min. Før jul kræsja systemet og jeg måtte fjerne 2 av 4 brikker. I dag gikk en brikke til. Dessuten har PWR_FAN headern sluttet å virke. Jeg tror dette er en fortsettelse på en kjedelig historie jeg hadde med Komplett hvor de skulle fikse PCn og leverte den tilbake halveis skrudd sammen. Jeg mente hovedkortet var defekt, men var ikke istand til å utelukke andre problemer og leverte PCn inn. De byttet grafikkortet og strømforsyningen og sendte PCn tilbake som en skranglekasse (lang historie).

 

Uansett ... hva gjør jeg egentlig nå. Jeg sitter med en ubrukelig PC til tusenvis av kroner og er usikker på rettigheter og formaliteter. Planen er nytt HK samt ny RAM fra komplett. Først og fremst tenker jeg å samle inn litt dokumentasjon på at de symptomer PCn har er typisk for hovedkort modellen. Derfor poster jeg her.

 

Symptomene har vært:

RAID kræsj: Hadde oprinnelig systemet på RAID0, men diskene kræsjet og jeg måtte reinstallere.

Minneproblemer og tilslutt ødelagte minnemoduler (PC8500 Corsair Dominator)

Problemer med strømforsyningen

 

Er ikke dette ganske typisk for denne modellen?

Lenke til kommentar

Hei, nå snart kommer det en Intel core 2 duo E8500 som er en 45nm prosessor som jeg ønsker meg veldig mye til mitt hovedkort, altså striker extreme. Hva trenger jeg av BIOS oppdatering(hvilken) og vil dette funke? Virker som at quad core 45nm ikke vil funke på dette kortet, men at dual core vil, er dette sant?

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar

Har akkurat fiksa meg første 8800gt kortet til den nye SLI riggen min(venter på kort nr. 2). Har hatt p5n32e- SLI liggende helt siden jeg hadde 7950gx2 Quad SLI i sommer. Da testa jeg det såvidt før den forrige psuen eksploderte. Må si jeg skjønner hva folk mener om at 680i er vanskelige hovedkort å klokke på. Sammen med quadcore så var selv det eldgamle p5wdh-dlx kortet mitt en bedre overklokker. Makan til fsb hull og merkelige manøvre man må gjøre for å klokke på dette kortet. Gleder meg til nvidia lisenserer SLI teknologien til Intel på vanlige desktop kort. Noen her som har gjort vmods på kortet?

Lenke til kommentar
Symptomene har vært:

RAID kræsj: Hadde oprinnelig systemet på RAID0, men diskene kræsjet og jeg måtte reinstallere.

Minneproblemer og tilslutt ødelagte minnemoduler (PC8500 Corsair Dominator)

Problemer med strømforsyningen

Nei ikke psu.

 

680i må ikke ha høy spenning til minnet.

Har tatt opp dette en del ganger før.

 

På 2.4v som dominator skal tåle,kan dem ta kvelden på en uke på 680i.

 

680i trenger ikke høy speninnig til minne.

Har kjørt 1200mzh på 2.23v

 

Evga gikk vel ut med en advarsel må vel være 7månder siden.

 

Så ligg runt 2.1v så går det greit.

kjører 1066mzh 4GB på cas4 og 2.1v(satt 2.075v i bios)

Ja i 1 år nå vel.

 

Just a note to all those involved with using the Dominator memory with high voltages. The Asus Striker Extreme likes to eat memory. I went through four pairs of the Dominator PC2-6400C3D [email protected] in three weeks before I figured it out. I then switched to the PC2-8500C5D [email protected] and have been running this for about four days. All that I can say is that I RMA'd the mobo, the ram, and I was about to RMA the power supply and 8800GTXs (2) before I decided to change to the Corsair recommended memory for this board. Another thing is that when you run 4gigs of this stuff, you will probably have to downclock your frequency and relax your timings just a bit to get it to work without errors. So far I have been lucky with my new memory, I have been running 4gigs@1066Mhz with timing/voltage [email protected] for two days and no errors so far.

One more thing of note, I know that some of the Nvidia drivers are crap (they produce a large amount of TDR (timeout detection and recovery) errors. Even with the newest drivers, you will get these errors if your memory is the least bit unstable.

If you have your memory voltage set above 2.2V I highly recommend lowering it. I hope that this doesn't sound to preachy. I'm just trying to help, and I hope this does.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Symptomene har vært:

RAID kræsj: Hadde oprinnelig systemet på RAID0, men diskene kræsjet og jeg måtte reinstallere.

Minneproblemer og tilslutt ødelagte minnemoduler (PC8500 Corsair Dominator)

Problemer med strømforsyningen

Nei ikke psu.

 

680i må ikke ha høy spenning til minnet.

Har tatt opp dette en del ganger før.

 

På 2.4v som dominator skal tåle,kan dem ta kvelden på en uke på 680i.

 

680i trenger ikke høy speninnig til minne.

Har kjørt 1200mzh på 2.23v

 

Evga gikk vel ut med en advarsel må vel være 7månder siden.

 

Så ligg runt 2.1v så går det greit.

kjører 1066mzh 4GB på cas4 og 2.1v(satt 2.075v i bios)

Ja i 1 år nå vel.

...

Jeg har ikke hatt for høy spenning (2.1 i BIOS) og etter den første brikken tok kvelden har minnet stått på 800MHz og spenninger og timings på auto. Men skitt au, jeg orker ikke en runde til med klaging og syting. Har bestillt xfx' 780i kort :)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen,

 

Jeg kjøpte dette kortet en uke siden. Koblet opp utstyret og alt var ok!

 

Så igår slo jeg den av, og når jeg nå idag prøver å starte skjer ingenting. Ikke en gang "post"-bilde dukker opp! Ingen pip, ingen ting. Viftene spinner opp, jeg ser lys på hovedkort, men ingen post, ingen pip.

 

Jeg har prøvd å resette bios, koblet fra alt utstyr, tatt ut hovedkortet og satt inn på nytt, koblet opp på nytt, men det skjer ingen verdens ting. Jeg har også prøvd å bytte plassen til minnebrikkene, men heller ikke det har hjulpet meg.

 

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd å resette bios, koblet fra alt utstyr, tatt ut hovedkortet og satt inn på nytt, koblet opp på nytt, men det skjer ingen verdens ting. Jeg har også prøvd å bytte plassen til minnebrikkene, men heller ikke det har hjulpet meg.

 

Noen forslag??

 

Har vel tatt det meste om det her.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

 

Takk for en bra guide! :thumbup:

I am back and running again :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp montert ...

 

2stk Thermalright HR-05-SLI chipset kjølere (ref: bilde)

 

post-9402-1202744738_thumb.jpg

 

post-9402-1202744903_thumb.jpg

 

på nord og sør siden.

 

Temperaturen er forsatt rimelig høy i idle og load.

 

Idle temp = 40c

Load temp = rundt 39c

 

Ingen overklokk.

 

Hva har skjedd her? Bør jeg få tempen mer ned for å kunne overklokke stabilt til 3ghz?

 

TakK :-)

 

EDIT: Load temp er lavere en Idle ifg. Everest og andre programmer. Artig må jeg si.

Endret av Gladideg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...