Gå til innhold

MasterIt.no - ny (billig?) nettbutikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bra krap :) Men hos meg reserverte de beløpet før ordren var sendt og det var minus på kontoen. (ikke masterit)

8557427[/snapback]

Det er mulig det faktisk trekkes fra på "disponibelt beløp", så om du har 6000 kr på konto og de reseverer 4.000, kan du kun ta ut 2.000 kr i en minibank :ermm: (er derfor man har gebyrfrie kredittkort, med 30 dager rentefritak).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+9812398713

Etter hva jeg forstår på rykter så har det vært ulike problemstillinger som MASTER-IT sliter med.

 

Ut ifra egen erfaring (med dobbeltfakturering, og pågående inkassokrav etter betaling med VISAkort, feilsendinger, trege returer, og ulike forsinkelser) vil jeg på ingen måte anbefale at noen betaler på forskudd/kontant med MASTER-IT.

 

Benytt VISA slik at pengene kan tilbakeføres hvis varen ikke kan/skal leveres, og beregn litt lengre leveringstid enn du ville gjort med "vanlige" nettbutikker.

 

Ivar som var ansvarlig for MASTER-IT var hyggelig å prate med, men ryktene tilsier at han ikke lengre er på laget.

 

EDIT:

Det ville vært fint om noen kunne bekreftet dette. MASTER-IT ville i så fall miste en servicevillig person.

Endret av Slettet+9812398713
Lenke til kommentar
Etter hva jeg forstår på rykter så har det vært ulike problemstillinger som MASTER-IT sliter med.

 

Ut ifra egen erfaring (med dobbeltfakturering, og pågående inkassokrav etter betaling med VISAkort, feilsendinger, trege returer, og ulike forsinkelser) vil jeg på ingen måte anbefale at noen betaler på forskudd/kontant med MASTER-IT.

 

Benytt VISA slik at pengene kan tilbakeføres hvis varen ikke kan/skal leveres, og beregn litt lengre leveringstid enn du ville gjort med "vanlige" nettbutikker.

 

Ivar som var ansvarlig for MASTER-IT var hyggelig å prate med, men ryktene tilsier at han ikke lengre er på laget.

 

EDIT:

Det ville vært fint om noen kunne bekreftet dette. MASTER-IT ville i så fall miste en servicevillig person.

9139621[/snapback]

 

Ifølge avforum.no (som har plassert en samlet ordre på 43 tv'er, verdi ca 850 000kr hos master-it), så er Ivar tatt for underslag, og master-it sliter med kreditorer. Daglige leder har akkurat trukket seg fra stillingen (ifølge brreg.no).

 

Så det kan se ut som om master-it er på vei til å bli slått konkurs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Ivar does it again  :cool:

 

Uansett, frem til det kommer noen bevis e.l. så bør man nok la synsing og "ryktespredning" ikke skje i det åpne fora. Det ganger ingen av partene.

 

Blir nok en avklaring rundt dette her i de nærmeste dagene.

9139776[/snapback]

 

Dette er ikke ryktespredning, det er forvarsel til konkursbegjæring.

 

Se postene jeg henviser til over, fra AVFORUM. Mange folk har gått sammen for å kjøpe tver billig, og nå risikerer de å miste pengene de har betalt inn.

Lenke til kommentar

Om noen har vært så dumme å betale forskudd - og da ikke fått satt pengene på en klient konto hos en advokat eller brukt remburs / LC e.l. gjennom en bank, så er de seriøst ute å kjører... Da bør de kjøre regress på selskapet / formidleren av salget om de ikke har signert en avtale som fraskriver den parten alt ansvar.

 

Kan nok da garantere de som har kjøpt at pengene er tapt, det jeg kjenner til Ivar er ikke særlig betryggende (Jeg var med på å drive en grossist innen HW for mange år siden og han handlet av oss - et svare styr med å få penger / oppgjør. Tror vi klarte å få alt ut av han før han ble satt inn for merverdiavgift svindel)

 

PS. Konkursvarsel e.l. hjelper overhode ikke. Har Ivar gjort noe fishy så er nok pengene for lengst borte :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Om noen har vært så dumme å betale forskudd - og da ikke fått satt pengene på en klient konto hos en advokat eller brukt remburs /  LC e.l. gjennom en bank, så er de seriøst ute å kjører... Da bør de kjøre regress på selskapet / formidleren av salget om de ikke har signert en avtale som fraskriver den parten alt ansvar.

 

Kan nok da garantere de som har kjøpt at pengene er tapt, det jeg kjenner til Ivar B. er ikke særlig betryggende (Jeg var med på å drive en grossist innen HW for mange år siden og han handlet av oss - et svare styr med å få penger / oppgjør. Tror vi klarte å få alt ut av han før han ble satt inn for merverdiavgift svindel)

 

PS. Konkursvarsel e.l. hjelper overhode ikke. Har Ivar B. gjort noe fishy så er nok pengene for lengst borte  :thumbdown:

9139895[/snapback]

 

Slik jeg oppfattet "Powerbuys" (samkjøp) hos AVFORUM, så har de gjennomført slike samkjøp tidligere, og av den grunn betalt direkte til MASTER-IT.

 

Alle kjøperene har krysset av på at de godtar dette, og at AVFORUM som formidler ikke kan stilles ansvarlig.

 

Det fremgår også av postene der at de er i møte rundt den forestående konkursen.

 

Det blir derfor veldig spennende å se hva som kommer ut av dette møtet.

Det beste ville vært om MASTERMINDS tok over alle krav ovenfor kreditorene.

Lenke til kommentar

Business er business, (Det som kommer nå er rent hypotetisk og ingen ting er sikkert før det faktisk skjer) om Mastermind tar over kravene som Master IT har opparbeidet seg tror jeg er lite sansynlig, da Mastermind driver med kursing / sertifisering og ikke trenger å ha ryggen "ren" med tanke på en del sure kreditorer som har levert varer. (Beløpet for 4x stk. TVer er ikke noe å kjimse av, man skal holde en del kurs for å få dekket inn det "tapet")

 

Om de som har gått inn på en Powerbuy avtale har signert et dokument som tar for seg slike punkt / hendelser og de har aksept. at formidler av salget ikke har noe ansvar for innbetalt beløp eller ansvar i fob. med manglende undersøkelse av selskap / involverte parter så vil jeg tro at de som har betalt forskudd, kan se de ferie pengene som tapt. Men dette blir uansett advokatmat i tiden som kommer om det skulle vise seg at det blir rottefelle.

 

Det mest ryddige i slike tilfeller er at man enten deponerer pengene i en klientkonto hos en advokat eller bank. Da vil man ikke kunne tape penger om leverandøren ikke leverer de avtalte varene.

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Tråden jeg har henvist til på AVFORUM gir helt utrolig lesning.

De har trukket linjen mellom Topline, nevnte Ivar, og nå MASTER-IT.

 

Som "ksele" spør på forumet: Hvorfor har ikke MASTERMIND sjekket bakgrunnen til denne Ivar?

Lenke til kommentar

I Norge har man begrenset mulighet til å sjekke vandel på personer man skal ansette (Barnehager e.l. har utviddet vandel - forståelig nok)

 

Kan nok tro at Ivars tidligere (tror jeg i allefall) svigerfar ikke er så happy... Han er høyt i fotball forbundet og ble nok lurt trill rundt av sin svigersønn under Toppline tiden (Er fra den tiden jeg hadde erfaring med han)

 

Men at PowerBuy ikke sjekket opp grundigere (med tanke på beløpets størrelse er meg helt uforståelig). Virker ekstremt amatørmessig at de ikke har sikret seg på noen måter med bank garantier / LC / Remburs / Klientkonto etc.

 

Easy Go - Easy Come....

 

PS. Det som blir skrevet om Sparkle og Master IT er rent tull og tøys. Jeg kjenner vedkommende som er ansvarlig for dette selskapet (Sparkle Computer Co.Ltd v/L. Lee) og de har aldri solgt noen kort til vedkommende selskap (Samme gjelder hovedagenten i EU - samme person).

Endret av ChingLing
Lenke til kommentar

Det interessante er jo dette;

 

Vi overfører heller ikke beløpet videre til selgeren før TVene er levert, det er fast praksis til vi har etablert en solid porsjon erfaring med MasterIT!

 

---

 

Jupp, jeg er en av de som står i fare for å miste 20 000,-.

 

Easy come, easy go. :p

Lenke til kommentar

Hvordan går det med saken?

 

Har dere fått noen avklaring ennå?

 

Lurer på hva Ivar B. gjør nå... Sist jeg hadde med han å gjøre kom han ned til vårt lager for å betale 4 stk Movita Bravo-750 bærbare med 10 og 20 kroner han hadde fått ut fra en eller flere spilleautomater når han holdt på med Toppline på Strømmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...