Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Fikk store problemer med PC-en, den er veldig ustabil, den låser seg enten ved oppstart, eller jeg får "blue screen" med disse individuelle feilmeldinger :

 

Problem med fila "win32.sys"

"Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

"REN_LIST_CORRUPT"

 

Min pc :

 

ASUS P5N32-E SLI h.k.

Intel Dual core E6850 (3GHz)

Ram: OCZ 2P8002GK "kit" (2Gb)

XFX Geforce 8800 GTS 640 mb. PCIexpress

Mist 600 watt power (kanskje problemet ligger her, vennligst se rapport lenger nede)

3 sata harddisker

DVD-brenner

Logitech trådløs tastatur og mus (USB)

WinXP Home ed.

 

> Alle drivere er av nyeste versjoner, BIOS'en er også oppdatert med ver. 1302 fra ASUS.<

 

Resultater av en test jeg gjorde hos ASUS support (den beregnet om du har nok strøm til PC-en med de enhetene som er installert :

 

Your Recommended Minimum Power Supply is 600 Watts

 

Mother Board

 

Please select Mother Board : P5N32-E SLI

 

Desktop

 

CPU

 

Please select Vendor: INTEL

 

Intel Core Processor E6850 dual core

 

 

VGA Card

 

Please select Vender : NVIDIA

 

GeForce 8800 GTS Graphic cards: 1

 

 

Memory Module

 

Please select Memory Module DDR2 x2

 

Storage Devices

 

CD-ROM, CD-RWX :1

 

HDD (Hard Disk Drive) x3

 

 

USB

 

USB device : 1

 

 

1394

 

IEEE 1394 (Firewire) device : 0

 

 

PCI : Ingen

 

Fan :

 

CPU or Chassis or Power fan 3

 

Your Recommended Minimum Power Supply is 600 Watts

 

>Eller er det rambrikkene som "kødder" ?<

 

En liten morsom sak. Denne står utenfor ASUS's hovedkvarter i Canada, laget av mange gamle hovedkort !!!

post-125706-1197030966_thumb.jpg

Endret av imation
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du klokket rammene? less or equal kommer nesten alltid pga ram feil...

 

 

Ram-brikkene er ikke overklokket, men jeg gikk inn i bios'en og endret voltage til 2.0 volt. Det gjorde jeg for en halvtime siden, og siden da, så har ikke PC-en krasjet ! Jeg krysser alle fingre (og tær) og håper at det har løst seg !

Btw....takk for responsen "Vaio" !

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Hei, har bygd en ny pc, som funker sånn passe, hadde masse problemer med disken og installering. Men når jeg tar inn de 2gb ekstra rammene så blir alt heilt anderledes og alt fucker seg opp!! mange drivere som ikke vil funke heller og jeg blir piss lei...kommer opp denne kjente IRQL_.....og DRIVER_IRQL...flere enn det vet jeg ikke om utenom dumping av fysisk minne ...høret at noen nye patcher eller shit til hoved kortet asus striker extreme sin BIOS vil kanskje hjelpe med noe av problemene, noen som kan hjelpe meg vær så snill, har stressa med dette i en hel helg og fikk ikke game noe :(

 

kjører vista ultimate 64 bit...tror jeg :p

Endret av !xmortenx!
Lenke til kommentar
Fikk store problemer med PC-en, den er veldig ustabil, den låser seg enten ved oppstart, eller jeg får "blue screen" med disse individuelle feilmeldinger :

 

Problem med fila "win32.sys"

"Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL"

"REN_LIST_CORRUPT"

 

 

 

Your Recommended Minimum Power Supply is 600 Watts

 

>Eller er det rambrikkene som "kødder" ?<

Ser du fant problemet ditt som var rambrikkene, ville bare forsikre deg om at psuen din holder i lange baner til det systemet. Jeg har e gammel antec 550w psu som driver overklokket [email protected], 8800gtx, 5 disker, mange 12v vifter, og vannkjøling og flere andre kort og enheter. Psuen min er greit nok ganske hardt pressa, men stabilt der det likevel 24/7. Ditt system trekker mye mindre strøm enn mitt og såvidt jeg vet så har mist ganske solide 12v railer.

Lenke til kommentar

Bestemte meg i dag for å flashe bios fra 0602 til 0801. Resatte bios, lastet ned nyeste versjon av asus autoupdate, og flashet i vei. Alt gikk glimrende, og jeg ble bedt om å restarte. Etter restart derimot, fikk jeg problemer. PC-en startet, men før jeg får bilde restarter den automatisk. Det kan da ikke være en bad flash når jeg er 100% sikker på at jeg har brukt riktig bios og prosessen gikk smertefritt...? Prøvd å resette cmos uten hell. Noen som har noen tips, eller er det bare å gi opp å ta kontakt med butikken kortet er kjøpt?

 

Edit: Løst

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
Bestemte meg i dag for å flashe bios fra 0602 til 0801. Resatte bios, lastet ned nyeste versjon av asus autoupdate, og flashet i vei. Alt gikk glimrende, og jeg ble bedt om å restarte. Etter restart derimot, fikk jeg problemer. PC-en startet, men før jeg får bilde restarter den automatisk. Det kan da ikke være en bad flash når jeg er 100% sikker på at jeg har brukt riktig bios og prosessen gikk smertefritt...? Prøvd å resette cmos uten hell. Noen som har noen tips, eller er det bare å gi opp å ta kontakt med butikken kortet er kjøpt?

 

Edit: Løst

 

løst hvordan?

har samme problemet

Lenke til kommentar

I tilfelle noen annen kommer borti det

Etter en Bios update, så begynner PC-en og gå i en reboot loop, resette cmos med jumper hjelper ikke, etcetc.

 

Løsningen er å ta ut bios batteriet, (og så sette det i igjen selvsagt :p) så kommer den.

Første gangen jeg har vært borti at det har vært nødvendig etter en update med Asus Update.

Lenke til kommentar
I tilfelle noen annen kommer borti det

Etter en Bios update, så begynner PC-en og gå i en reboot loop, resette cmos med jumper hjelper ikke, etcetc.

 

Løsningen er å ta ut bios batteriet, (og så sette det i igjen selvsagt :p) så kommer den.

Første gangen jeg har vært borti at det har vært nødvendig etter en update med Asus Update.

 

Akkurat samme løsningen som jeg kom frem til :thumbup:

Lenke til kommentar

Oppdatering :

 

Etter at jeg oppdaterte bios'en til ver. 1302, og satte "Auto" til "Unlinked" for å skille cpu og minne conf. og satte i 2 nye OCZ PC6400 Platinum rambrikker (har nå totalt 4 Gb), byttet ut den orig. intelvifta til en Thermaltake-vifte (fikk plutselig høy varmgang på cpu'en på 70-75 grader (og jeg stresset cpu'en med Everest Ultimate, så gikk den opp mot 104 grader)! Etter dette så kjører PC-en helt perfekt, blir ikke varmere enn 42 grader !

 

De' e' bærre lækkert !!!

Lenke til kommentar

Jeg syns det er utrolig frusterende å klokke på dette kortet. Ikke bare får jeg ikke min xeon3060 (E6600 for servermarkedet) høyere enn 3,4ghz på skyhøy volt (1.5 +/-), men prøver jeg å klokke mine crucial 10th anniversary alene og/eller sammen med mine crucial ballistix pc8500 kommer jeg så og si ingensteder. Klarer ikke engang å kjøre på ballistix sine lovte instillinger (pc8500 5.5.5.15 2.2v) Så nå sitter jeg her med vannkjøling på vei til mangfoldige tusen og føler jeg har gjort et bomkjøp. har prøvd på Unlinked og linked (sistnevnte fungerer noe bedre, men er så så mange færre mulighter mht. de få dividerne!), syncronized virker jo bare å være noe tull. Noen som tar på seg oppgaven å redde meg fra å henge meg i dusjen av frustrasjon...?

Lenke til kommentar
Jeg syns det er utrolig frusterende å klokke på dette kortet. Ikke bare får jeg ikke min xeon3060 (E6600 for servermarkedet) høyere enn 3,4ghz på skyhøy volt (1.5 +/-), men prøver jeg å klokke mine crucial 10th anniversary alene og/eller sammen med mine crucial ballistix pc8500 kommer jeg så og si ingensteder. Klarer ikke engang å kjøre på ballistix sine lovte instillinger (pc8500 5.5.5.15 2.2v) Så nå sitter jeg her med vannkjøling på vei til mangfoldige tusen og føler jeg har gjort et bomkjøp. har prøvd på Unlinked og linked (sistnevnte fungerer noe bedre, men er så så mange færre mulighter mht. de få dividerne!), syncronized virker jo bare å være noe tull. Noen som tar på seg oppgaven å redde meg fra å henge meg i dusjen av frustrasjon...?

 

Har dårlig erfaring med Crucial minne på dette kortet. (Striker Extrem). Kjører nå noen dårlige PC4200 brikker, pga mine ikke funka skikkelig, så fikk låne noen av en kamerat, så pcn min ihvertfall funker, og med disse og unlinked kjører jeg fint 3.2 Ghz @ 1.325v med min E6400. 8x400Mhz klokk. Tror kanskje problemet ditt ligger i at du har minne som ikke liker seg sammen med hovedkortet ditt. Har selv prøvd 2 sett med Crucial på mitt HK, og ingen av de har kjørt stabilt. Så blir nok å få noen Corsair brikker når jeg skal få nye, så fort komplett har fått surra seg til å bli ferdig med brikkene mine.

Lenke til kommentar

Dere må gjøre noe feil viss dere ikke får ballistix til og virke på dette kortet.

 

Kjøre unlink,så bruk memtest86+

Start med lav spenning gjerne så det bilr feil i memtest86+ så litt opp.

2.2v er alt for høyt og starte med.

Lavere spenning gir bedere stabilithet på 680i.

Mine er 100% stablit 8 månder 1066mzh [email protected] 4GB.

 

Da er klokking av minnet ferdig før win bootes.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...